Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medziplyn

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa kuki » Pondelok, 5. Decembra 2011, 23:13

Gabriel Nagy napísal:tazne patri na fordy
:evil: :evil: :evil:

No neviem neviem, ja mam v TP zapisane, ze sa na moje auto tazne neda namontovat :idea: :mrgreen:
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 6. Decembra 2011, 08:02

;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 21. Decembra 2011, 19:45

Mal by som jednu otazocku, asi skor pre technicky zdatnejsich. Uz viackrat som cital, ze nastala nasledovna situacia, ale neviem cim mohla byt sposobena. Takze: auto ma RWD, typek ide nejakou rychlostou, pred zakrutou pribrdzi, zacne tocit volantom, V ZAKRUTE podradzuje (nie pred) a v tom momente mu hodi zadok a nastava pretacavy smyk.. vie mi niekto vysvetlit preco? co to ma svedomi? Myslim nejake ustrojenstvo, diff, motor, prevodovka.., neviem. Chapem, ze pokial clovek slapne na brzdu, tak energia sa vali dopredu a odlahci mu zadok. Druha vec ale je, ze sa to stalo ale napr aj cloveku, ktory isiel normalne pianko 80km/h, nebrzdil vobec prudko, zatocil, podradil a plechy rozbite.. Celkom by ma to zaujimalo kedze mam tiez RWD a takymto veciam by som sa rad vyvaroval. A dalsia vec - chcem im porozumiet, nie byt mechanicky nauceny teraz rob toto, potom ono. Takze ak mi to viete niekto technickejsie vysvetlit preco toto nastava tak budem velmi rad. Vdaka.

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 21. Decembra 2011, 20:17

tak je to tym, ze ked ides tych 80 dajme tomu v 3-ke, mas otacky motora trepnem 4000, si v zakrute, vytlacis spojku, das trojku ale motor ti medzi tym stratil otacky... kedze ty spojku pustis, kolesa ti roztocia cez prevodovku motor na potrebne vyssie otacky a prave tym to je... kedze kolesami si roztacal motor, je to ako keby kolesa brzdili. Dufam som to nepomotal moc. :-) ale je to logicke.

ako sa tomu vyvarovat? prave medziplynom, proste pri podradeni tuknut do plynu, nech tie otacky neklesnu a potom sa nic take pri podradeni a pusteni spojky nestane.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Mysiak
začiatočník
Príspevky: 296
Dátum registrácie: Sobota, 8. Novembra 2008, 15:42
Bydlisko: SVK

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa Mysiak » Streda, 21. Decembra 2011, 20:39

-suhlasim, a prispieva k tomu aj hmotnosť?, keďže častejšie má RWD motor vpredu.
Auris 1.6,MT5

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 21. Decembra 2011, 20:41

ano, aj hmotnost.. Iked IS nema velmi daleko ku 50:50 :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 21. Decembra 2011, 20:53

ano, akurat som si to tak v hlave prebral a ma napadlo, ze by som musel pouzit medziplyn aby som vyrovnal otacky a tym padom by nemalo co "seknut".. zase som mudrejsi, vdaka :)
ot: gabo nasiel si niekde aky pomer ma ISko? tusim tu na klube bolo 52:48, ale nikde som sa k takemuto cislu nedopatral.. teda vseobecne som sa nedopatral k nijakemu :roll:

Používateľov profilový obrázok
cahir
MX-5 guru s malým zmrdom
Príspevky: 1896
Dátum registrácie: Sobota, 1. Januára 2005, 12:39
Bydlisko: Bratislava

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa cahir » Utorok, 3. Januára 2012, 01:25

je to jednoduche. ako sa spominalo, ak pustis rychlo spojku, zadok strati trakciu. odstrediva sila sa stane vyssou ako sila dostrediva. zalezi samozrejme od rychlosti, na ake % mas este rezervu (co sa tyka adhezie) niekedy to jednoducho pneumatiky udrzia. da sa to velmi jednoducho eliminovat medziplynom. odskusane na slovakiaringu sa mokra, bez trakcnej kontroly.

co sa tyka rozlozenia hmostonsti, IS ju ma naozaj vynikajucu. udaje z mikony, ked som bol na teste tlmicov:

predna naprava: 784kg
zadna naprava: 722kg
celkova hmostnost: 1506kg

co si pamatam, mal som v kufri basu mineralok :)

inak to IS je riadne tazky macko. najma na tu dobu dost vysoke cislo.
ex: Corolla E12 1.4VVTi
ex: Mazda Miata Obrázok
Lexus IS200 Obrázok
Honda PCX

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Pri akych rychlostiach najcastejsie preradujete? + medzi

Príspevok od používateľa spider207 » Utorok, 3. Januára 2012, 17:23

Mno to som veru cumel na to video, ja by som si asi netrufol.. resp ak by som si trufol tak by som bol akurat tak brzda provozu :D Par krat sa Ti to tam tusim trosku podsmyklo, ale myslim ze nic co by si nemal pod kontrolou.. Btw, ako si daval ten medziplyn pri podradovani, heel and toe ci lava cast pravej nohy na brzde a prava na plyne? Sa snazim prist na to ako je to v ISku najlepsie, ale bohuzial tak casto nebrzdim brzdou aby som sa bavil este aj s medziplynom (vacsinou predvidam a brzdim motorom)..

Inak to rozlozenie v tom pripade sedi, 52:48.. btw, ja mam prevadzkovu hmotnost 1435 kg, ale to je udaj z technicaku takze je otazne ci tomu aj verit :D Na tu dobu to bola pomerne normalna hmotnost v tejto triede, bmw e46 bolo na tom podobne.. ale na dnesne pomery je to uzasne lahucke auticko :) Vsak IS250ka resp IS-F maju tusim okolo 1700 kg..

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných