Príspevok
od používateľa kici » Pondelok, 5. Marca 2007, 08:34
"Chlap s 80kg váhov a obutými bagandžami alebo slečna s 50kg váhou a obutými ihličkami? Veru slečna a tak je to aj pri autach..."
A kto s tych dvoch pojde lepsie do kopca? chlap, ktoremu sa smykne topanka na vrchnej vrstve listia, alebo zenska, ktora ju ma zaseknutu az v hline.
Orech2, s tou sirkou a rozlozenim hmotnosti mas pravdu ALE ked ides po mokrej luke do kopca, tak so sirokou sa budes smykat navrchu terenu a ostanes stat alebo sa ti bude nekontrolovatelne smykam smerom dole ale uzka sa ti zaryje do terenu a nebude sa smykat smerom dole a pojde pomaly dopredu. Preto je lepsia uzka, ktora sa ti zaryje do terenu, az na suchy/spevneny podklad a nesmyka sa na povrchu. Predstav si mazlave blato cca 15-20 cm hlbky. Siroka ostane navrchu a bude sa smykat, potom sa zaryje a uz sa neodhrabe. Uzka sa ti skor zaryje a bude ti lepsie rezat blato, az sa dostane na spevneny podklad a po nom sa ti bude pohynat napred.
Je to take obratene, ale je to tak.
Taka otazka, zamysli sa nad tym: Ked pojdes v bocnom naklone, je lepsie, ked budes zarezany do hliny ako v pripade uzsej pneu, alebo budes na povrchu nezarezany, ale ked ti smykne pneu, tak ides smerom dole, lebo sa bude smykat na povrchu. Najcastejsie sa stane to, ze ti zadok utrhne smerom dole a pojdes dveramy napred. A kedze nebudes mat pneu zarezane v terene, tak ta vaha auta stiahne dole.
Toto so sirkou pneu je najvecsia chyba u neznalych(prepac ten vyraz) tereniakov, ked sa nad tym poriadne zamyslis, tak to pochopis, lebo nejde o to byt navrchu a mat rozlozenu hmotnost, ale mat istu stopu, ktora nepusti. Toto aj mne tvrdili ludia, co maju 30 rokov odjazdenych v terene.
Tak sa mi zda, ze tie All terainky davaju na vsetky prave tereniaky od vyroby, aspon tie co vidim na okoli, takze by to mala byt dobra volba.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi