Ake gumy jazdite na offroad?

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
CelicaNR
Toyota guru
Príspevky: 1599
Dátum registrácie: Utorok, 3. Augusta 2004, 16:44
Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Kontaktovať používateľa:

Ake gumy jazdite na offroad?

Príspevok od používateľa CelicaNR » Pondelok, 26. Februára 2007, 17:06

Caute, ked jazdite offroad, poradte co za typ gum a ake rozmery jazdite?

Co je najvhodnejsie? :?: :idea:
Sweet and sexy..
tobe CH-R 1.8 Hybrid ... 11.1sec@0-60mph
Octavia RS 2.0 ... 6.9sec@0-60mph
exDucati 0.8 Monster ... 4.2sec@0-60mph
exCelica 2.0 GT with 3SGE ... 7.6sec@0-60mph

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 27. Februára 2007, 21:23

kazdy shop peto ma rubriku offroad. Tie pneu su veeelmi drahe jednak preto ze ludia co kupia offroad su povazovani za sprostych prachacov a na nich sa zaraba najlepsie a najviac a dalej aj preto ze su robene do extremnych podmienok, spevnene, vystuzene. Co som videl ponukaju aj celorocne, ale vraj to nie je to prave, hlavne ak chce s tym typek jazdit naozaj do terenu, skus pohladat nejaky test, lebo testy SUV a offroad pneu su narocne a robia ich na sotoline, asfalte, snehu atd proste komplet. Matador Nordicca MP91 SUV verzia dopadli velmi dobre v teste zimnych pneu, su urcene SUV a OFFR. O letnych gumach mam menej info zatim, ale vsetko je to pekne masne... a rozmery su pri sirkach v TP okolo 215 ci 235, profile 70 minimalne a priemere tak R16 az 17 a viac uplne ale uuplne jedno :)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa kici » Streda, 28. Februára 2007, 07:38

U nas na podniku maju takmer vsetky terenne auta pneumatiky Michellin X-trem(nejako tak sa to pise). Su to Lady nivy, Ara roznych druhov, Nissany, Ople cca 20-30 aut. Jazdia sa s nimi aj skutocne tereny (cela SR a geodeticke body na vrcholoch kopcov, v lesoch, statne hranice, proste aj zaberak). Aj ja som s nimi jazdil(niva, aro) a islo to vpohode, aj cez blato. Len taka rada, nekupuj zbytocne siroke pneu, sice to dobre vyzera, ale v terene je to skor naopak. So sirokymi velmi lahko zapadnes v blate, lebo sa nepodhrabes na spevneny podklad a nevyhrabes a uz vobec nedrzia stopu na mokrych lukach. Casto sa stalo, ze Aro s balonami isli vytiahnut s nissanom, ktory mal tusim 195ky. Len taka mala rada. :wink:
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Používateľov profilový obrázok
CelicaNR
Toyota guru
Príspevky: 1599
Dátum registrácie: Utorok, 3. Augusta 2004, 16:44
Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa CelicaNR » Streda, 28. Februára 2007, 10:02

Kici, presne nieco take som ocakaval. Skus sa pozret prip. na rozmery, ake maju tie auta a co za profily. Dik moc.


Andy: peniaze neries, je jedno za aku cenu. Mna zaujima typ (s bocnicou - protektory ano/nie), vyska profilu (60 alebo 70 alebo 90?), dezen (su ze vraj 30/70 cesta/off, pripadne ine) a info tohto typu.
Sweet and sexy..
tobe CH-R 1.8 Hybrid ... 11.1sec@0-60mph
Octavia RS 2.0 ... 6.9sec@0-60mph
exDucati 0.8 Monster ... 4.2sec@0-60mph
exCelica 2.0 GT with 3SGE ... 7.6sec@0-60mph

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 28. Februára 2007, 18:58

peto ja som spominal tie matadory ktore su vyvazene pre pouzitie typ SUV, tj aj cesta aj lahsi teren. Maju velmi hlboky dezen oproti klasickym zimakom, su dobre aj v hlbokom snehu. S vyskou profilu a sirkou pneu moc nenamachrujes lebo sa oplati drzat TP, naozaj odporucam. Na Ravke je citit aj 70ku profil pri 215kach gumach, preto nizsi by som JEDNOZNACNE neodporucil na nejaky tazky teren. Spevnene pneu ti poradia ludia co jazdia fakt v extra terene, ako kici pisal, pozri tie pneu co dal on. Tie matadory su tiez dobre spevnene, maju to pisane, ze maju vystuze, ale letne gumy nepoznam

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa kici » Štvrtok, 1. Marca 2007, 13:09

To, ze ake su to rozmery ti velmi nezistim, ja uz nechodim vonku a vsetky auta su v blave, ja som len jedno nafasoval a jazdil v PO. Ale na nive som mal 185 profil cca 80 a myslim 15 palcove disky. Na Are 240 som mal dokonca 165/80 a tusim 17 palcove disky. A to Aro malo 2500Kg celkovu hmotnost a 2.5B motor. Nad 205 by som nesiel, radsej sa drz technicaku
Tie pneu uz neviem najst, uz sa asi nerobia, ale mohol by som ti vytelefonovat nieco s veducim dielne z BA. Dezen na nich nebol nic masakralne, take kocky, priecne boli vlnkovite. Ale dobre to trhalo travu do kopca
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Používateľov profilový obrázok
Orech2
panic
Príspevky: 41
Dátum registrácie: Nedeľa, 1. Januára 2006, 21:11
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Orech2 » Nedeľa, 4. Marca 2007, 22:50

http://www.bfgoodrichtires.com/bfgapp/c ... ndex_7.jsp
ja mam All terainky využívam ich celý rok, som velmi spokojný, sú to 215, na mokrom povrchu sa dosť šmýka a na lade ani nehovorím. Sú to pneu 50% terén a 50% cesta. Kamarát mal Mud terain a na tych sa moc po ceste nedalo chodiť velmi hučali a v zime sa jazdilo dobre len v hlbokom snehu, tie su 80% terén a 20% cesta.
Čo sa týka tých pneumatík tak čím maš širšiu pneumatiku tak váhu rozložíš na väčšiu plochu a preto sa tak nezaboríš...napr. kto sa zaborí viac do rozmočenej zeminy? Chlap s 80kg váhov a obutými bagandžami alebo slečna s 50kg váhou a obutými ihličkami? Veru slečna a tak je to aj pri autach...
každý auto znižuje a ja ho zvyšujem:-D
toyota rav 4, SPL a SQ.
http://www.tuning4ever.sk

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa kici » Pondelok, 5. Marca 2007, 08:34

"Chlap s 80kg váhov a obutými bagandžami alebo slečna s 50kg váhou a obutými ihličkami? Veru slečna a tak je to aj pri autach..."
A kto s tych dvoch pojde lepsie do kopca? chlap, ktoremu sa smykne topanka na vrchnej vrstve listia, alebo zenska, ktora ju ma zaseknutu az v hline.

Orech2, s tou sirkou a rozlozenim hmotnosti mas pravdu ALE ked ides po mokrej luke do kopca, tak so sirokou sa budes smykat navrchu terenu a ostanes stat alebo sa ti bude nekontrolovatelne smykam smerom dole ale uzka sa ti zaryje do terenu a nebude sa smykat smerom dole a pojde pomaly dopredu. Preto je lepsia uzka, ktora sa ti zaryje do terenu, az na suchy/spevneny podklad a nesmyka sa na povrchu. Predstav si mazlave blato cca 15-20 cm hlbky. Siroka ostane navrchu a bude sa smykat, potom sa zaryje a uz sa neodhrabe. Uzka sa ti skor zaryje a bude ti lepsie rezat blato, az sa dostane na spevneny podklad a po nom sa ti bude pohynat napred.
Je to take obratene, ale je to tak.

Taka otazka, zamysli sa nad tym: Ked pojdes v bocnom naklone, je lepsie, ked budes zarezany do hliny ako v pripade uzsej pneu, alebo budes na povrchu nezarezany, ale ked ti smykne pneu, tak ides smerom dole, lebo sa bude smykat na povrchu. Najcastejsie sa stane to, ze ti zadok utrhne smerom dole a pojdes dveramy napred. A kedze nebudes mat pneu zarezane v terene, tak ta vaha auta stiahne dole.

Toto so sirkou pneu je najvecsia chyba u neznalych(prepac ten vyraz) tereniakov, ked sa nad tym poriadne zamyslis, tak to pochopis, lebo nejde o to byt navrchu a mat rozlozenu hmotnost, ale mat istu stopu, ktora nepusti. Toto aj mne tvrdili ludia, co maju 30 rokov odjazdenych v terene.

Tak sa mi zda, ze tie All terainky davaju na vsetky prave tereniaky od vyroby, aspon tie co vidim na okoli, takze by to mala byt dobra volba.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Elvis » Pondelok, 5. Marca 2007, 08:55

PEto ak ches radu ohladom offroadov, napis Petovi Kochanovi, on jazdi aj hardcore veci po lesoch
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
CelicaNR
Toyota guru
Príspevky: 1599
Dátum registrácie: Utorok, 3. Augusta 2004, 16:44
Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa CelicaNR » Pondelok, 5. Marca 2007, 10:12

Dik chalani.
Ok Elvis, ozvem sa mu.
Sweet and sexy..
tobe CH-R 1.8 Hybrid ... 11.1sec@0-60mph
Octavia RS 2.0 ... 6.9sec@0-60mph
exDucati 0.8 Monster ... 4.2sec@0-60mph
exCelica 2.0 GT with 3SGE ... 7.6sec@0-60mph

Používateľov profilový obrázok
Voloďa
začiatočník
Príspevky: 262
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Septembra 2005, 14:10
Bydlisko: BA - okolie

Príspevok od používateľa Voloďa » Pondelok, 5. Marca 2007, 10:33

najdolezitejsie je na aky teren to Peto chce. Totiz oba nazory su tu spravne aj nespravne. Su tereny, kde su vyadovane uzke pneu a naopak tereny, kde siroke. Tiez ni eje blato ako blato - napr. Ladoga Trophy sa jazdi na blate a na gumach od 33'' vyssie - inak povedane na balonoch. Tam to blato ma totiz 1 meter a viac - takze sa oplati viac plavat ako prehrabat na dno :wink:
A tiez je dolezite hustenie (na piesku okolo 1 atmosfery - to by napr. na kamenne useky nerobilo dobrotu...). Takze naozaj je najlepsie sa obratit na ludi, ktore take pneu predavaju (a aj jazdia!), vysvetlit si s nimi svoje potreby a zacalovat to :D
Toyota Celica GT 2,0 16V - ST202 3S-GE
r.v.1997

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa kici » Pondelok, 5. Marca 2007, 11:20

Voloda to pekne zhrnul. Kazdy ma ine poziadavky na pneu.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Používateľov profilový obrázok
CelicaNR
Toyota guru
Príspevky: 1599
Dátum registrácie: Utorok, 3. Augusta 2004, 16:44
Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa CelicaNR » Pondelok, 5. Marca 2007, 11:52

Ok, takze pre info, bude to cca 60-40 cesta/teren, kde pod terenom rozumiem les, blato, potoky, mozno male riecky. Auto je zdvihnute, preto tam idu ine pneu, nez standard podla technicaku.

Cize asi nieco univerzalne aj do terenu, ale aby sa s tym dalo aj jazdit po ceste.
Sweet and sexy..
tobe CH-R 1.8 Hybrid ... 11.1sec@0-60mph
Octavia RS 2.0 ... 6.9sec@0-60mph
exDucati 0.8 Monster ... 4.2sec@0-60mph
exCelica 2.0 GT with 3SGE ... 7.6sec@0-60mph

Používateľov profilový obrázok
Orech2
panic
Príspevky: 41
Dátum registrácie: Nedeľa, 1. Januára 2006, 21:11
Bydlisko: Liptovský Hrádok
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Orech2 » Pondelok, 5. Marca 2007, 20:47

Ano maš pravdu s bočným náklonom a výjazdom do kopcov, len vždy to zaleží od terenu. Len nechapem prečo všetci offrodaci , ktorých poznám jazdia na gumách 32" a 33" a snimi som konzultoval ten moj rozmer. A o nich sa da povedat, že už majú toho najazdené v terene naozaj dost. Vsimni si auta, ktoré jazdia výpravy či už do Rumunska alebo inde...Tym neskusenym offrodakom si ma neurazil ,ale povedal si pravdu.
každý auto znižuje a ja ho zvyšujem:-D
toyota rav 4, SPL a SQ.
http://www.tuning4ever.sk

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa kici » Utorok, 6. Marca 2007, 07:52

Ano mas pravdu, maju siroke pneu, ale ako tu uz je pisane , ide o to naco to potebujes. Na SR by som bral skor tie uzke, na vypravy do cudziny, to zalezi od terenu: piesok atd. preto tie siroke. Pozry si fotky CamelTrophy a nezda sa mi, zeby tam jazdili na balonoch a tam uz ide o skutocny teren. Taktiez si vsimni pracovne tereniaky: ople ,nissany napr. od telekomunikacii, spp a pod. a oni tam vobec nemaju balony, maju tam uzke, asi vedia preco a do akeho terenu s tym idu. Pod uzkymi su podla mna este aj tie 215 vzhladom k tomu, ake balony tam niektory davaju.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný