Sviečky - Spark Plugs
Moderátor: Elvis
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Sviečky - Spark Plugs
Tak sem planujem premiestnit vsetko, co sme rozoberali v sekcii Corolla, ktoru si zalozil Ivo pre svoju E9... trochu sa nam to zvrhlo na debatu a cenne prispevky o svieckach, ich pouziti atd.
DENSO
DENSO IRIDIUM
NGK IRIDIUM
HEAT RANGE
neni to vyssia HEAT RANGE, ta 6ka? mne sa zda ze NGK ma zrovna oznacenie ako 4,5,6 a podobne, kdezto Denso ma 16, 20 atd. Je to maly motor, nizsi vykon, tj urcite nizsi heat range by som daval, ak je na vyber.
DENSO
DENSO IRIDIUM
NGK IRIDIUM
HEAT RANGE
neni to vyssia HEAT RANGE, ta 6ka? mne sa zda ze NGK ma zrovna oznacenie ako 4,5,6 a podobne, kdezto Denso ma 16, 20 atd. Je to maly motor, nizsi vykon, tj urcite nizsi heat range by som daval, ak je na vyber.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Re: corolla E9
no prave ze neviem v com je az taky rozdiel medzi BPR6 a BPR5,len ako spomina aj Rasto tak BPR5 su vlastne"predpisovejsie",ale ak uz tam mas BPR6 tak si ich nechaj.
tu som ich pohladal na nete a su vlastne zhodne:
http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=1190416&pid=3897
http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3099
tu som ich pohladal na nete a su vlastne zhodne:
http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=1190416&pid=3897
http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3099
Toyota Corolla E9 1.3 XL,liftback
r.v.1990
r.v.1990
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: corolla E9
EDIT: trochu som to v tej rýchlosti poplietol...ešteže Rasťo hodil potom tie obrázky
So sviečkami je to celá veda...terazky mám na štúdium takýchto vecí zlaté obdobie, lebo večer čítam pred spaním mladému rozprávku a potom mám vždy cca pol hodiny, kým mladý zaspí, na posteľné štúdium mojej literatúry...ja len na ozrejmenie situácie, že to nemám z vlastnej hlavy a len sa chvascem cudzím perím
Takže...ako Andy spomínal, to číslo za BR označuje Heat Range, po našom tepelnú hodnotu sviečky. Táto hodnota sa určuje podľa konštrukcie sviečky, lepšie povedané od tvaru izolátora (ten biely cicik v strede sviečky, z ktorého trčí plusová elektróda). Napr. u NGK, alebo Denso označuje vyššie číslo nižšiu tepelnú hodnotu.
Ide o to, že napr. sviečka s označením 1 je "teplá", čo znamená, že izolátor má väčšiu plochu, je dlhší, ale má menší styk s kovovou časťou sviečky (keď potom mrkneš do sviečky, tak je "hlboká" a nevidno, kde izolátor končí....) a tým pádom odvádza menej tepla zo spaľovacieho priestoru do hlavy motora, čo znamená, že motor aj pri "chladnejších" motoroch dosiahne dobrú pracovnú teplotu a drží si ju. Naopak studená sviečka s označením 10 má krátky izolátor a ten sa dotýka väčšou plochou kovovej časti a dokáže odviesť väčšie množstvo tepla zo spaľovacieho priestoru. To znamená, že môže pracovať v "horúcejších" motoroch a jej teplota nepresiahne tú "dobrú" pracovnú teplotu.
A teraz k tomu teplu samotnému...teplo je veľmi dôležitý fucktor pri práci sviečky...ak je moc chladná, tak sa na nej usádzajú sadze, čiže nefunguje samočistenie (niečo podobné, ako keď začínate kúriť v krbovej vložke a kým je studená, tak vidíte ako šamot vzadu sčerná...po poriadnom rozkúrení sa šamot akokeby sám vyčistí) a môže dôjsť k tomu, že sa elektródy zaprdia viac ako je to únosné a sviečka prestane hádzať iskru.
Na druhej strane, ak sa sviečka prehrieva (neodvádza dostatočné množstvo tepla), tak môže dochádzať k samozápalom - predčasným detonáciam, ktoré sa prejavujú prudkým znížením výkonu, dunením motora, prehrievaním motora a tak podobne. V podstate ide o to, že zmes, ktorá sa dostane do spaľovacieho priestoru sa nezapáli pri iskre, ale už pri kontakte s rozžeravenou sviečkou a to je prosím pekne zle
Samozrejme je horšie, keď je sviečka príliš horúca, ako keď je chladná....ak je sviečka studená, jediné, čo sa môže stať je, že proste motor nepôjde. Ak je ale sviečka príliš horúca a dochádza k samozápalom, tak sa môže motor vážne poškodiť.
S tepelnou hodnotou sa dá laborovať, ale u bežných áut je to zbytočné...rozdiel medzi tou 5kou a 6kou nebude veľký...ale osobne by som dal na odporúčania výrobcu.
Dosť veľký vplyv na chladenie motora a sviečky má samozrejme aj zloženie zmesi, ale to sa dá ovplyvniť viacmenej len u karburátorových motorov a to tiež nie všetkých, lebo nie u všetkých je možnosť štelovania bohatosti zmesi...niekedy chvalabohu Na hondítku mám klasické karburátory s podtlakovými zvonmi a dá sa tam s bohatosťou zmesi vyhrať. Tiež som maturoval, kým som prišiel na to, prečo mi ide na jeden valec a problém bol v tom, že zmes bola bohatá, zasierala sviečku a pri opätovnom studenom štarte proste neiskrila....na Jawke to bolo detto ale to som ešte nevedel, čo všetko tie sviečky robia a čo ovplyvňuje zmes, takže som jej narval málo benzínu a potom som sa čudoval, že prečo sa prehrieva a predčasne detonuje.....ale to už je iná rozprávka....
So sviečkami je to celá veda...terazky mám na štúdium takýchto vecí zlaté obdobie, lebo večer čítam pred spaním mladému rozprávku a potom mám vždy cca pol hodiny, kým mladý zaspí, na posteľné štúdium mojej literatúry...ja len na ozrejmenie situácie, že to nemám z vlastnej hlavy a len sa chvascem cudzím perím
Takže...ako Andy spomínal, to číslo za BR označuje Heat Range, po našom tepelnú hodnotu sviečky. Táto hodnota sa určuje podľa konštrukcie sviečky, lepšie povedané od tvaru izolátora (ten biely cicik v strede sviečky, z ktorého trčí plusová elektróda). Napr. u NGK, alebo Denso označuje vyššie číslo nižšiu tepelnú hodnotu.
Ide o to, že napr. sviečka s označením 1 je "teplá", čo znamená, že izolátor má väčšiu plochu, je dlhší, ale má menší styk s kovovou časťou sviečky (keď potom mrkneš do sviečky, tak je "hlboká" a nevidno, kde izolátor končí....) a tým pádom odvádza menej tepla zo spaľovacieho priestoru do hlavy motora, čo znamená, že motor aj pri "chladnejších" motoroch dosiahne dobrú pracovnú teplotu a drží si ju. Naopak studená sviečka s označením 10 má krátky izolátor a ten sa dotýka väčšou plochou kovovej časti a dokáže odviesť väčšie množstvo tepla zo spaľovacieho priestoru. To znamená, že môže pracovať v "horúcejších" motoroch a jej teplota nepresiahne tú "dobrú" pracovnú teplotu.
A teraz k tomu teplu samotnému...teplo je veľmi dôležitý fucktor pri práci sviečky...ak je moc chladná, tak sa na nej usádzajú sadze, čiže nefunguje samočistenie (niečo podobné, ako keď začínate kúriť v krbovej vložke a kým je studená, tak vidíte ako šamot vzadu sčerná...po poriadnom rozkúrení sa šamot akokeby sám vyčistí) a môže dôjsť k tomu, že sa elektródy zaprdia viac ako je to únosné a sviečka prestane hádzať iskru.
Na druhej strane, ak sa sviečka prehrieva (neodvádza dostatočné množstvo tepla), tak môže dochádzať k samozápalom - predčasným detonáciam, ktoré sa prejavujú prudkým znížením výkonu, dunením motora, prehrievaním motora a tak podobne. V podstate ide o to, že zmes, ktorá sa dostane do spaľovacieho priestoru sa nezapáli pri iskre, ale už pri kontakte s rozžeravenou sviečkou a to je prosím pekne zle
Samozrejme je horšie, keď je sviečka príliš horúca, ako keď je chladná....ak je sviečka studená, jediné, čo sa môže stať je, že proste motor nepôjde. Ak je ale sviečka príliš horúca a dochádza k samozápalom, tak sa môže motor vážne poškodiť.
S tepelnou hodnotou sa dá laborovať, ale u bežných áut je to zbytočné...rozdiel medzi tou 5kou a 6kou nebude veľký...ale osobne by som dal na odporúčania výrobcu.
Dosť veľký vplyv na chladenie motora a sviečky má samozrejme aj zloženie zmesi, ale to sa dá ovplyvniť viacmenej len u karburátorových motorov a to tiež nie všetkých, lebo nie u všetkých je možnosť štelovania bohatosti zmesi...niekedy chvalabohu Na hondítku mám klasické karburátory s podtlakovými zvonmi a dá sa tam s bohatosťou zmesi vyhrať. Tiež som maturoval, kým som prišiel na to, prečo mi ide na jeden valec a problém bol v tom, že zmes bola bohatá, zasierala sviečku a pri opätovnom studenom štarte proste neiskrila....na Jawke to bolo detto ale to som ešte nevedel, čo všetko tie sviečky robia a čo ovplyvňuje zmes, takže som jej narval málo benzínu a potom som sa čudoval, že prečo sa prehrieva a predčasne detonuje.....ale to už je iná rozprávka....
Naposledy upravil/-a chmelo v Piatok, 15. Januára 2010, 09:54, upravené celkom 2 krát.
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: corolla E9
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: corolla E9
ked budem mat ca, vystavim tieto prispevky do vykladnej skrine fora vo zvlast teme. Ale teraz nemam cas, takze Chmelo, dobre slovenske citanie, mam vsak jednu otazku, ktoru neviem ci zodpoviete niekto... u Densa som riesil iridiove sviecky a na mnozstvo 4AGE motorov su predpisane od IQ16, cez IQ20 a IK20. K 20ke ako heat range sa nebudem vyjadrovat, su na stranke vyrobcu zvlastne kombinacie motorov, vykonov, katalyzatorov a bezkatalyzatorov atd. Mna vsak zaujima, ze Q a K oznacuje tvar patice, tusim M14x19x16, maju to identicke, len Q ma koncovku HEX JIS a K ma koncovku HEX ISO a ani bohovi neviem o co ide...snad nie nieco so zavitom, hlbkou alebo cosi podobne.
nanestastie, 4AGE bol motor v mnohych generaciach a najma v prelinajucich sa modeloch ako AE82 GT, AE86 GT coupe, pripadne AE92. Kazda generacia mala 85kW s katom a 89-91-92kW bez katu. Vznika z toho misung, do ktoreho sa zapajaju rozne trhy (JDM, EUDM, USDM) + neskor aj facelifty (napr. pri AE92 su tam rozdiely pri svieckach do rv. 1990 a v obdobi 1990-1992).
SPARKS http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
HEAT RANGE http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
COROLLA APPLICATIONS http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
ak predpokladame, ze chcem 20ky kvoli vyssej planovanej zatazi motora (nielen sebe, lebo sebe som uz kupil klasicke Densa, ide o kamosov hybrid), vyssim teplotam, otackam okolo 8-10krpm, tak vaham teraz pri patici sviecky, ci Q alebo K. Podla povodu hlavy motora, by tam mala vraj ist IQ20.
nanestastie, 4AGE bol motor v mnohych generaciach a najma v prelinajucich sa modeloch ako AE82 GT, AE86 GT coupe, pripadne AE92. Kazda generacia mala 85kW s katom a 89-91-92kW bez katu. Vznika z toho misung, do ktoreho sa zapajaju rozne trhy (JDM, EUDM, USDM) + neskor aj facelifty (napr. pri AE92 su tam rozdiely pri svieckach do rv. 1990 a v obdobi 1990-1992).
SPARKS http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
HEAT RANGE http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
COROLLA APPLICATIONS http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
ak predpokladame, ze chcem 20ky kvoli vyssej planovanej zatazi motora (nielen sebe, lebo sebe som uz kupil klasicke Densa, ide o kamosov hybrid), vyssim teplotam, otackam okolo 8-10krpm, tak vaham teraz pri patici sviecky, ci Q alebo K. Podla povodu hlavy motora, by tam mala vraj ist IQ20.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: corolla E9
Andy nechcem rýpať, ale nieriešiš to trochu z ruky??? - sviečka musí dostávať najskôr impulzy a limity sústavy klasickej zapaľovacej cievky a rodeľovača (ktoré máme v našich AE-čkach) sú nikde na 8 tisíc otáčkach - potom dramaticky klesá impulzné napätie a môžeš tam dať akúkoľvej silnú baterku - proste kontakty rozdeľovača neprenesú potrebných minimálne 17 tisíc Volt, ale ďaleko menej. Ono to bude točiť aj 10k, ale výkon Ti pôjde už nad spomínaných 8k dole, čo nie je ono. Osobne by som skôr ako sviečky pri vysokootáčkových alpikáciách riešil elektronické/tranzistorové zapaľovanie...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: corolla E9
zaujimavy postreh. Dobry postreh. Na tej cervenej AE sme riesili hlavne zapalovanie. Kedze ide o hybrid (hlava AE82 4AGE, blok 4AC, Yamaha R1 karbu, vlastne nasavanie s trubkami), tak najpekelnejsi problem bolo zladit elektriku cievka/rozdelovac atd. Zhanali sme rozdelovac s podtlakovym ovladanim (vakuovym) pouzivanym na Starletoch tusim EP7, cca 1980-82, motor tusim 4K ale neni som si isty. Islo tam o komplexnejsiu prerabku, mas pravdu, ze to hadzalo slabe iskry, najma pod zatazou na kvalte. Riesi sa to. Uz je to lepsie, skrz ten novy Starlet rozdelovac, nejaka custom-favorit-home-garage cievka a ide to o poznanie lepsie. Teraz sa doladuju trysky tusim.Rasťo napísal:Andy nechcem rýpať, ale nieriešiš to trochu z ruky??? - sviečka musí dostávať najskôr impulzy a limity sústavy klasickej zapaľovacej cievky a rodeľovača (ktoré máme v našich AE-čkach) sú nikde na 8 tisíc otáčkach - potom dramaticky klesá impulzné napätie a môžeš tam dať akúkoľvej silnú baterku - proste kontakty rozdeľovača neprenesú potrebných minimálne 17 tisíc Volt, ale ďaleko menej. Ono to bude točiť aj 10k, ale výkon Ti pôjde už nad spomínaných 8k dole, čo nie je ono. Osobne by som skôr ako sviečky pri vysokootáčkových alpikáciách riešil elektronické/tranzistorové zapaľovanie...
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: corolla E9
Vstreky sú veda sama o sebe. Nejedná sa ani tak o ohmáž, ktorá musí súhlasiť s výstupnou impedanciou na ECU, ale o to že veľa ľudí si myslí že keď tam dá proste vstreky s vyššou prietokovou kapacitou že vyhrali, ale problém je že si vôbec neuvedomujú ako vstrek funguje, ako a čo ho ovláda. Proste iné vstreky = ich kalibrácia + nová riadiačka + nové mapy
Ale toto Ty našťastie vďaka použitia karbcov a ITB riešiť nemusíš.
Ale toto Ty našťastie vďaka použitia karbcov a ITB riešiť nemusíš.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Sviečky - Spark Plugs
ahojte odbornici,
vidim ze tema o svieckach uz skoro "dohorela"...
...napriek tomu mam otazku:
poculi ste o svieckach Pulstar? Libor z CZ fora ich ponuka. Nieco ale dost malo je o nich aj na nete, ale aj tak by ma zaujmalo , co si o tom myslite tu na fore.
Mozno by som totiz uz mal menit sviecky, potrebujem do 7AFE lean burn platinky ( bud denso alebo ngk) ktore dost stoja. Tunerske stranky odporucaju zamenit za iridiove, co tiez nie su lacne samozrejme. Tieto Pulstar vychadzaju cenovo najlepsie, ale? Kazdá minca má dve strany, co to urobi v motore z dlhodobeho hladiska? Ak bude zmes vplyvom vyrazne silnejsej iskry horiet mnohonasobne rychlejsie co vsetko to moze zmenit? Chudobna zmes normalne hori pomaly a vytvara vyssiu teplotu a inzinieri podla toho zrejme doladili ostatne veci. Aj preto sa pre lean burn davaju ine sviecky nez do beznych motorov. Ak sa toto zmeni Ecu sa s tym vysporiada, alebo nie? Navyse tieto sviecky su jeden model pre hafo motorov, bez rozdielu ci lean burn alebo nie, kdezto denso a ngk napriklad maju pre skoro kazdy motor iny typ (rozny odtrh, teplotne parametre...) . Ze by to bolo fakt pri tychto jedno? Alebo len zbytocne polemizujem o nezmysloch? Neviem co si mam o tom mysliet, viem len ze vsetko so vsetkym suvisi.
Takze?
vidim ze tema o svieckach uz skoro "dohorela"...
...napriek tomu mam otazku:
poculi ste o svieckach Pulstar? Libor z CZ fora ich ponuka. Nieco ale dost malo je o nich aj na nete, ale aj tak by ma zaujmalo , co si o tom myslite tu na fore.
Mozno by som totiz uz mal menit sviecky, potrebujem do 7AFE lean burn platinky ( bud denso alebo ngk) ktore dost stoja. Tunerske stranky odporucaju zamenit za iridiove, co tiez nie su lacne samozrejme. Tieto Pulstar vychadzaju cenovo najlepsie, ale? Kazdá minca má dve strany, co to urobi v motore z dlhodobeho hladiska? Ak bude zmes vplyvom vyrazne silnejsej iskry horiet mnohonasobne rychlejsie co vsetko to moze zmenit? Chudobna zmes normalne hori pomaly a vytvara vyssiu teplotu a inzinieri podla toho zrejme doladili ostatne veci. Aj preto sa pre lean burn davaju ine sviecky nez do beznych motorov. Ak sa toto zmeni Ecu sa s tym vysporiada, alebo nie? Navyse tieto sviecky su jeden model pre hafo motorov, bez rozdielu ci lean burn alebo nie, kdezto denso a ngk napriklad maju pre skoro kazdy motor iny typ (rozny odtrh, teplotne parametre...) . Ze by to bolo fakt pri tychto jedno? Alebo len zbytocne polemizujem o nezmysloch? Neviem co si mam o tom mysliet, viem len ze vsetko so vsetkym suvisi.
Takze?
Civic 1.8 FD7 06 Turkey
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Sviečky - Spark Plugs
Velmi sofistikovane otazky kladies, ja ti s tym bohuzial nepomozem, tie setrne motory vobec nepoznam. Mozno miro sa bude vediet vyjadrit. Tie Pulstary tiez nepoznam.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Sviečky - Spark Plugs
Asi za vidinou lacnejsich sviecok by som moc nesiel, kamosovy sa na Corolle stalo, ze na nahradach za Ngk, Denso, sice len na jednej sa praskol izolator, nastastie to nespadlo do valca, ale na kusocku drzalo na mieste.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Sviečky - Spark Plugs
Treba brať do úvahy, že platinové, resp. irídiové sviečky majú oveľa dlhší interval výmeny....ak sa nemýlim, tak minimálne dvakrát tak dlhý ako klasické sviečky, takže "investícia" je možno taká istá, keď si to premietneš na počet nalietaných km.
Ďalšia vec je, že princíp LEAN BURN je postavený na ochudobnenej zmesi, ktorá má zákonite vyššiu výbušnosť, lepšiu efektivitu, ale zároveň vyššie teploty spaľovania...tým pádom sú aj sviečky viac tepelne namáhané a zbytočne by som nešpekuloval s lacnými náhradami
Ďalšia vec je, že princíp LEAN BURN je postavený na ochudobnenej zmesi, ktorá má zákonite vyššiu výbušnosť, lepšiu efektivitu, ale zároveň vyššie teploty spaľovania...tým pádom sú aj sviečky viac tepelne namáhané a zbytočne by som nešpekuloval s lacnými náhradami
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sviečky - Spark Plugs
Ono tie Pulstary sú fajn, ale jedine ak máš robené tranzistorové zapaľovanie a nie rozdeľovač. Ich využitie je totiž tam, kde klasické sviečky strácajú dych - nad 6 tisíc otáčok. No a ak chceš motor využívať nad tieto otáčky, tak už musíš prekopávať komplet celý motor a elektroniku. Presne to je Liborov prípad.
Ty so 7A-FE žiadne veľké vetry nenarobíš a jeho výkon zvýšiš jedine využitím turba a to sa Ti rovno oplatí kúpiť nové auto s už silnejším motorom od výroby.
Poradím - sviečky vymeň a pri ich "montáži" si poriadne nastav odtrh - to bude hravo stačiť na to, aby si bol maximálne spokojný...
Ty so 7A-FE žiadne veľké vetry nenarobíš a jeho výkon zvýšiš jedine využitím turba a to sa Ti rovno oplatí kúpiť nové auto s už silnejším motorom od výroby.
Poradím - sviečky vymeň a pri ich "montáži" si poriadne nastav odtrh - to bude hravo stačiť na to, aby si bol maximálne spokojný...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Sviečky - Spark Plugs
-hej podla servisnej knižky by mali byť na 90 000km. (denso iridium)Treba brať do úvahy, že platinové, resp. irídiové sviečky majú oveľa dlhší interval výmeny....ak sa nemýlim, tak minimálne dvakrát tak dlhý ako klasické sviečky
Auris 1.6,MT5
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Sviečky - Spark Plugs
zas uplne pravda to nieje Rasto... prave Libor pisal, ze vymenou sviecok za prave tieto pulstary dosiahol to, ze aj vo vyssich otackach to stiha. ak som dobre pochopil... dalsia vec, 3S-GE toci smelo na 7200 otacok a ma rozdelovac a aj sviecky "klasicke" NGK stihaju.Rasťo napísal:Ono tie Pulstary sú fajn, ale jedine ak máš robené tranzistorové zapaľovanie a nie rozdeľovač. Ich využitie je totiž tam, kde klasické sviečky strácajú dych - nad 6 tisíc otáčok. No a ak chceš motor využívať nad tieto otáčky, tak už musíš prekopávať komplet celý motor a elektroniku. Presne to je Liborov prípad.
Ty so 7A-FE žiadne veľké vetry nenarobíš a jeho výkon zvýšiš jedine využitím turba a to sa Ti rovno oplatí kúpiť nové auto s už silnejším motorom od výroby.
Poradím - sviečky vymeň a pri ich "montáži" si poriadne nastav odtrh - to bude hravo stačiť na to, aby si bol maximálne spokojný...
no vyskusam tie pulstar, ajtak mi je treba uz pomaly menit sviecky.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných