Strana 2 z 13
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 11:12
od používateľa academic
uz som to tu pisal minule....na zimu je lepsia sirsia guma.....je to v nedavnom cisle nemeckeho AUTOBILD, kde sa na spolocnom teste zucastnili ADAC, OAMTC a neviem ten treti...........testovali 185 a 225 ky za rovnakych podmienok.Vysledok:
sirsia guma bola vo vsetkych parametroch lepsia (trakcia, brzdna draha, .......). Kecy typu: "prereze sa"
su detinske, je to prezitok komunistickych odbornikov z dob Trabantov,S-110, Wartburgov, ................
plati to v pripade cerstvo napadnuteho - prasneho snehu, ovsem ten sa utlaca "vzdy" pod pneumatiku a tym sa vlastne vytvara "ujazdeny sneh"
...
...a netvrdim to ja ...ale motoristicky magazin
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 11:35
od používateľa sw pegy
academic:.........je to prezitok komunistickych odbornikov
nesuhlas
vid motosport WRC, ide im predsa o brdzdnu drahu,trakciu.........
145/80 R16 (SNEH+LAD)
225/40 R18 (ASFALT + °C)
215/45 R15 (ASFALT - °C)
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 11:39
od používateľa academic
...na tych uzkych kolesach su klince
tam je ta uzka guma koli inemu
jazdes na rallye ide 70 percent trate v smyku a ty snad nechces ist 70 precent tvojej cesty v smyku?
..este raz: testy sa snazia o simulovanie bezpecnej jazdy. Ta nema nic spolocne s WRC, kde je potrebny drift a pod. Dalej na drahu sa nafukuje sneh a nesoli a neodhrna sa ....takze nemozes chciet aby sa robili testy pre beznych soferov a simulovali sa podmienky WRC - sorry
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 11:49
od používateľa sw pegy
zle prirovnanie z mojej strany
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 14:29
od používateľa Gabriel Nagy
academic napísal:uz som to tu pisal minule....na zimu je lepsia sirsia guma.....je to v nedavnom cisle nemeckeho AUTOBILD, kde sa na spolocnom teste zucastnili ADAC, OAMTC a neviem ten treti...........testovali 185 a 225 ky za rovnakych podmienok.Vysledok:
sirsia guma bola vo vsetkych parametroch lepsia (trakcia, brzdna draha, .......). Kecy typu: "prereze sa"
su detinske, je to prezitok komunistickych odbornikov z dob Trabantov,S-110, Wartburgov, ................
plati to v pripade cerstvo napadnuteho - prasneho snehu, ovsem ten sa utlaca "vzdy" pod pneumatiku a tym sa vlastne vytvara "ujazdeny sneh"
...
...a netvrdim to ja ...ale motoristicky magazin
takze som mal pravdu
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 22:41
od používateľa wakkee
v zakrute na lade ti nepomoze ani ked pojdes len na diskoch
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 22:54
od používateľa kici
obavam sa, ze ani ked pojdes peso, tak nemas istotu, ze si nezadriftujes
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 23:24
od používateľa ToyoCarE
ja si stale myslim, ze v zime je najdolezitejsie dojst do ciela,,, a myslim, ze radsej o 10min neskor,, ako vobec,, ,takze je zbytocne riesit sirku pneu,,, byvam v dost velkom kopci,, a som rad,, ze viem vzdy vyjst,,, velmi casto musim ist a susedom pomoct,,, oni si myslia,, ze ked budu na jednotke na mieste brusia na 5 000ot,, ze tak vyjdu,,, inak mi dosli pneu z
http://www.nejlevnejsipneu.cz a som max spokojny
Re: pneumatiky
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 23:57
od používateľa stanley
Nazdar ,,vospolok,,
Môj názor na šírku pneu v zime a v lete je, že v zime treba obuť
zimnú pneu. no vždi o číslo užšiu ako letnu.
Dôvody: na Slovensku je prevažne zima mokrá ( vela vody, občas nejaký ten sneh na chvílu- a zase voda), a je všeobecne známe, že zimná pneu. má väčšie drážky na odvod vody.
Čím širsia pneu., tým musí odviesť viac vody.Čiže pri rovnakom množstve vody na ceste dostaneš ,,aqaplaning,, skôr na tej širšej pneu.
Široké pneu su určite lebšie na leto a sucho. Aby široká pneu. fungovala potrebuje aj poriadne zaťažiť (hmotnosť na cm2), mapr. pri brzdení- široká vyhráva.
No cez zimu potrebuješ na pneu.(na cestu) pritlačiť aj pri rozbehu. Máš 2 možnosti, buď obuješ užšiu pneu., čím tu istú hmotnosť auta rozložíš na menšiu plochu (viac na cm2) alebo patrične zvíšiš hmotnosť auta.
Príklad: keď ti zlihá zimná pneu. pod kopcom obuješ sneh.reťaze (hmotnosť auta je tá istá, no stičná plocha sa zredukovala na malú pochu reťaze, čím sa rapidne zvíšila hmotnosť na cm2 )
PS: NA LETO ŚIRŚIU PNEU. A NA ZIMU URĆITE ZIMNÚ UŹŚIU PNEUMATIKU, lebo nieje dôležitá len pocha ale aj hmotnost na tej ploche !!!
Na tomto nieje čo riešiť.
Asi takto to podla mňa funguje. No pneu. si každý kupuje sám.
Re: pneumatiky
Napísané: Štvrtok, 1. Novembra 2007, 02:56
od používateľa academic
stanley mas aj pravdu...no lenze ktora guma, je na ktore auto dobra? 155 na Yarisku alebo 165? A na BMW7 225 alebo 245? Myslim si, ze tazko sa da doporucit idealna guma. Hlavne preto, ze nevieme aka vozovka nas zastihne.
Ono je najlepsie obut hlavne "nezjazdenu" gumu....cim hlbsi dezen, tym lepsie. Nikdy sa neda presne povedat, ze ktory typ a sirka su idealne. Pre obyvatela Tatranskej Strby a Pezinka budu asi vyhovovat rozdielne gumy. V zime mate obcas mokro (clapkanica), obcas prasny sneh, obcas ujazdeny, obcas sucho, obcas neposolia a je lad
a nikdy neviete, ze aky povrch vas zastihne. Takze len treba opatrne, opatrne a este opatrne jazdit. Takze si poprajme vela stastnych km do nasledujucej zimy! Mohla by byt taka slabsia ako vlani
Re: pneumatiky
Napísané: Štvrtok, 1. Novembra 2007, 10:45
od používateľa stanley
academic napísal:stanley mas aj pravdu...no lenze ktora guma, je na ktore auto dobra? 155 na Yarisku alebo 165? A na BMW7 225 alebo 245? Myslim si, ze tazko sa da doporucit idealna guma. Hlavne preto, ze nevieme aka vozovka nas zastihne.
Ono je najlepsie obut hlavne "nezjazdenu" gumu....cim hlbsi dezen, tym lepsie. Nikdy sa neda presne povedat, ze ktory typ a sirka su idealne. Pre obyvatela Tatranskej Strby a Pezinka budu asi vyhovovat rozdielne gumy. V zime mate obcas mokro (clapkanica), obcas prasny sneh, obcas ujazdeny, obcas sucho, obcas neposolia a je lad
a nikdy neviete, ze aky povrch vas zastihne. Takze len treba opatrne, opatrne a este opatrne jazdit. Takze si poprajme vela stastnych km do nasledujucej zimy! Mohla by byt taka slabsia ako vlani
Ja si myslým, že treba vychádzať z odporúčania
výrobcu auta (+ - jedno číslo čo sa šírky týka), ten zohladňuje všety za a proti, napr.: stabylitu v zákrutách, brzdenie, akceleráciu, a hlavne spotrebu paliva.
Vždy je to kompromis !!!
S tým ostatným súhlasím.
Re: pneumatiky
Napísané: Piatok, 2. Novembra 2007, 08:17
od používateľa chmelo
Lenže v hlbokom snehu nejde o prerezanie sa vo vertikálnej, ale v horizontálnej osi. V podstate ide o to, že najprv sa pneumatika musí dostať dopredu, aby ten sneh utlačila
academic napísal:Kecy typu: "prereze sa"
su detinske, je to prezitok komunistickych odbornikov z dob Trabantov,S-110, Wartburgov, ................
plati to v pripade cerstvo napadnuteho - prasneho snehu, ovsem ten sa utlaca "vzdy" pod pneumatiku a tym sa vlastne vytvara "ujazdeny sneh"
...
...a netvrdim to ja ...ale motoristicky magazin
Re: pneumatiky
Napísané: Piatok, 2. Novembra 2007, 09:07
od používateľa wakkee
mne sneh utlaci pluh a co neutlaci on, tam nelezem
Re: pneumatiky
Napísané: Piatok, 2. Novembra 2007, 09:08
od používateľa chmelo
Hmmm, lenže ja sa doma semtam ukázať musím. Aj keď kydá jak besné a pluh nestíha
Re: pneumatiky
Napísané: Utorok, 6. Novembra 2007, 11:26
od používateľa academic