Elektrickea Hybridne Toyoty

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa shuster » Nedeľa, 25. Júla 2010, 19:23

Aky mate nazor na elektriku?

Uz vznikau aj skupiny nadsencov pre prestavbu benzinaka na elektricky pohon.

Dnes som bjavil tento web (http://www.elektromobily.sk/search/node/toyota)
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa shuster » Nedeľa, 25. Júla 2010, 19:33

Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa grexos » Pondelok, 26. Júla 2010, 08:47

Isty cas som na dtym premyslal ale u nas sa k niecomu dopatrat je nadludske usilie. treba zohnat dobre baterky a motor, potom si poziadat o schvalenie individualnej prestavby. nikde som sa vsak nedopatral ci je to ako v cr ze napr elektro auta maju poistky za smiesne peniaze a nemusia mat dialnicne znamky. Snazil som dopatrat k viac info pisanim na min. dopravy tam ma odkazali ze sa jedna o spomenutu ind. prestavbu a mam sa obratit na svoj okresny "http://www.ba.kud.gov.sk/sk/" okial mi uz nikto neodpisal svine.

par info sa docitas aj tu : http://www.electroauto.cz/
je tam aj link na baturky. je tam spominany aj dojazd 200km je celkom fajn hodnota co sa tyka dojazdu si myslim ze v lete na dochadzanie do ba a spat by sa mi to hodilo ale zas tie naklady na to su vazne ze dost vysoke.

okrem bat a motora zvacsa treba aj prirubu na zakazku aby motor sedel, potom regilator a ostatnu elektroniku na ovladanie, nejak treba poriesit aj eventualnu klimu, posilovace a ostatne veci okolo toho. kazdopadne som nasiel aj link kde bola plna prdel toyot prerobenych na eve ale zvacsa domacky fusersky a mali male dojazdy
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
MIREKK
začiatočník
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Apríla 2006, 11:07
Bydlisko: SN
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa MIREKK » Sobota, 4. Septembra 2010, 12:29

Je to pekne ze dojazd 200 km ale za akych podmienok. Niekde po rovine ? V meste to bude urcite viac pretoze treba vela energie na rozbiehanie sa. To je zname aj so spalovacich motorov. Kedze SK je dost hornata krajina do kopca bude motor potrebovat tiez viac energie. A co v zime treba v aute zakurit tak to mi baterka nevydrzi mozno s tych 200 ani 50 km. Kapacita bateriek je po niekolkych rokoch v tahu vidno to dobre na notebookoch mobilnych telefonoch a pod. Proste cela tato vec s elektromotormi a hybridmi je krokom vedla v automobilovej historii. Teda je to moj nazor. Aj ked sa tu kedysi davno rozoberala podobna tema a priklonil som sa k elektromotorom dnes si to uz nemyslim. Ked si to tak vsetko rozoberie je v tejto technologii vela zaporov.

Pripojim este jednu perlicku z Japonska kde Toyota zacala kvoli bezpecnosti chodcov do priusov montovat akusticku signalizaciu aby bolo tento elektromotor vobec pocut. Samozrejme za priplatok :D .
http://www.4age.net
ex car:Toyota Corolla E9 Gti 3D Hatchback, engine:4AGE 20 valve

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 4. Septembra 2010, 12:53

tak tak, skor by mohly popracovat na motoroch na biopaliva... etanol, metanol, butanol, biodiesel
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 4. Septembra 2010, 13:04

Čo sa týka etanolu, tak tam stačí "čipnúť" v podstate akýkoľvek benzínový motor schopný jazdiť na bezolovnatý benzín. No a čo sa týka bionafty, treba kúpiť starý dízel bez CR... ;-)
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa shuster » Sobota, 4. Septembra 2010, 13:05

MIREKK napísal:Je to pekne ze dojazd 200 km ale za akych podmienok. Niekde po rovine ? V meste to bude urcite viac pretoze treba vela energie na rozbiehanie sa. To je zname aj so spalovacich motorov. Kedze SK je dost hornata krajina do kopca bude motor potrebovat tiez viac energie. A co v zime treba v aute zakurit tak to mi baterka nevydrzi mozno s tych 200 ani 50 km. Kapacita bateriek je po niekolkych rokoch v tahu vidno to dobre na notebookoch mobilnych telefonoch a pod. Proste cela tato vec s elektromotormi a hybridmi je krokom vedla v automobilovej historii. Teda je to moj nazor. Aj ked sa tu kedysi davno rozoberala podobna tema a priklonil som sa k elektromotorom dnes si to uz nemyslim. Ked si to tak vsetko rozoberie je v tejto technologii vela zaporov.

Pripojim este jednu perlicku z Japonska kde Toyota zacala kvoli bezpecnosti chodcov do priusov montovat akusticku signalizaciu aby bolo tento elektromotor vobec pocut. Samozrejme za priplatok :D .
Nemam este toho este nastudovane vela, ale uz viem, ze u elektrickych aut niesu baterky, ale zasobniky elektrickej energie. Je tam trochu ina technologia spajania jedotivych clankov.

Co sa tyka tvojho nazoru na elektromobily a hybridy, tvoj nazor ti neberiem ale vedla si skor ty MIREKK.
Podla mna, len vdaka hybridnej technologii su elektromobily tam kde su, a teda, ze sa pomalicky ale isto stavaju praxou.
Pokusy vyrobit elektromobil su tu uz davno, ale vdaka petrolejarskym spolocnostam a ich vplyvu nebolo jednoduche elektricke auta presadit v praxi. Pozri si napr. tento zaujimavy dokument: http://dolezite.sk/Kdo_zabil_elektromobil_video.html
No vdaka hybridnemu pohonu vznika plynuly prechod od pohonu na ropne palivo k pohonu elektrickemu.

A este moj nazor na pridavanie zvukov. Okrem toho, ze tato myslienka je uz dost stara, je to blud. Namiesto toho aby ludia boli radi, ze sa znizuje hlucnost aut (podla mna nieje frajerina ani ked si da t-pek hlucny vyfuk ktory ma zvuk ako keby bol deravy), ale este vymyslaju bludy o bezpecnosti. Ked raz chodec nepozera okolo seba, tak mu mozno nepomoze, ani ked bude robit auto hluk ako stihacka. No podla mna to skor robia kvoli zastancom klasickeho paliva.
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa smutok » Sobota, 4. Septembra 2010, 19:37

Elektrika je pravdepodobne buducnost, ale este vela veci sa zmeni, nez to realne dojde do praxe.
Co sa tyka biopaliv, tak radsej budem mat co jest a chodit peso ako vozit sa v aute na biopaliva a mat problem s potravou.
Biopaliva bol zaujmavy krok vo vyvoji ale je to slepa cesta z viacerych dovodov, staci o tom pohladat viac informacii.
Co sa hlucnosti tyka, tak v aktualnom stave je to potrebne vzhladom na bezpecnost, lebo ani nevies ako casto sa spoliehas len na zvuk, ale casom to nebude potrebne ked si ludia zvyknu.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 4. Septembra 2010, 19:50

nechapem, aky je problem jazdit na bioetanol, alebo biobutanol...posledne menovany je viac brutal ako benzin :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa smutok » Sobota, 4. Septembra 2010, 21:51

Problemov je viac vo vyrobe.
1. potrebujes polia na pestovanie surovin
2. pocas pestovania a zberu je spotrebovany benzin, pripadne ten isty bioetanol
3. na samotne spracovanie rastliny na etanol je spotrebovane celkom dost energie

Takze jedina vyhoda tohto typu paliv je obnovitelny zdroj, nic ine.
Pokial by biopaliva boli ponechane na trh a neboli sponzorovane EU ako pri vyrobe tak pri predaji, tak uz davno by tato alternativa vymizla ako ekonomicky nevyhodna.
Takze iba tolko.
Co sa tyka aktualnych elektro a hybridnych aut, tak tam je tiez vela problemov hlavne v spojeni s bateriami, ale technologie za posledne roky pokrocili fakt extremne v tomto smere takze co sa tyka buducnosti je to pravdepodobnejsi smer vyvoja ako biopaliva.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 5. Septembra 2010, 11:03

no neviem... kym 1000 litrov metanolu stoji 330eur, 1000litrov benzinu 3x viac....
viem, fermentacia je nakladny proces, no slama je vpodstate "odpad" :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 6. Septembra 2010, 10:25

Je to mozne, kazdopadne by ma zaujmalo odkial mas informaciu o nakladnosti vyroby.
Ale osobne si myslim, ze zrovna biopaliva nie su uplne spravna cesta aj ked je to urcita alternativa.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 6. Septembra 2010, 11:41

Toto čo píše Gabo nie je o nákladnosti výroby - toto je o spotrebných daniach.
A bez obáv - biopalivá sú len otázkou času - času, kedy budú náklady na ťažbu ropy tak vysoké, že cena výsledného produktu z ropy bude vyššia ako cena biopaliva.
Na druhej strane je treba sa zamyslieť aj nad tým, že prechod na biopalivá bude mať za následok hladomor - polia budú produkovať namiesto málo výnosných rastlín na potravinárske účely rastliny, o ktoré sa nebude treba skoro vôbec starať a zachovávať hygienu a budú predateľné vďaka ohromnému dopytu za veľmo slušné peniažky...
biopalivá nie sú krokom dopredu, ale krokom vedľa a takéto kroky so sebou nesú vždy ak niečo zlé...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
MIREKK
začiatočník
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Apríla 2006, 11:07
Bydlisko: SN
Kontaktovať používateľa:

Re: Elektrickea Hybridne Toyoty

Príspevok od používateľa MIREKK » Nedeľa, 19. Septembra 2010, 22:11

shuster napísal:
MIREKK napísal:Je to pekne ze dojazd 200 km ale za akych podmienok. Niekde po rovine ? V meste to bude urcite viac pretoze treba vela energie na rozbiehanie sa. To je zname aj so spalovacich motorov. Kedze SK je dost hornata krajina do kopca bude motor potrebovat tiez viac energie. A co v zime treba v aute zakurit tak to mi baterka nevydrzi mozno s tych 200 ani 50 km. Kapacita bateriek je po niekolkych rokoch v tahu vidno to dobre na notebookoch mobilnych telefonoch a pod. Proste cela tato vec s elektromotormi a hybridmi je krokom vedla v automobilovej historii. Teda je to moj nazor. Aj ked sa tu kedysi davno rozoberala podobna tema a priklonil som sa k elektromotorom dnes si to uz nemyslim. Ked si to tak vsetko rozoberie je v tejto technologii vela zaporov.

Pripojim este jednu perlicku z Japonska kde Toyota zacala kvoli bezpecnosti chodcov do priusov montovat akusticku signalizaciu aby bolo tento elektromotor vobec pocut. Samozrejme za priplatok :D .
Nemam este toho este nastudovane vela, ale uz viem, ze u elektrickych aut niesu baterky, ale zasobniky elektrickej energie. Je tam trochu ina technologia spajania jedotivych clankov.

Co sa tyka tvojho nazoru na elektromobily a hybridy, tvoj nazor ti neberiem ale vedla si skor ty MIREKK.
Podla mna, len vdaka hybridnej technologii su elektromobily tam kde su, a teda, ze sa pomalicky ale isto stavaju praxou.
Pokusy vyrobit elektromobil su tu uz davno, ale vdaka petrolejarskym spolocnostam a ich vplyvu nebolo jednoduche elektricke auta presadit v praxi. Pozri si napr. tento zaujimavy dokument: http://dolezite.sk/Kdo_zabil_elektromobil_video.html
No vdaka hybridnemu pohonu vznika plynuly prechod od pohonu na ropne palivo k pohonu elektrickemu.

A este moj nazor na pridavanie zvukov. Okrem toho, ze tato myslienka je uz dost stara, je to blud. Namiesto toho aby ludia boli radi, ze sa znizuje hlucnost aut (podla mna nieje frajerina ani ked si da t-pek hlucny vyfuk ktory ma zvuk ako keby bol deravy), ale este vymyslaju bludy o bezpecnosti. Ked raz chodec nepozera okolo seba, tak mu mozno nepomoze, ani ked bude robit auto hluk ako stihacka. No podla mna to skor robia kvoli zastancom klasickeho paliva.
Je fajn ze mas na to taky nazor ja ti ho nebudem vyvraciat. Vela ludi na Slovensku nema svoj vlastny nazor a preto sme tam kde sme. K tym hybridom a elektromobilom este pretecie vela vody kym sa to vsetko da do takeho funkcneho celku ze to vydrzi aspon tolko ako tie auta ktore si vlastnil alebo vlastnis. Ja som chcel len poukazat na to ze ako to s tymi hybridmi teraz je a potvrdzuje to aj tema viewtopic.php?f=25&t=5347 . Proste neviem si predstavit ten elektromobil po 6 rokoch vacsina bude zrejme nefunkcna pri dnesnej technologii a tiez vodicoch (je dost dolezite aj zaobchadzanie). Nastastie hybrid ma aspon spalovaci motor ktory sa da pouzit aj v pripade ze "zasobniky energie" su v tahu.

Ked uz sa spomenuli aj biopaliva tak uz dnes mam dost ked vidim vsade repku. A obilia je malo a s toho mala bude toho roku este menej lebo tento rok bol na pocasie slaby. Takze za chvilu nebudeme mat co zrat ale hlavne ze bude vsade repka. A aby som biopaliva len nehanil minule som videl zaujimavy dokument ako sa da zo zbytku co sa vytvara pri vyrobe piva (je toho asi 50 percent co sa bezne vyhadruje). Destilovanim sa s toho da dostat biopalivo. Takze biopalivo sa da vyrobit z roznych plodin.

Na zaver by som to len tak zhrnul ze sa tu mozeme hadat kolko chceme v buducnosti vyhra aj tak technologia ktora prinesie najviac zisku pre investorov a na ostatne veci sa zabudne.
http://www.4age.net
ex car:Toyota Corolla E9 Gti 3D Hatchback, engine:4AGE 20 valve

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných