kupa auta zo zahranicia

ak zháňate auto, ...
peet
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Septembra 2004, 19:21
Kontaktovať používateľa:

kupa auta zo zahranicia

Príspevok od používateľa peet » Utorok, 12. Apríla 2005, 16:30

caute chcel by som doviest auticko a ako inak samozrejme toyotu , mam v plane doviest nieaku corollku rv 2000 km tak do 70 000 za 6.000 eur mozno menej ak by sa dalo ale neviem kam a ako ...

otazka nema niekto viac skusenostiiii

nasiel som si jednu na
http://www.mobile.de/SID2-LG-ak8SMlcxwS ... 159939956&

dik
1,6 Gt-i 16 v DOHC TWIN CAM 4A-GE, AE92
87 rv - Liftback
250 000 km 6,5 l/100 km

Používateľov profilový obrázok
CelicaNR
Toyota guru
Príspevky: 1599
Dátum registrácie: Utorok, 3. Augusta 2004, 16:44
Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa CelicaNR » Utorok, 12. Apríla 2005, 16:34

Peet: nakontaktuj sa na Elvisa, on prave pred par tyzdnami doviezol tiez 2001 tusim Corollu 1.6 a ma iste kontakty. urcite ti rad pomoze :-)
Sweet and sexy..
tobe CH-R 1.8 Hybrid ... 11.1sec@0-60mph
Octavia RS 2.0 ... 6.9sec@0-60mph
exDucati 0.8 Monster ... 4.2sec@0-60mph
exCelica 2.0 GT with 3SGE ... 7.6sec@0-60mph

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

velmi ti neporadim

Príspevok od používateľa drgi » Utorok, 12. Apríla 2005, 16:51

v papierovackach sa velmi nevyznam, ale kedze je to auto vyrobene po r.1996, nemali by s tym byt vacsie problemy. potrebujes hlavne doklad o nadobudnuti - kupna zmluva, potvrdenie od danovehu uradu ze si zaplatil DPH (ak si DPH neplatil v tej krajine kde si auto kupil). Najprv musis auto prihlasit na okresnom urade, na odbore dopravy a potom pojdes k policajtom. Asi ta pozenu na STK+EK.
skus si poklikat stranku ministerstva dopravy, pripadne vnutra
auto zo zahranicia musis doniest odtahovkou, alebo si skus vybavit dake prevozne znacky od policajtov.

ak si pojdes zobrat auto do zahranicia, obetuj par hodin a eur na to, aby si videl to auto zo vsetkych moznych stran, najlepsie s niekym, kto pozna typ a generaciu aut o ktore mas zaujem.
popozeraj si ho aj pod kobercami, sedackami, ci nebolo burane, prefarbovane, hrdzave a pod. nenechaj sa zlakat vonkajsim vzhladom.

povedz majitelovi, ze chces prehliadku auta v autorizovanom servise, kde ti povedia v akom stave je auto. ak je seriozny, nebude mat s tym problem. ak ti nepovedal vsetko, zacne sa vykrucat.

prajem stastnu ruku pri vybere.

drgi
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Elvis » Streda, 13. Apríla 2005, 11:26

je to pravda, ja som teraz kupl troska "votunenu" corollu 2001, preposledny model po facelifte, u nas takato na 100% nebeha (myslim s tymto motorom a poctom dveri).

Asi najdolezitejsia vec co si zozen je COC (certificate of comformity), to by ti mal dat predajca, ak ho mas tak sa ti cely proces zhednodusi a zrychli (plus zlacni), samozrejmostou su oficialne preklady tychto dokumentov ktore potrebujes...

kludne sa pytaj dalej ak chces.
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa drgi » Piatok, 15. Apríla 2005, 12:50

Elvis napísal:je to pravda, ja som teraz kupl troska "votunenu" corollu 2001, preposledny model po facelifte, u nas takato na 100% nebeha (myslim s tymto motorom a poctom dveri).

Asi najdolezitejsia vec co si zozen je COC (certificate of comformity), to by ti mal dat predajca, ak ho mas tak sa ti cely proces zhednodusi a zrychli (plus zlacni), samozrejmostou su oficialne preklady tychto dokumentov ktore potrebujes...

kludne sa pytaj dalej ak chces.
potrebujes CoC aj na auta vyrobene po roku 1996? vtedy uz mali byt zjednotene europske predpisy a normy na auta. tusim ze ak ma na vyrobnom stitku take Ecko, tak CoC netreba. alebo sa mylim?

drgi
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Miso
panic
Príspevky: 33
Dátum registrácie: Pondelok, 13. Septembra 2004, 08:43

Príspevok od používateľa Miso » Pondelok, 18. Apríla 2005, 08:05

...to by bolo prilis krasne a jednoduche :lol: ,
zial je to prave naopak, COC dostanes len na auta vyrobene po 96., teda na tie co maju stitok s "E".
A starsie by sa museli podrobovat schvalovaciemu procesu, co si v nasich podmienkach viem predstavit ako pekne zdlhavu a drahu zalezitost :wink:

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 18. Apríla 2005, 16:08

tie info co tu pisete su ok, potvrdzujem, tiez ma to velmi zaujimalo. Oficialne je zratane ze aj ked je auto s CoC, naklady administrativne na jeho prihlasenie sa vysplhaju na 16-20 000 sk mozno. Jeden znamy ma odporucil na tuningklub.sk, ak mate o to zaujem, pozrite si tamojsie diskusie, vymienaju si tam hosi info a hlavne vlastne skusenosti. Ked si to precitate tak v niektorych pripadoch to znie odstrasujuco ta kupa v zahranici. Betonovu istotu ze auto ma, resp. ze mu exporter, importer alebo vyrobca vobec vyda CoC, mate aj tak az pri autach novsich nez 1998, cital som reakcie ludi ktori sa osrali a kupili auto 1996-7 a teraz cvakaju 20-50 000 len za schvalenie tech. sposobilosti.

Ked budem doma hodim sem nejake clanky co boli zverejnene na nete aj v casopisoch o dovoze, su celkom zaujimave..

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 18. Apríla 2005, 21:25

Je tam par uz NEAKTUALNYCH alebo OPAKUJUCICH SA veci co uz poznate, ale snad sa dozviete daco nove. Ospravedlnujem sa ale nechcelo sa mi text upravovat.



Dovoz ojazdených áut z EU

Koľko platíme a budeme platiť za dovoz ojazdeného vozidla?
V súčasnosti sa za dovoz ojazdených áut platí suma od 10 000,- do 50 000,-Sk podľa veku vozidla.
Všetko to má zmeniť už prijatý zákon, ktorý nadobúda platnosť od 1.marca 2005, ktorý hovorí o paušálnom poplatku vo výške 2000,-Sk bez ohľadu na vek dovezeného ojazdeného vozidla.

Aké sú poplatky spojené s dovozom ojazdeného vozidla?
Clo z EU 0 percent, 0 Sk
DPH 15 až 25 percent, podľa toho, odkiaľ auto dovážate
Certifikát konformity (COC, CEE) 4 100 Sk
STK (benzín/nafta) 550/600 Sk
Vzatie do evidencie 2 000 Sk
Recyklačný poplatok 3 000 Sk
Schválenie technickej spôsobilosti od (1.3.2005) 2 000 Sk

Ako prihlásiť autá dovezené z EU?
Podmienkou na prihlásenie auta je absolvovanie technickej kontroly a splnenie emisnej kontroly. Výnimka sa nedá udeliť z emisií, hlučnosti a odrušenia bŕzd.
Neplatí to pre autá s globálnou homologizáciou, teda typovým schválením Európskych spoločenstiev. „Ak vozidlo už bolo typovo schválené v niektorej z krajín Európskej únie, už sa neschvaľuje, úrad iba vydá rozhodnutie o uznaní typového schválenia.
Dokladom potvrdzujúcim typové schválenie ES je certifikát konformity (COC), ktorý vystavuje výrobca alebo reprezentant značky v danej krajine. Jeho vydanie stojí približne 100 eur.
Ak sa ojazdené auto kupuje v krajine EÚ, DPH sa platí iba v krajine predávajúceho (výška DPH je od 15 do 25 % podľa krajiny EÚ).
Poplatok do recyklačného fondu platí výrobca alebo dovozca najneskôr v deň zápisu vozidla do evidencie.
Aké sú výhody a nevýhody kúpy ojazdeného vozidla v krajinách EU?
Výhodou je široký výber ojazdených áut v zahraničných autobazároch. Oplatia sa doviezť predovšetkým autá, ktoré u nás patria k tým drahším.
Nevýhodné sú lacnejšie autá, pretože náklady spojené s dovozom a prihlásením, Vás stoja viac ako by ste zaplatili u nás.

Dovoz nových áut z EU

Aké vozidlo je považované za nové z hľadiska dovozu?
Za nové vozidlo je považované také, ktoré nemá najazdených viac ako 6000 km a od jeho dodania neuplynulo viac ako 6 mesiacov.
Ako sa platí DPH pri kúpe nového vozidla?
Pri nadobudnutí nového automobilu platí DPH každá osoba bez ohľadu na to, či je platcom, alebo nie je platcom DPH. DPH pri kúpe nového vozidla platíte na Slovensku. Rozpätie tejto dane sa v členských krajinách EÚ pohybuje od 15 do 25 percent. Kým teda Dán zaplatí za nové auto 25-percentnú DPH, Slovák kupujúci auto v Dánsku len 19 percent! Kupujúci je podľa zákona povinný podať do siedmich dní od dovozu vozidla daňové priznanie a v tej istej lehote zaplatiť daň.
Aké sú poplatky spojené s dovozom nového vozidla?
Clo z EU 0 percent, 0 Sk
Clo z krajín mimo EU 10 percent
DPH 19 percent
Certifikát konformity (COC, CEE) 4 100 Sk (100 eur)
Prihlásenie na dopravnom inšpektoráte 2 000 Sk
Reciklačný poplatok 3 000 Sk
uznanie typového schválenia ES 2 000 Sk
uzavretie povinného zmluvného poistenia cená závisí od poisťovne

Aký je celkový postup pri kúpe nového vozidla v krajinách EU?
Pri kúpe vozidla v krajine Európskej únie ste povinný kontaktovať Obecný ( krajinský ) úrad v mieste kúpy nového auta na oddelení pre evidenciu vozidiel, kde získate prevozné značky a jednorazovú zelenú kartu.
Po dovoze nového auta na Slovensko, treba najskôr kontaktovať Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v mieste bydliska, kde prejde schvaľovacím procesom a potom na Polícií.
Prihlasovanie je bezproblémové a jednoduché, pretože Vám stačí len prihlásiť nové auto do evidencie.

Dovoz jazdených áut.
Vstup Slovenska do Európskej únie priniesol so sebou rad zmien i očakávaní. Pokiaľ ide o dopravu a motorizmus najviac očakávané zmeny v pravidlách dovozu áut sa zatiaľ neudiali. Napokon ani otvorenie hraníc a voľné obchodovanie neprinieslo na Slovensko prílev nových lacnejších áut. Akurát v oblasti predaja nových vozidiel vznikajú prvé predajne, ktoré pod jednou strechou ponúkajú viac automobilových značiek. Pretože ceny sa radikálne nezvýšili ani neklesli pozornosť našich motoristov sa sústredila na jazdené automobily. Minimálne od nášho vstupu do EU sa povráva, že podmienky dovozu áut z krajín únie sa zmenia a náš trh zaplavia jazdené vozidlá. Doposiaľ sa tak nestalo. My sme sa však pokúsili zmapovať aktuálny stav na trhu s jazdenými autami a ponúknuť vám dôležité informácie týkajúce sa individuálneho dovozu z krajín EU a USA. Úroveň predaja "ojazdenín" v autobazároch však natoľko stúpla, že kúpa i predaj sú tam dnes jednoduchšie a bezpečnejšie, o ponuke finačných produktov a zárukách ani nehovoriac. Napriek tomu sme zisťovali za akých okolností je možné na Slovensko individuálne doviezť automobil.

Zákon o individuálnom dovoze áut
Problematiku jednotlivo dovezeného alebo jednotlivo vyrobeného vozidla rieši zákon NR SR č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciach (ďalej len "zákon") a vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 116/1997 Z. z. o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciach. Každé jednotlivo dovezené alebo jednotlivo vyrobené vozidlo, ktoré má byť použité v premávke na pozemných komunikáciach, musí mať schválenú technickú spôsobilosť. Podľa ustanovenia § 106 a § 113 zákona schvaľovanie technickej spôsobilosti jednotlivého vozidla do premávky na pozemných komunikáciach patrí do pôsobnosti obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie príslušného podľa miesta trvalého pobytu alebo sídla držiteľa vozidla. Schválenie technickej spôsobilosti jednotlivo dovezeného alebo jednotlivo vyrobeného vozidla vrátane vydania príslušných dokladov je spoplatňované podľa sadzobníka správnych poplatkov a jeho prílohy zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení zákona NR SR č. 232/1999 Z. z.

Papierová džungla
Po páde obchodných hraníc v rámci EU bránia dovozu jazdených áut iba poplatky za overenie ich technickej spôsobilosti. Práve overenie technickej spôsobilosti a vydanie potvrdenia o zhode (certifikát konformity) sú podmienkou k prihláseniu do evidencie a vydaniu potrebných dokladov. Pokiaľ si chce podľa súčasných predpisov motorista doviezť auto, musí získať písomné potvrdenie o zhodnosti so schváleným typom vozidla v SR (teda s takým aké sa u nás predáva a je homologované pre SR), a následne musí absolvovať proces schválenia technickej spôsobilosti jednotlivého vozidla na obvodnom úrade dopravy. Problém je v tom, že zohnať si písomné potvrdenie o zhodnosti so chváleným typom vozidla v SR je problematické i napriek tomu, že ide o vozidlo takmer zhodné s typmi, ktoré u nás už boli schválené hromadne. Absolvovanie celého úradného konania je zdĺhavé a poriadne drahé (poplatok môže v závislosti od veku vozidla dosiahnúť až niekoľkých desiatok tisíc korún). Po prvom kole behania po úradoch čaká motoristu návšteva STK a pri vozidlách vyrobených pred rokom 1996 aj dokladovanie plnenia niektorých homologizačných predpisov protokolom zo skúšobne. V princípe na Slovensku funguje dvojité schvaľovanie technickej spôsobilosti a identity vozidla, v ktorom sa občas nevyznajú ani samotní úradníci. Získať relevantné informácie o fungovaní individuálneho dovozu automobilov bolo dosť ťažké aj pre nás. Pokiaľ sa bude niekto zaujímať o individuálny dovoz auta najlepšiu radu dostane v autobazároch, ktoré vozia automobily z krajín EU.

Platný sadzobník poplatkov za individuálne dovezené vozidlo z krajín EU
Poplatky za schválenie technickej spôsobilosti vozidiel kategórie M (osobné) a N (nákladné) sú odstupňované podľa veku vozidla v súlade s platným zákonom NR SR č. 145/ 1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení zákona NR SR č. 232/1999 Z. z. v položke 67 - schválenie technickej spôsobilosti :
- vozidlá do 3 rokov 10.000,- Sk
- vozidlá od 3 do 4 rokov 20.000,- Sk
- vozidlá od 4 do 5 rokov 30.000,- Sk
- vozidlá od 5 do 6 rokov 40.000,- Sk
- vozidlá nad 6 rokov 50.000,- Sk
- STK na osobný automobil stojí 2200,- Sk,
- STK na nákladný automobil 3200,- Sk,
- STK na prípojné vozidla 1680,- Sk.
- STK na iné použité vozidlá 5000,- Sk
- tabuľa s evidenčným číslom stojí 500,- Sk/ks
- za prihlásenie vozidla do evidencie sa platí 1000,- Sk

Evidenčné číslo na auto z EU
Presný postup získania evidenčného čísla na auto dovezené zo zahraničia možno stanoviť preštudovaním všetkých príslušných nariadení. Najlepšie je nechať si postupp vysvetliť niekým kto individuálny dovoz absolvoval. Na internete sme našli výpoveď slovenského motoristu, ktorý vybavovanie EČ na automobil dovezený z Rakúska popisuje takto: V Rakúsku auto odhlásite na ľubovoľnej Zulassungstelle, najlepšie tam, kde máte poistené auto, aby ste hneď zrušili aj jeho poistku. K tomu potrebujete rakúsky malý technický preukaz (Zulassungsbescheinigung), veľký technický preukaz (Typenschein) a preukaz totožnosti (Lichtbildausweis), napríklad vodičský preukaz alebo pas a evidečné čísla (Kennzeichentafeln) odhlasovaného auta. Odhlásenie auta v Rakúsku stojí 0 EUR. K všetkým úkonom je potrebná kúpna zmluva od predávajúceho. Správne poplatky za dovezenie staršieho vozidla na Slovensko sú za auto do 3 rokov 10.000 Sk a za každý ďalší rok 10.000 Sk až do výšky 50.000 Sk. Po prijatí žiadosti a zaplatení správneho poplatku nasleduje technická kontrola v stanici technickej kontroly STK. Ak auto nemá zakódovaný rok výroby v čísle motora alebo karosérie, tak musíte predložiť potvrdenie roku výroby od autorizovaného dovozcu, ktorý danú značku na Slovensko dováža. V mojom prípade to bola Toyota a suma 1.000 Sk. Za vydanie listiny si importrérske spoločnosti účtujú rôzne poplatky, niektoré oveľa vyššie sumy. Potvrdenie o roku výroby vozidla by si mal vybaviť majiteľ vozidla ešte pred STK pretože okrem poplatku za prvú prehliadku 2880 Sk zaplatíte 250 Sk za dodatočné dodanie potvrdenia o roku výroby. Ak nemáte kontakt na pracovníka v STK počítajte s tým, že vás budú viaceré autá predbiehať a strávite tam viacero hodín. Ja som bol zobraný ako posledný, ale zato som mal so sebou dobrú knihu. Po úspešnej technickej kontrole sa vrátite na obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie. Tam vám vydajú slovenský technický preukaz. V Žiline tento úrad pracuje nad očakávanie dobre. Ja som tam nikdy nečakal a informácie mi poskytli dokonca mimo úradných hodín. Po získaní technického preukazu nasleduje kontrola čísla karosérie a motora. Tá prebehla bez problémov. Posledný krok je vydanie evidenčného čísla auta. Doklady potrebné na vybavenie sú: technický preukaz, uzatvorené povinné zmluvné poistenie a občiansky preukaz, prípadne živnostenský list alebo iný doklad o tom, že ste oprávnený zastupovať firmu, na ktorú je auto nahlasované. O tomto kroku sa šíria horory. Moje obavy sa potvrdili. Prvá návšteva bola ešte ako tak. Policajti však chceli vidieť starý rakúsky technický preukaz (Typenschein), aby si vydokladovali, ako som k autu prišiel. Tento dokument mi však zobrali na obvodnom úrade a jeho kópia bola nedostatočná. Policajt mi však povedal, že si zavolajú na obvodný úrad a ja mám prísť na druhý deň. Tak som aj urobil, ale pri druhej návšteve sa policajt znova dožadoval technického preukazu a teraz aj úradne preloženého do slovenčiny. Faktúra o jeho kúpení, potvrdenie o jeho odhlásení z Rakúska tento účel na počudovanie nesplňovali, hoc na oboch som bol uvedený ako vlastník auta. Takže po tom som sa vydal na obvodný úrad, kde mi našli môj spis v archíve, urobili si kópiu rakúskeho techického preukazu a originál mi vrátili. S originálom som bol u úradného prekladateľa, ktorý mi prekladá technický preukaz (super cena 250 Sk).
Dovoz nových áut je nevýhodný
Doviezť si nové vozidlo zo zahraničia znamená zaplatiť DPH 19 % z ceny vozidla a následne poplatok 2000 Sk za schválenie technickej spôsobilosti vozidla. Zohnať v krajinách EU nové vozidlo, ktoré by po zaplatení 19% DPH + 2000 Sk vyšlo lacnejšie ako to isté auto u nás, je takmer nemožné. Výnimka môže nastať v prípade, ak doveziete predvádzacie vozidlo so zľavou, ktoré je posudzované ako nové. Naša legislatíva pod novým vozidlom chápe automobil, ktorý nebol evidovaný v inom štáte, ďalej ak nemá najazdených viac ako 6.000 km alebo od jeho prvej evidencie neuplynulo viac ako 6 mesiacov. Teda môžete si doviesť auto mladšie ako pol roka s tým, že zaplatíte DPH a 2000 Sk.

Treba platiť DPH
Platenie DPH pri dovoze automobilu sa týka iba nových vozidiel, pričom bližšie podmienky určuje zákon č. 222/ 2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty DPH. Podľa neho je občan, ktorý nadobudol nový automobil v inom členskom štáte únie, povinný podať daňové priznanie do siedmich dní od jeho nadobudnutia a v tej istej lehote zaplatiť daň. Rovnako je povinný predložiť k daňovému priznaniu aj úradne overenú kópiu dokladu o kúpe nového vozidla a na požiadanie daňového úradu poskytnúť ďalšie informácie potrebné na správne určenie dane. Daň z pridanej hodnoty sa vypočítava z ceny, za ktorú bol tovar, v tomto prípade automobil, nadobudnutý. Výška DPH nám je veľmi dobre známa (19 %) a určuje sa z celkovej nadobúdacej ceny nového vozidla. Nadobúdacia suma je prepočítaná kurzom NBS platným v deň nadobudnutia automobilu. Ak je podľa zákona č. 222/2004 Z. z. automobil definovaný ako jazdený (použitý tovar) a nie nový, jeho nadobudnutie sa nepovažuje za predmet dane v tuzemsku, pretože bol zdanený v štáte odkiaľ k nám prichádza.

Zákon o dovoze v nedohľadne
V súčasnosti je v procese schvaľovania vládny návrh zákona o podmienkach prevádzky vozidiel na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Návrh zákona bude riešiť aj problematiku schvaľovania jednotlivo dovezeného vozidla, uznania typového schválenia ES a uznania typového schválenia jednotlivo dovezeného vozidla. V tejto súvislosti sme sa obrátili na Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií SR s otázkou, kedy vstúpi nový zákon do platnosti, a ktoré zmeny bude zahŕňať. Z písomnej odpovede vyberáme: "V sadzobníku správnych poplatkov, ktorý je prílohou zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení zákona NR SR č. 232/1999 Z. z., sa predpokladajú vykonať aj zmeny a doplnenia v položke 67 - schválenie technickej spôsobilosti. Schválenie jednotlivo dovezeného cestného vozidla alebo zvláštneho vozidla, alebo uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného cestného vozidla alebo zvláštneho vozidla bude spoplatňované po nadobudnutí účinnosti návrhu zákona poplatkom, ktorý je navrhnutý vo výške 2.000 Sk. Uvedený návrh zákona má navrhnutú účinnosť 1. 3. 2005. Poplatok do recyklačného fondu za jednotlivo dovezené vozidlo vo výške 3.000 Sk nepatrí do pôsobnosti Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky."

Čo by mal riešiť nový zákon?
Prvou potešiteľnou zmenou v novom zákone bude zníženie poplatkov za dovoz jazdeného vozidla a schválenie jeho technickej spôsobilosti na 2.000 Sk. Druhou podstatnou zmenou je zadefinovanie pojmu typové schválenie ES (globálna homologizácia pre krajiny EU). Podľa našich informácií tým nový zákon odstráni dvojité schvaľovanie individuálne dovážaných jazdených vozidiel. V budúcnosti by mal obvodný úrad uznať typové schválenie ES daného automobilu a vyhnúť sa tým schvaľovaniu technickej spôsobilosti jednotlivo dovezeného vozidla. Predložením príslušného osvedčenia o zhode (certifikát konformity), bude úradné konanie jednoduchšie a najmä lacnejšie. Navyše sa zjednodušia i požiadavky na absolvovanie technickej a emisnej kontroly. V Európe predávané osobné automobily vyrobené v roku 1996 a neskôr typové schválenie ES v drvivej väčšine prípadov majú. V niektorých prípadoch ho možno získať aj k starším vozidlám, až do roku výroby 1993. Pri automobiloch bez osvedčenia o zhode by sa malo i podľa nového zákona postupovať podobne ako doteraz. Predpokladá sa, že o dovoz 10- a viacročných vozidiel nebude záujem. Prvé informácie hovorili o platnosti novely zákona od 1. januára 2005, dnes s istotou vieme, že sa tak nestalo a podľa nám dostupných informácií najpravdepodobnejším dátumom nadobudnutia účinnosti je 1. marec 2005. Na potrebné zmeny v predpisoch o dovoze automobilov z krajín EU budeme čakať skoro rok od nášho vstupu do únie.

Individuálny dovoz po starom
Európska únia je podľa Zmluvy o EÚ postavená na troch základných pilieroch. Na Európskom spoločenstve, Spoločnej zahraničnej a bezpečnostnej politike a Spravodlivosti a vnútorných záležitostiach. Obsah prvého piliera tvoria predovšetkým 4 základné slobody - voľný pohyb tovaru, voľný pohyb pracovných síl, slobodné poskytovanie služieb a voľný pohyb kapitálu. Efekty ekonomickej integrácie sa vo všeobecnosti spájajú s výhodami colnej únie. Ide o efekty z odstránenia prekážok obchodu, ktoré rozširujú trh a sú predpokladom jeho ďalšieho rozvoja. Občania si môžu pre osobnú spotrebu nakupovať výrobky kdekoľvek v krajinách EÚ. Na hraniciach štátov únie sa neuplatňujú colné formality, a tak tovar nepodlieha colným poplatkom a nie je potrebné predkladať tovar ani colné dokumenty colným orgánom. Do tohto spadajú aj osobné a nákladné automobily, ktoré nepodliehajú colným kontrolám a plateniu cla. Pokiaľ občan SR kupuje automobil mimo krajín EU, musí pri vstupe do Európskej únie predložiť tovar, (automobil), na colné konanie najbližšiemu colnému orgánu, spravidla pohraničnému. Clo uhradí priamo v krajine vstupu do EU, alebo v ktorejkoľvek inej krajine Európskej únie.

Globálna homologácia
Vstup SR do EÚ konečne odbúrava komplikovaný systém schvaľovania technickej spôsobilosti vozidiel pri individuálnom dovoze, ktorý je podmienkou prihlásenia do evidencie. Ako členovia EÚ budeme musieť rešpektovať globálnu homologáciu. To znamená, že ak auto získalo v jednom členskom štáte typové schválenie, ktorého podmienky sú v členských štátoch od 1. 1. 1996 postupne harmonizované, je toto schválenie platné vo všetkých členských štátoch EÚ. Po prvom máji 2004, teda aj u nás. To značne zjednoduší celý proces prihlasovania. Pokiaľ si náš občan dovezie automobil s týmto typovým schválením, čaká ho iba vzatie vozidla do evidencie motorových vozidiel bez nutnosti schválenia technickej spôsobilosti. Podmienkou je však predloženie osvedčenia o zhode vozidla s typom, ktorému bolo udelené typové schválenie ES. Tento doklad, označovaný ako certifikát konformity (COC, CEE) sa vzťahuje na konkrétne vozidlo a obsahuje aj jeho VIN číslo. V certifikáte sú uvedené všetky podstatné technické údaje potrebné na vyplnenie technického preukazu. Certifikát konformity získa kupujúci na požiadanie od výrobcu, alebo zástupcu danej značky vozidla v krajine, kde ho kupuje. Poplatok sa za vyhotovenie sa v súčasnosti v krajinách EÚ pohybuje na úrovni cca 100 eur. Poplatok za vzatie takéhoto vozidla do evidencie je 2000 Sk.
Vozidlá vyrobené po roku 1996
S prihlasovaním do evidencie v SR nebudú mať problémy ani tí, ktorí si kúpia v členských krajinách EÚ staršie vozidlá, vyrobené po roku 1996 a mladšie. Tieto ročníky sú bezproblémové, pretože spĺňajú predpisy EHK, najmä však emisné normy euro 2. SR bude naďalej pritom umožňovať trinásť technických výnimiek. Individuálne dovezené vozidlá nebudú musieť mať napríklad tretie bočné smerové svetlo, vyhrievané zadné okno či schválené symboly ma ovládačoch.




Kúpa motorového vozidla v EÚ
Úkony súvisisace s kúpou vozidla
V zahraničí je potrebné:
· kupujúcemu za vozidlo zaplatiť (je potrebné obdržať faktúru alebo iný doklad o cene vozidla),
· obdržať zahraničný technický preukaz,
Pri prechode cez hranicu sa neplatí žiadne clo ani poplatok (ale len v prípade , ak ide o vozidlo dovezené z krajín EÚ).
Na Slovensku je potrebné:
· podať žiadosť na dopravnom odbore príslušného obvodného úradu o zaregistrovanie vozidla (predkladá sa doklad o kúpe vozidla, zahraničný technický preukaz, preukazuje sa vek ojazdeného vozidla – podľa neho sa platia správne poplatky),
· absolvovať STK - kontrolu pred schválením technickej spôsobilosti, ak je úspešná, je možné žiadať opäť na odbore dopravy o vydanie technického preukazu a vydanie rozhodnutia o technickej spôsobilosti motorového vozidla,
· nakoniec prihlásiť motorové vozidlo v poisťovni (kvôli zákonnému poisteniu) a na dopravnom inšpektoráte (kde mu pridelia evidenčné značky).
DPH sa platí v krajine, kde sa vozidlo prihlasuje. Pri nadobudnutí nového automobilu bude platiť DPH každá osoba bez ohľadu na to, či je platcom, alebo neplatcom DPH.
Pre upresnenie uvádzame, že v prípade kúpny nového motorového vozidla, kupujúci zaplatí daň z pridanej hodnoty na daňovom úrade podľa miesta trvalého bydliska.
Pod pojmom nové vozidlo sa rozumie vozidlo, ktoré má najazdené maximálne 6000 km, alebo od jeho prvého predaja uplynulo najviac 6 mesiacov.
Sadzby DPH v EÚ
Pohybujú sa medzi ods 15 % (Luxembursko, Cyprus Malta) do 25 % (Dánsko, Švédsko, Maďarsko). 16 % DPH je v Nemecku a Španielsku, 7,5 % DPH je v Grécku. Česká republika má 19 % sadzbu DPH, Rakúsko má 20 % sadzbu DPH, Poľsko má 22 % sadzbu DPH.
Ďalšie informácie sa dozviete na portáli EUROINFO.GOV.SK v sekcii všetko o autách a EÚ.
Kúpa motorového vozidla mimo EÚ
Pri dovoze auta z krajín, ktoré nie sú členskými štátmi EÚ, kupujúci zaplatí clo a daň z pridanej hodnoty. V súčasnosti sa na osobné motorové vozidlá s pôvodom mimo EÚ 10% sadzba cla a 19% DPH. Dovozca si môže zvoliť, kde zaplatí clo. Buď ho zaplatí na colnom úrade, ktorý je vstupným úradom na územie Európskej únie, alebo na colnom úrade v krajine svojho bydliska.
Poplatky za podanie žiadostí (položka 67 sadzobníka správnych poplatkov – 145/1995 Z. z.) o:
· schválenie jednotlivo dovezeného cestného vozidla alebo zvláštneho vozidla 2 000 S,
· uznanie typového schválenia ES jednotlivo dovezeného cestného vozidla alebo zvláštneho vozidla 2 000 Sk.
Poplatok do recyklačného fondu
Pri dovoze automobilu zo zahraničia (i z krajín EÚ) je nutné uhradiť i poplatok do Recyklačného fondu (RF) vo výške 3000,- Sk. Je potrebné, aby platca správne vyplnil a poslal do RF formulár, ktorý možno nájsť na internetovej stránke fondu, alebo vyplniť predtlačený šek.
Príspevok do fondu je potrebné zaplatiť najneskôr v deň prvého zapísania dovezeného automobilu do evidencie.
Motorové vozidlá, na ktoré sa vzťahuje platba do RF
· kategória M1 - osobné autá do hmotnosti 3,5 tony,
· kategória N1 - malé nákladné autá s celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3,5 tony,
· kategória L2 - trojkolesové vozidlá s rýchlosťou neprevyšujúcou 50 km/h a objemom motora najviac 50 kubických centimetrov.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

mail od policajtov

Príspevok od používateľa drgi » Streda, 20. Apríla 2005, 09:27

mne pred casom policajti napisali toto:

---
Sent: Monday, March 07, 2005 10:47 AM
Subject: Fw: dovoz vozidla

Vážený pán ...,

Upovedomujeme Vás, že pri individuálnom dovoze vozidla zo zahraničia musí jeho držiteľ požiadať o schválenie technickej spôsobilosti vozidla a následne prihlásiť vozidlo do evidencie vozidiel na príslušnom dopravnom inšpektoráte.

Schválenie technickej spôsobilosti vozidla

Orgánom schvaľujúcim technickú spôsobilosť vozidiel individuálne dovezených zo zahraničia je v zmysle § 113 písm. a) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov príslušný obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie, podľa Vášho trvalého bydliska alebo sídla v Slovenskej republike.

Podmienky schvaľovania technickej spôsobilosti vozidiel individuálne dovezených zo zahraničia upravuje vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 116/1997 Z.z. o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov.

Upovedomujeme Vás, že v zmysle § 100 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 116/1997 Z.z. o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov, jednotlivé vozidlo je vozidlo jednotlivo vyrobené alebo jednotlivo dovezené fyzickou osobou, alebo právnickou osobou, ojazdené alebo nové, ktoré sa nezhoduje s typom vozidla schváleným v Slovenskej republike. Celkový počet zhodného typu vozidiel vyrobených tým istým výrobcom alebo dovezených tým istým dovozcom nie je viac ako jeden kus v priebehu 12 po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov; jednotlivé vozidlo podlieha individuálnemu schváleniu technickej spôsobilosti. Doklad o zhodnosti vozidla s typom schváleným v Slovenskej republike vystavuje výrobca alebo dovozca typu vozidla.


O podrobný výklad uvedenej vyhlášky je potrebné požiadať Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky, Námestie Slobody č. 6, 810 05 Bratislava (http://www.telecom.gov.sk).



Prihlásenie vozidla do evidencie

Podmienky prihlasovania vozidiel do evidencie upravuje zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov a vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 225/2004 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona Národnej rady Slovenskej republiky o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov.

V zmysle § 88 zákona o premávke na pozemných komunikáciách všetky vozidlá, o ktorých orgán schvaľujúci technickú spôsobilosť vozidla alebo typ vozidla rozhodol, že musia byť evidované a opatrené evidenčným číslom, sa musia prihlásiť do evidencie na okresnom dopravnom inšpektoráte príslušnom podľa miesta trvalého pobytu, alebo sídla držiteľa vozidla. Vozidlo, ktoré doteraz nebolo prihlásené do evidencie, je vlastník vozidla povinný osobne prihlásiť, a to do siedmich dní po jeho nadobudnutí; pritom uvedie, kto má byť zapísaný v dokladoch vozidla ako držiteľ vozidla.

Pri prihlásení vozidla do evidencie je vlastník vozidla a držiteľ vozidla uvedený vlastníkom vozidla v zmysle § 89 zákona o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov povinný predložiť:

- technický preukaz vozidla,
- preukázať svoju totožnosť,
- vyplniť príslušné tlačivá,
- umožniť porovnanie údajov uvádzaných v dokladoch vozidla s údajmi priamo na vozidle,
- preukázať spôsob nadobudnutia vlastníctva vozidla.

Všetky vyššie uvedené všeobecne záväzné právne normy je možné vyhľadať na internetových stránkach (napr. http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/jaspiw_mini_fr0.htm, http://www.zbierka.sk).

Vami požadované informácie súvisiace s poplatkami nespadajú do kompetencie Prezídia Policajného zboru.
---
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 20. Apríla 2005, 10:02

to znamena akurat to ze ten wizardovy mail co ti poslali hovori o tom ze sa mas obratit na obvodny urad pre dopravu a poz.komunikacie. Len ti opisali zakon... alibisti

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných