Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 25. Mája 2009, 23:32

Ale tak ako to plati pri diesloch tak to plati pri hybridoch dvojnasobne, ze to co zaplatis navyse za dizel/hybrid motor, si mohol kludne kupit lacnejsi benzinak a za rozdiel sa hoooodne dlho vyvazat...
A takeho paka v premavke zo seba by som v zivote nerobil ze kupom auto jak 2 kravy a budem sa rozbiehat ako invalidny vozik na baterky len aby som nemal spotrebu :D Clovek co uz ma na RX400h ide riesit spotrebu :roll: to je ohromne :D
Naposledy upravil/-a stenky v Streda, 27. Mája 2009, 21:31, upravené celkom 1 krát.
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
eman22
začiatočník
Príspevky: 282
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Mája 2009, 12:17

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa eman22 » Streda, 27. Mája 2009, 13:38

Moja teoria

Diesel patri do nakladakov, autobusov pripadne do OffRoad koli vacsiemu krutiaku.
Do osobakov patri jednoznacne benzin.
Toyota Auris 1,4D4D, r.v. 2010 6MT
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x

supermuro
nula
Príspevky: 7
Dátum registrácie: Sobota, 27. Júna 2009, 22:44
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa supermuro » Utorok, 28. Júla 2009, 22:59

mam 180 konikovy D-cat jazdil som aj na benzin ale 400 Nm krutak je Mr.krutak ;-) a hlavne mi nezozerie aj trenky s penazenkou. je to pohodlne vozenie a hlavne s obrovskou rezervou ked treba na to dupnut
COROLLA VERSO 2,2 D4D-VERDE

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 29. Júla 2009, 08:41

Chlapi kľuuud. Ak potrebujem auto na dlhé trate, ktoré mi má zaručiť úsporu paliva, tak beriem chrochták. Ak sa potrebujem vyblbnúť a jazdím krátke trate, idem po benzíne...
Každé má plusy aj mínusy. Viem po odskúšaní kopca aut ale jedno - Toyotové dízle sú jedny z najlepšie sa správajúcich dízlov aké mi prešli rukami a nohami. Toyotové dízle totiž ťahajú v sakra veľkom rozsahu otáčok - podobne ako dízle BMW. VW sexgrouppe a francúzske dízle ťahajú od 1.500 do cca 2 - 2.5 tisíca otáčok a čau Máňo, kým Toyotové dízliky driapu v kľude aj nad 4 tisíc otáčok...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa stenky » Štvrtok, 30. Júla 2009, 06:11

supermuro napísal: a hlavne mi nezozerie aj trenky s penazenkou.
tu si dovolim nesuhlasit, lebo ten diesel ti tu penazenku zozral uz len tym ze dieslak je s podobnymi parametrami asi o 15% drahsi ako benzinovy variant. ja som si to volakedy prerataval a za ten rozdiel co dieslak preplatis by si normalnym tempom na benzinaku jazdil asi 3 roky v podstate zadarmo
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
eman22
začiatočník
Príspevky: 282
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Mája 2009, 12:17

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa eman22 » Štvrtok, 30. Júla 2009, 10:03

stenky napísal:
supermuro napísal: a hlavne mi nezozerie aj trenky s penazenkou.
tu si dovolim nesuhlasit, lebo ten diesel ti tu penazenku zozral uz len tym ze dieslak je s podobnymi parametrami asi o 15% drahsi ako benzinovy variant. ja som si to volakedy prerataval a za ten rozdiel co dieslak preplatis by si normalnym tempom na benzinaku jazdil asi 3 roky v podstate zadarmo
A to este neratas, ze udrzba disla je o cosi drahsia. Oleje, filtre, rozvody ...
Toyota Auris 1,4D4D, r.v. 2010 6MT
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa fajry » Piatok, 31. Júla 2009, 13:26

Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa smutok » Piatok, 31. Júla 2009, 14:28

No pride mi trochu zvlastne porovnavat auta s rozdielom 23kW vo vykone a este aj manualnu a automaticku prevodovku.
Ale ten rozdiel v spotrebe ma trochu prekvapil aj ked uz je zname ze ekonomicke diesle su minulostou kvoli emisnym limitom.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 31. Júla 2009, 14:49

ten rozdiel 23kw ma vobec netrapi, kedze slabsi dizel ma 400nm, kym benzinak o hodne mnej... nie vsetko je vykon v kw, ale aj krutak :-), no ja by som tiez jednoznacne v tomto pripade bral 250-ku :-) nehovoriac o vacsich hybridoch, tam sa ani velke dizle nechytaju :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa smutok » Piatok, 31. Júla 2009, 15:53

Nechce sa mi pustat do hadky co je viac krutak alebo vykon, lebo je to to iste a ani jeden udaj ti nic nepovie bez toho ze uvedes pri akych otackach to je. Vykon je len nasobok krutak a otacok a kenstanty podla toho v akych jednotkach to ches a ked uvedies oba udaje tak ti este co to povedia o samotnom priebehu vykonu.
Este vyska krutaku ti hovori o tom ako sa auto bude chovat nalozene to je cele.

EDIT:
Aby som len tak neplacal do vody tak tu je celkom dobre porovnanie benzinovych a dieslovych motorov http://vcedula.blog.pravda.sk/detail.ht ... 2b5640af95 aje ked po precitani druheho clanku si o autorovi myslim svoje ale toto sprcoval naozaj celkom kvalitne.
Naposledy upravil/-a smutok v Piatok, 31. Júla 2009, 16:11, upravené celkom 1 krát.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 31. Júla 2009, 16:11

no ved vpohode, umna krutak je to, ked mi to pri 2tis streli dopredu... inak tu velicinu neviem vysvetlit, ani nic... ja a fyzika.. :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa smutok » Piatok, 31. Júla 2009, 16:15

To streli dopredu je casto prave velmi subjektivny pocit, co s objektivnym zrychlenim nema vela spolocneho.
Poznam to z kolegovho Golfu 1.9 TDI PD ktory ma este aj cipnuty kde ked prida tak mas pocit, ze to leti dopredu tak ta to vtlaci do sedacky ale mal problem zdrhnut mojej 1.4 v corolle a to sme isli do kopca a nalozeny priblizne rovnako. Ale najlepsie by bolo keby uvadzali len priebeh krutaku alebo vykonu v celom spektre, lenze predavaju cisla takze toto je len moje zbozne prianie.
EDIT: este by som upresnil on ma podla merania na brzde neakych 112 koni ci tak neako kdez to moj motor ma 97.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 31. Júla 2009, 16:28

no to iste, ako moja byvala 3S-GE... pasat 140konovi s DSG somnou nevladal... on ma ten vykon v rozpati 2tis otacok, kym ja aj cez 5tis.. :-) no ja na cisla kaslem, bude to benzin tak ci onak :-D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa smutok » Piatok, 31. Júla 2009, 16:40

Inac este jedno celkom slusne vysvetlenia rozdielov medzi krutacim momentom a vykonom, len je to zlozitejsie na pochopenie.
http://janlas.webnode.cz/news/krutiaci-moment-vykon/
Ja mam rad benzin hlavne kvoli jeho kulture chodu je to fakt prijemnejsie ako vyliezat v diesloveho auta celkom slusne ohucany. Lebo tie nizke frekvencie mozno nie je az tak pocut ale dost zatazuju cely organizmus co mne je dost neprijemne.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Ado
Toyota guru
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Streda, 27. Júla 2005, 09:10
Bydlisko: Tábor

Re: Večná diskusia: DIESEL vs BENZÍN

Príspevok od používateľa Ado » Piatok, 31. Júla 2009, 17:46

smutok napísal:Inac este jedno celkom slusne vysvetlenia rozdielov medzi krutacim momentom a vykonom, len je to zlozitejsie na pochopenie.
http://janlas.webnode.cz/news/krutiaci-moment-vykon/
Ja mam rad benzin hlavne kvoli jeho kulture chodu je to fakt prijemnejsie ako vyliezat v diesloveho auta celkom slusne ohucany. Lebo tie nizke frekvencie mozno nie je az tak pocut ale dost zatazuju cely organizmus co mne je dost neprijemne.
no nie som zástancom dieslu,ale ohučanosť v dobre odhlučnenom diesly(napr. BMW) nie je žiadna,keďže ten motor nepočuješ poriadne vonku a nie to vnútri :D
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných