Strana 2 z 3

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Pondelok, 2. Augusta 2010, 10:48
od používateľa Rasťo
Joj bobani. Si myslíte že Jurki a Agip a Tesco berie palivá z ukrajiny? Povedal by som že takých 95% všetkých predávaných palív má pôvod v Molnafťáckej rafinérke v BA. Oni predajcovia už len do surového produktu pridávajú aditíva. Teda ak si nepožiadajú aby palivá už pri dodávke obsahovali základné aditíva potrebné pre život motora. Čo sa týka tzv. "družstevníckej" nafty, tak aby ste neboli prekvapkaný, že tá nafta je často kvalitnejšia ako to čo tankujete napr. v Shellke a podobne. Prečo? - poznám pár maníkov čo robia na pumpách a pravidelne počúvam story ako sa nejakému trotlovi podarilo pri prečerpávaní z cisterny postiť nejaký ten kubík nafty do benzínovej nádrže a naopak. Dokonca ak náhodou premiešajú benzíny medzi sebou, tak už ani neprerušujú prečerpávanie - však načo? - jazdiť sa na to dá. Druhá stránka veci je že červenú naftu by som si veru z čisto pragmatického dôvodu do auta nenalial. Pamätám si totiž keď sme mali ešte v armáde červenú naftu a prechádzali sme na klasickú "bezfarebnú" - asi rok trvalo, kým po odobratí vzoriek z veľkých PHM nádrží nebola nafta ružová. A to pri zmene zákona nádrže komplet vyprázdnili a vyčistili. To isté budete mať aj s autom - keď vás aj po x mesiacoch náhodou poliši zastavia a budú chcieť odobrať vzorky, tak budú ružové a máte prúser na krku. Viem že odoberanie vzoriek z nádrží pri moderných autách nie je také jednoduché, ale občas policajtov utrhne a robia to - hlavne pri úžitkových autách (LiteAce, HiAce, HiLix...)

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Pondelok, 2. Augusta 2010, 15:25
od používateľa stefan-celica
Bude to sice off topic ale napr. kamionista co rozvaza benzin na cerpacky shell pred jazdou ma vyliat do 15 000-20 000l kanistra 5l bandasku s aditivami a je s toho V-Power. Bud je na tom nieco pravdy alebo si zase niekto vymisla...

Zdroj nebudem prezradzat.

Ta druzstevnicka nafta je fakt v pohode a mozno ako pisal rasto aj lepsia(skusenosti :) ) ako z cerpacky. Akurat sa stazovali traktoristi ze im to farbivo v nej zaserie filter. Zdroj tiez nebudem prezradzat.

Kua ked je pravda ze polisi monitoruju fora mam zajtra doma komando...

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Pondelok, 2. Augusta 2010, 21:32
od používateľa AndyGTP
Rasťo napísal: - Joj bobani. Si myslíte že Jurki a Agip a Tesco berie palivá z ukrajiny?

- poznám pár maníkov čo robia na pumpách a pravidelne počúvam story ako sa nejakému trotlovi podarilo pri prečerpávaní z cisterny postiť nejaký ten kubík nafty do benzínovej nádrže a naopak.
Rasto, tu nejde o povod nafty, ale skor o skladovanie, spominane lapsusy pri napustani nadrzi, dodrziavanie predpisov o udrzbe a prevadzke, atd. Takze na to som skor narazal.

STEFAN:
Druha vec, k tym aditivam - ano funguje to tak, ze sa v predpisanych mnozstvach pridavaju vysokokoncentrovane aditiva do benzinu. Ja tu nechcem zas robit niekomu zadarmo reklamu a tlacit karelaby, ale na jednej pumpe som zacal tankovat po odporucani distributora v SR. Nejde o povod benzinu, ale zrovna o aditiva, ktore tam v dobrom mnozstve pridavaju. Asi uz nebudem tankovat inde, pretoze naozaj sa mi znizila spotreba - a to ja som neveriaci Tomas casto v tychto veciach. Takze naozaj je to vyslovene o pristupe majitela, o cistote dovazaneho benzinu a na tejto pumpe maju externe nadrze (cisterny), tj nie podzemne zasobarne, a pouzivaju aj tie aditiva a za normalne ceny tankujem celkom dobry benzin a nemusim ani sponzorovat vpower.

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 21:59
od používateľa Ado
pýtal som sa to už na začiatku,ale odpoveď nejako neprišla,tak ešte raz,ako je na tom D4D v LC120?ak niekto vie či má také isté problémy ako 2liter a 2,2?

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Sobota, 18. Decembra 2010, 09:23
od používateľa Rasťo
Ado majiteľov týchto vozov je strašne málo. Kolega 120-tku mal a až na spotrebu toho 4,2L motora, nemal jedinú výhradu.

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Sobota, 18. Decembra 2010, 19:26
od používateľa Ado
viac by mi pasovala 2,7 benzín,keďže nie som veľký fanúšik dieselov,ale tých je tak málo že až :x

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2011, 17:26
od používateľa Samuel
Nooo, ja vidim, ze v NR sa nam rozmohli Avetka 2004 a vyssie, vybavene dizlami a vacsina z nich dost cmudi :?

Aky je technicky rozdiel medzi D4D a D-Cat ? Lebo nejako tomu nerozumiem...

Ale stale je to so spolahlivostou lepsie ako TDi od VW Group a za tym si stojim !!

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2011, 17:44
od používateľa Avensis
D-cat má uhlíkový filter ktorý má viac lapať splodiny a aj by mal motor menej dymieť a taktiež si vyžaduje iba bezsírnu naftu ;-)

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2011, 17:47
od používateľa Samuel
Ok a technika motora je stale CR, alebo nieco ine ? D-Cat sa uz tusim nepredavaju...alebo ?

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2011, 19:19
od používateľa Avensis
Mal by to byť common rail 2 generácie a práve že sa predávajú hlavne v Lex IS220d Avensis T25 od r.06 až T27, Ravky.

Info o D-CAT Obrázok
http://auto.server.sk/diskusia---automo ... d-je-17430
;-)

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Streda, 29. Júna 2016, 13:21
od používateľa kobliha
To Rasťo: Je problém aktuální i teď u D4D motorů? viz článek.
Díky za info

Toyota 2.2 D4-D/ D-CAT (do 2009)

Kódy: 2AD-FHV, 2AD-FTV

Výroba: od 2005 dodnes, rizikovost do 2009

Nasazení (do 2009): Toyota Avensis 2.2 D4-D/ D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D/D-CAT, Lexus IS 220d
Toyota-Avensis_Wagon_2007_1600x1200_wallpaper_10.jpgLexus IS220d.jpgToyota 2.2 D-CAT - zničená hlava.jpg
„Čistý“ diesel s vysokým točivým momentem se dostal i do Lexusu; příliš tuhé těsnění pod hlavou někdy vede až k výměně celého polomotoru

Důvod: Svého času byl diesel 2.2 D-CAT extratřída – s výkonem 130 kW a točivým momentem 400 N.m patřil k nejsilnějším čtyřválcům svého druhu, navíc přinesl do osobních vozů revoluční systém čištění spalin kombinací filtru DPF (využívajícího k dodávce regenerační dávky nafty pátý vstřikovač) a katalyzátoru SCR pro redukci oxidů dusíku.

Motor na sebe nejdříve upozornil abnormální kouřivostí při regeneraci, později častějšími závadami vstřikovačů a EGR ventilů a nakonec i tlakováním do vodního okruhu. To se stane poté, co se příliš tuhé těsnění pod hlavou doslova „zamačká“ do hlavy válců i bloku motoru.

V počáteční (bohužel zvenčí často nepozorovatelné) fázi závady lze dosedací plochy ještě zarovnat, motor intenzivně tlakující do sání si už žádá celý nový polomotor za ukrutné peníze. Tento problém se týká nejen 2.2 D-CAT, ale i méně výkonných verzí 2.2 D4-D ze stejných let výroby (2005 až 2009)

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Streda, 30. Novembra 2016, 10:10
od používateľa clearess
Velmi drahy je ten polomotor? lebo aj otcovi nejako moc dymi tak dufam ze to nebude toto

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Streda, 30. Novembra 2016, 10:16
od používateľa Srandista
No polomotor bude v Toyote urcite za nejaky nezmysel...

Ked ma s tym tvoj otec problemy, asi by som to zobral sem: https://www.facebook.com/JapaneseCustoms/

Chalani tam vyzeraju, ze sa fakt vyznaju, a opravene D4D motory uz pocitaju na stovky.

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Utorok, 7. Februára 2017, 14:41
od používateľa remusromus
@Srandista tiez, ked som mal problemy s autom a v servise mi nevedeli poradit, tak som to riesil cez nich a fakt su to machri, vyznaju sa vo vsetkom

Re: Trable s Toyotovými D4D motormi

Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2017, 17:16
od používateľa davidosss
@remusromus a co je to za stranku prosim ta? Prvy raz o nich pocujem a neviem sa v tom vynajst :D Oni aj beru od teba peniaze za ich sluzby alebo ako je to?