Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
Moderátor: Elvis
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
Ale tak ako to plati pri diesloch tak to plati pri hybridoch dvojnasobne, ze to co zaplatis navyse za dizel/hybrid motor, si mohol kludne kupit lacnejsi benzinak a za rozdiel sa hoooodne dlho vyvazat...
A takeho paka v premavke zo seba by som v zivote nerobil ze kupom auto jak 2 kravy a budem sa rozbiehat ako invalidny vozik na baterky len aby som nemal spotrebu Clovek co uz ma na RX400h ide riesit spotrebu to je ohromne
A takeho paka v premavke zo seba by som v zivote nerobil ze kupom auto jak 2 kravy a budem sa rozbiehat ako invalidny vozik na baterky len aby som nemal spotrebu Clovek co uz ma na RX400h ide riesit spotrebu to je ohromne
Naposledy upravil/-a stenky v Streda, 27. Mája 2009, 21:31, upravené celkom 1 krát.
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
Moja teoria
Diesel patri do nakladakov, autobusov pripadne do OffRoad koli vacsiemu krutiaku.
Do osobakov patri jednoznacne benzin.
Diesel patri do nakladakov, autobusov pripadne do OffRoad koli vacsiemu krutiaku.
Do osobakov patri jednoznacne benzin.
Toyota Auris 1,4D4D, r.v. 2010 6MT
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x
-
- nula
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: Sobota, 27. Júna 2009, 22:44
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
mam 180 konikovy D-cat jazdil som aj na benzin ale 400 Nm krutak je Mr.krutak a hlavne mi nezozerie aj trenky s penazenkou. je to pohodlne vozenie a hlavne s obrovskou rezervou ked treba na to dupnut
COROLLA VERSO 2,2 D4D-VERDE
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
Chlapi kľuuud. Ak potrebujem auto na dlhé trate, ktoré mi má zaručiť úsporu paliva, tak beriem chrochták. Ak sa potrebujem vyblbnúť a jazdím krátke trate, idem po benzíne...
Každé má plusy aj mínusy. Viem po odskúšaní kopca aut ale jedno - Toyotové dízle sú jedny z najlepšie sa správajúcich dízlov aké mi prešli rukami a nohami. Toyotové dízle totiž ťahajú v sakra veľkom rozsahu otáčok - podobne ako dízle BMW. VW sexgrouppe a francúzske dízle ťahajú od 1.500 do cca 2 - 2.5 tisíca otáčok a čau Máňo, kým Toyotové dízliky driapu v kľude aj nad 4 tisíc otáčok...
Každé má plusy aj mínusy. Viem po odskúšaní kopca aut ale jedno - Toyotové dízle sú jedny z najlepšie sa správajúcich dízlov aké mi prešli rukami a nohami. Toyotové dízle totiž ťahajú v sakra veľkom rozsahu otáčok - podobne ako dízle BMW. VW sexgrouppe a francúzske dízle ťahajú od 1.500 do cca 2 - 2.5 tisíca otáčok a čau Máňo, kým Toyotové dízliky driapu v kľude aj nad 4 tisíc otáčok...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
tu si dovolim nesuhlasit, lebo ten diesel ti tu penazenku zozral uz len tym ze dieslak je s podobnymi parametrami asi o 15% drahsi ako benzinovy variant. ja som si to volakedy prerataval a za ten rozdiel co dieslak preplatis by si normalnym tempom na benzinaku jazdil asi 3 roky v podstate zadarmosupermuro napísal: a hlavne mi nezozerie aj trenky s penazenkou.
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
A to este neratas, ze udrzba disla je o cosi drahsia. Oleje, filtre, rozvody ...stenky napísal:tu si dovolim nesuhlasit, lebo ten diesel ti tu penazenku zozral uz len tym ze dieslak je s podobnymi parametrami asi o 15% drahsi ako benzinovy variant. ja som si to volakedy prerataval a za ten rozdiel co dieslak preplatis by si normalnym tempom na benzinaku jazdil asi 3 roky v podstate zadarmosupermuro napísal: a hlavne mi nezozerie aj trenky s penazenkou.
Toyota Auris 1,4D4D, r.v. 2010 6MT
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x
- fajry
- administrátor
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
- Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
- Kontaktovať používateľa:
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
Benzín alebo diesel?
http://www.pluska.sk/auto-moto/2009/07/ ... iesel.html
http://www.pluska.sk/auto-moto/2009/07/ ... iesel.html
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
No pride mi trochu zvlastne porovnavat auta s rozdielom 23kW vo vykone a este aj manualnu a automaticku prevodovku.
Ale ten rozdiel v spotrebe ma trochu prekvapil aj ked uz je zname ze ekonomicke diesle su minulostou kvoli emisnym limitom.
Ale ten rozdiel v spotrebe ma trochu prekvapil aj ked uz je zname ze ekonomicke diesle su minulostou kvoli emisnym limitom.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
ten rozdiel 23kw ma vobec netrapi, kedze slabsi dizel ma 400nm, kym benzinak o hodne mnej... nie vsetko je vykon v kw, ale aj krutak , no ja by som tiez jednoznacne v tomto pripade bral 250-ku nehovoriac o vacsich hybridoch, tam sa ani velke dizle nechytaju
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
Nechce sa mi pustat do hadky co je viac krutak alebo vykon, lebo je to to iste a ani jeden udaj ti nic nepovie bez toho ze uvedes pri akych otackach to je. Vykon je len nasobok krutak a otacok a kenstanty podla toho v akych jednotkach to ches a ked uvedies oba udaje tak ti este co to povedia o samotnom priebehu vykonu.
Este vyska krutaku ti hovori o tom ako sa auto bude chovat nalozene to je cele.
EDIT:
Aby som len tak neplacal do vody tak tu je celkom dobre porovnanie benzinovych a dieslovych motorov http://vcedula.blog.pravda.sk/detail.ht ... 2b5640af95 aje ked po precitani druheho clanku si o autorovi myslim svoje ale toto sprcoval naozaj celkom kvalitne.
Este vyska krutaku ti hovori o tom ako sa auto bude chovat nalozene to je cele.
EDIT:
Aby som len tak neplacal do vody tak tu je celkom dobre porovnanie benzinovych a dieslovych motorov http://vcedula.blog.pravda.sk/detail.ht ... 2b5640af95 aje ked po precitani druheho clanku si o autorovi myslim svoje ale toto sprcoval naozaj celkom kvalitne.
Naposledy upravil/-a smutok v Piatok, 31. Júla 2009, 16:11, upravené celkom 1 krát.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
no ved vpohode, umna krutak je to, ked mi to pri 2tis streli dopredu... inak tu velicinu neviem vysvetlit, ani nic... ja a fyzika..
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
To streli dopredu je casto prave velmi subjektivny pocit, co s objektivnym zrychlenim nema vela spolocneho.
Poznam to z kolegovho Golfu 1.9 TDI PD ktory ma este aj cipnuty kde ked prida tak mas pocit, ze to leti dopredu tak ta to vtlaci do sedacky ale mal problem zdrhnut mojej 1.4 v corolle a to sme isli do kopca a nalozeny priblizne rovnako. Ale najlepsie by bolo keby uvadzali len priebeh krutaku alebo vykonu v celom spektre, lenze predavaju cisla takze toto je len moje zbozne prianie.
EDIT: este by som upresnil on ma podla merania na brzde neakych 112 koni ci tak neako kdez to moj motor ma 97.
Poznam to z kolegovho Golfu 1.9 TDI PD ktory ma este aj cipnuty kde ked prida tak mas pocit, ze to leti dopredu tak ta to vtlaci do sedacky ale mal problem zdrhnut mojej 1.4 v corolle a to sme isli do kopca a nalozeny priblizne rovnako. Ale najlepsie by bolo keby uvadzali len priebeh krutaku alebo vykonu v celom spektre, lenze predavaju cisla takze toto je len moje zbozne prianie.
EDIT: este by som upresnil on ma podla merania na brzde neakych 112 koni ci tak neako kdez to moj motor ma 97.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
no to iste, ako moja byvala 3S-GE... pasat 140konovi s DSG somnou nevladal... on ma ten vykon v rozpati 2tis otacok, kym ja aj cez 5tis.. no ja na cisla kaslem, bude to benzin tak ci onak
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
Inac este jedno celkom slusne vysvetlenia rozdielov medzi krutacim momentom a vykonom, len je to zlozitejsie na pochopenie.
http://janlas.webnode.cz/news/krutiaci-moment-vykon/
Ja mam rad benzin hlavne kvoli jeho kulture chodu je to fakt prijemnejsie ako vyliezat v diesloveho auta celkom slusne ohucany. Lebo tie nizke frekvencie mozno nie je az tak pocut ale dost zatazuju cely organizmus co mne je dost neprijemne.
http://janlas.webnode.cz/news/krutiaci-moment-vykon/
Ja mam rad benzin hlavne kvoli jeho kulture chodu je to fakt prijemnejsie ako vyliezat v diesloveho auta celkom slusne ohucany. Lebo tie nizke frekvencie mozno nie je az tak pocut ale dost zatazuju cely organizmus co mne je dost neprijemne.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN
no nie som zástancom dieslu,ale ohučanosť v dobre odhlučnenom diesly(napr. BMW) nie je žiadna,keďže ten motor nepočuješ poriadne vonku a nie to vnútrismutok napísal:Inac este jedno celkom slusne vysvetlenia rozdielov medzi krutacim momentom a vykonom, len je to zlozitejsie na pochopenie.
http://janlas.webnode.cz/news/krutiaci-moment-vykon/
Ja mam rad benzin hlavne kvoli jeho kulture chodu je to fakt prijemnejsie ako vyliezat v diesloveho auta celkom slusne ohucany. Lebo tie nizke frekvencie mozno nie je az tak pocut ale dost zatazuju cely organizmus co mne je dost neprijemne.
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných