SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodoviek

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa Legon » Streda, 7. Septembra 2011, 13:47

K7LEXUS napísal:chlapi zabúdate na jednu vec - keď sa prehadzuje celá motorová kabeláž s riadiacou jednotkou, musí sa automaticky štikať aj interiérová žila, minimálne časť napájania na prístrojovku...
DIKY !!!

presne o taketo infosky mi ide,
Mozno ci aj niekto s tym nema osobne skusenosti, jaro by sa tiez mohol vyjadrit co musel ked robil swap.
Po pripade inych "vytrznikov" Rasta ci takych, ze co museli vsetko riesit, ale zas rasto robil kompletku takze asi vybral kompletnu kabelaz a nemusel riesit "kabliky" smerom do palubovky ci interieru.

Ide mi aj o to ci nahodou nepasuju tie konektory z tej "internej kabinovej" kabelaze zo 4afe do riadiacky 4age.

K7LEXUS
začiatočník
Príspevky: 219
Dátum registrácie: Piatok, 19. Augusta 2011, 14:26
Bydlisko: Lučenec, Banská Bystrica

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa K7LEXUS » Streda, 7. Septembra 2011, 15:15

presne toto by ti vedel povedať práve jaro, keďže ak sa nemýlim, robil práve tento swap. budem s ním večer volať, tak mu poviem, nech nám zdelí jeho odborné znalosti :)
2006 Lexus IS250

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 7. Septembra 2011, 15:43

chalani, nechcem tu nejak mudrovat, kedze realne taky divoky swap za sebou nemam, ale podla mna zbytocne malujete certa na stenu. Pokial sa menia motory, ktore su aspon skupinovo pribuzne (1.6, Toyota A engine), napr. 4AFE za 4AGE, alebo v ramci 1-2 generacii toho isteho typu vozidla, tak je ovela vacsia pravdepodobnost, ze aj interierove konektory budu pasovat. Aspon niektore urcite. Viem, ze Elvis mal na tej zltej EE11 so Silvertopom problem s rychlomerom alebo otackomerom, kde nesedel konektor a nebolo to vobec doriesene, co povazujem za vyrazny handicap. To bol swap E10 Silvertopu 4AGE do kasne 1.4, tj EE111, kde aj uchyty na motor sa prerabali.

U swapov 4AGE z coroll E9/E8 je zas "problem" s orientaciou motora, kedze inak su otocene RWD a FWD verzie, ale vsetko sa da osetrit, len v niektorych situaciach (hadice, vedenie chladenia, medzikus/zvon na prevodovku pre RWD) treba robit nejake kompromisy. Vlastne to iste plati aj pre zameny Corolla E9/E8 + AW11, pripadne hociktory z tychto motorov do Celicy, co je LEgonov pripad. Celica ma urcite inak riesenu kabelaz, takze tam to moze byt komplikovanejsie nez motor z E10/11 (Stop ci Btop) do AE11ky a podobne.

Suhlasim, ze Honda je na mile vzdialena ostatnym (nam blizkym minimalne) automobilkam v oblasti swapov. Tiez viem od chalanov, ze tam su miliony kombinacii a milion veci padne ako rit na serbel z jedneho typu na druhy. Integracke vacky do Civica, komplet motory a podobne... Cisty sen oproti Toyotam.

Ale tiez som zvedavy, co napise / povie Jaro, uz neviem, ci jeho auto je povodne 1.6ka alebo 1.4ka a mozno sa mylim, mozno aj v pripade 1.6 museli hodne cvakat kable a skusacku zapajat. Aj ked ja sa priklanam k tomu, ze nie.

Ale verim, ze ak clovek kupi komplet motor s elektrikou (1-2m dlhy pavuk kablov az k pristrojovke, poistkam a ECU), tak nemoze mat problem to nahodit do ineho auta. Motor bez komplet kabelaze by som nekupoval.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 7. Septembra 2011, 19:50

Swap 4A-FE za 4A-GE mám za sebou. Bol to síce viac-menej "priamy" SWAP, kde sa problémy nemali ako vyskytnúť, aj tak to nebolo nič easy pre laika - v štýle "neni čo robiť za dve hodiny". Dnes však viem že je väčší problém zohnať poriadny motor na swap, ako ho swapnúť - hneď aj keby mal kablovačku nanovo naťahať podľa schém na nete.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa Legon » Pondelok, 15. Júla 2013, 10:16

Vcera som dostal otazku

Bude do Pasea s 5efe motorom pasovat 6rychlostna prevodovka z corolly g6 s motorom 4efe ?

Paseo ak sa nemylim k tomu 5efe ma standardne prevodovku C150 ktora sa montovala aj k 4efe.

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 15. Júla 2013, 21:08

malo by to sediet. vsetky prevodovky medzi E motormi by mali byt zamenitelne
Obrázok

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa tofak » Utorok, 16. Júla 2013, 08:46

5EFE je vlastne 4EFE len s vecsim zdvihom?? čí?
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Panda
panic
Príspevky: 72
Dátum registrácie: Piatok, 6. Augusta 2010, 10:24

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa Panda » Piatok, 21. Februára 2014, 09:28

Ahojte,

Nahodou som nasiel tuto temu a musel som si ju hned celu precitat :twisted:

Mal by som tiez otazocku k swap-ovaniu motorov.

Uz dlhsie sa pohravam s myslienkou urobit si z mojej celicy 2.0 GTi 5.gen hobby auticko na vyblaznenie. Ja viem chce to vela casu a este viac penazi. Precital som tu na fore uz vela roznych tem, ktore sa tykali raz toho inokedy niecoho druheho a moja predstava zacala mat jasnejsie tvary.

V sucasnosti ma celica motor 3S-GE 2.rev 115kw a cielom by bolo swap-nut tento motor za 3S-GE 3.rev 129kw z 6.gen celicky. Je to podla mna asi najlepsi sposob akym sa da zvysit vykon o 14kw a pritom este ziskat moznost dalej motor upravovat.
Jednym z dovodov swap-u je aj to, ze stary motor dosluhuje a bude potrebna kompletna GO (vymenit a opravit vsetko co sa da). Takze radsej investujem do vykonnejsieho motora, ktory sa opravy/upravy a nasledne sa to swap-ne.

Otazkou je teda, ci sa uz niekto stretol s takymto swap-om a co vsetko sa da od toho ocakavat popripade kam sa potom da este tento motor vykonovo posunut.

Dakujem za vsetky skusenosti a postrehy ;-)
__________________________________________________________
Avensis Wagon, T25, 2,2 D-4D, 2007 + Celica 5.gen, ST182, 3S-GE, 1990
Moto: páľ gumu nie dušu 8-)

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa Legon » Pondelok, 24. Februára 2014, 14:15

Videl som na nete niekolko krat ze to bolo swapnute, blok je S takze uchyty by mali byt rovnake a aj na prevodovku by to malo pasovat.
Neviem ako je to s kablovackou, ale myslim si ze to bude mat odlisnu od predchadzajucej generacie, takze najlepsie aj s celou elektrikou a riadiackou.

Stenky sa chystal na tento swap, ale neviem ci to este plati ... Ale ako ho poznam, minimalne to mal nastudovane a vedel by k tomu povedat viac ...

Stenky venuj sa nam ;)

Panda
panic
Príspevky: 72
Dátum registrácie: Piatok, 6. Augusta 2010, 10:24

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa Panda » Streda, 26. Februára 2014, 11:18

Tak to su zatial vcelku dobre spravy :razz:
O tej komplet kablovacke a aj komplet senzoroch som uz daco cital a je to lepsie ak to clovek ma aj s tym motorom v kope - s tym som pocital.

Je to sice tiez hudba buducnosti, ale zacinam to v hlave preberat a studovat si k tomu potrebne veci.

Ak sa k tomu este vyjadri aj Stenky a prida k tomu nejake svoje postrehy bolo by to fajn.

Pekny den 8)
__________________________________________________________
Avensis Wagon, T25, 2,2 D-4D, 2007 + Celica 5.gen, ST182, 3S-GE, 1990
Moto: páľ gumu nie dušu 8-)

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: SWAP motorov - vzájomná zameniteľnosť motorov a prevodov

Príspevok od používateľa stenky » Štvrtok, 27. Februára 2014, 21:26

nemal som to az tak premyslene ale ten swap by nemal byt nijako narocny.
mam kupeny 129kW motor s ECU a komplet kablovackou (chyba len zapalovaci modul), S54 prevodovkou s poloosami komplet ST202 vyfukom (staci z neho len predna cast, tu treba navarit na povodny vyfuk) a mal som v plane zverit to kompetentnemu mechanikovi na swap. od swapu som ale upustil kedze sa situacia v mojom vozovom parku asi coskoro zmeni a celica pojde prec. akurat na tom motore je v kybli remenica alternatora a mozno cely altik + urvaty klimakompresor.
da sa to cele swapnut aj na povodnu S53 prevodovku s povodnymi poloosami. mozno poloosi netreba ani vobec menit, ale to si niesom isty vobec.
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných