Strana 420 z 421

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Utorok, 4. Júla 2017, 22:00
od používateľa Bebo
kuki napísal: Piatok, 30. Júna 2017, 11:34 Z tejto skusenosti by som vyhodnotil, ze hybrid je draha konina, marketingovy tah, nezmysel. Bebo alebo aj ini, ako ste na tom so svojimi hybridmi? Funguju tak, ako maju? Nabijate ich? O kolko si myslite, ze by stupla spotreba, ak by ste mali rovnake auto, ale len so spalovakom? Ja sa priznam, ze kym som mal moznost vyskusat, bol som presvedcany, ze hybrid je naozaj usporny. Takto zly vysledok som fakt necakal.
Papierovy udaj o spotrebe toho BMW je uplna blbost nerealna - mozno to uvadzaju len na prvych 100km pri uplne nabitych baterkach, kedy vie auto prejst na elektriku celkom dost km. Celkovo je to vsak hovadina a ako uz Ondrik spominal, mal si plug-in hybrid. Ja mam full hybrid, ktory sa nenabija zo siete, ale rekuperaciou a funguje to tak, ako opisal Ondrik pri svojom Priuse. Mne CT-cko funguje, ako ma a dlhodoby priemer mam 4,6L. Aku spotrebu by som mal s rovnakym autom, ale len spalovacim motorom netusim. Som si vsak isty, ze pri 1,8 motore by som sa spotrebe hybridu ani nepriblizil. Ale odkedy mam CT, klesla mi spotreba na Previi - CT ma tak nejako nenutene uci, ako jazdit uspornejsie :). Myslim, ze hybridy svoje opodstatnenie maju a su urcite lepsou volbou (pre mna urcite) ako dizle.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 6. Júla 2017, 10:50
od používateľa tofak
Takze ak to chapem spravne , plug-in nedobija spalovak, ale iba zasuvka a vase sa nedaju zas pripojit do siete a cez noc si dobit baterky.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 6. Júla 2017, 11:45
od používateľa ondrik
Nie, aj plugin dobija rekuperaciou, je to vlastne taky bonus ze ho mozes nabit aj zo siete. Preto je drahsi oproti normalnemu hybridu.
Ibaze pluginy su zvacsa robene tak, ze na baterky ma dlhsi dojazd, mozes ist vyssou rychlostou, a je to ina bateria ako v normalnom. Hlavne je vacsia, tazsia, a tusim litiova, oproti NI-MH. Takze JA OSOBNE si myslim, ze v pluginoch je bateria ovela viac namahana a v obycajnom ma zas dlhsiu zivotnost.
Plugin by mal mat teoreticky nizsiu spotrebu, ked do nej nezapocitas to ze si doma nabijes auto a vyrazas s plne nabitou baterkou. Ale zo skusenosti uzivatelov je to prave naopak. Neviem preco, ci tam zohrava ulohu psychologia, ze mam plugin, viac stlacam plynovy pedal, a neuvedomujem si ze mi castejsie startuje benzinovy motor... neviem...
Obycajny prius nedobijes bezne zo siete, plugin ano. Rekuperuju jazdou a brzdenim obidva.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 6. Júla 2017, 13:12
od používateľa kuki
Dakujem vsetkym za odpovede. tych 4,6l na 100 km u 1,8 motora by som veru bral, to je fajn.

Nezistoval som, aku kapacitu baterie mala ta X5, ale mne to prave prislo dost malo. Oficialne to malo byt schopne na elektrinu prejst 30 km, realne to bolo tak 15-16 km. Co mi pripada dost malo, extra ak plugin hybrid ma byt prave ten s "poriadnou" baterkou. Moja denna trasa je 28 km, cize by to chcelo 2 plne nabitia, aby som chodil iba na elektriku. Uz ked som auto preberal sa mi to nezdalo. Stalo zaparkovane, svietili pristroje a obrysovky. Asi pol hodinku som v nom sedel a zoznamoval som sa s nim, nastavoval veci... Ked som isiel startovat, tak som si vsimol, ze za tu polhodinku statia poklesla baterka o 6% :shock:

Bal som sa, ze hybrid je naozaj len marketingom zabalena kravina. Som rad chalani, ze vase hybridy funguju ekonomicky a dokazuju zmysel toho pohonu. Ja sa tiez, ako Bebo, tesim akemukolvek rieseniu, do ktoreho sa neleje nafta. Az budem pokukovat po novom aute, zvazim aj hybridny pohon.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 6. Júla 2017, 13:40
od používateľa ondrik
no ta palubna elektronika je mozno asi aj to, preco tam ta hybrid baterka tak rychlo odisla...
V priuse to funguje tak, ze na klasicku 12v baterku ide iba radio (kym nastartujes) a chujoviny ako central, osvetlenie kabiny... Akonahle sadens do auta, stupnes na brzdu a tlacitko Power, nastartuje sa hybrid a palubna elektronika zije z elektriky z hybridnej baterky (samozrejme cez vstavany menic napatia). A kedze prius nema alternator, aj pocas jazdy sa vsetka elektronika zivi z hybridnej baterky. Takze je mozne ze taka kolotočárina ako sa zapne v X5 co i len ked otvoris dvere, si vie asi dost cucnut z baterky. Tych 6% co ti ukazalo ze klesla baterka, beriem ako informacny udaj. Predpokladam ze ked si sa pohol prvych 5 metrov, realne hybridna baterka klesla o 10-15%, aj ked palubak hovoril inak. (btw, vo firemnej X5 odisla prva seriova baterka po 3 rokoch, krasne, z nicoho nic jedno rano proste nenastartovala. Odomklo dvere a to bolo vsetko)
Oni ked napisu udaj o dojazde na baterku, je to teoreticky dojazd s maximalnym moznym ekonomickym pohybom, teda po rovinke, s pomalym plynulym rozjazdom a zrejme aj povypinanymi vsetkymi spotrebicmi, bez klimy (aj ta ide na elektriku - aspon teda v priuse), bez svetiel, atd. A aj tak to asi skusaju v dielni na valcoch, a auto vlastne stoji :D :D :D

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 6. Júla 2017, 13:57
od používateľa ondrik
Plus rozdiel je toze prius ako taky je uz od pociatku konstruovany na maximalnu moznu usporu paliva. Aj na ukor pohodlia. Plasty v interieri, sedacky, kolesa....

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Pondelok, 10. Júla 2017, 18:49
od používateľa spider207
Ondrik, vyborne info. Presne nad podobnymi vecami ako Kuki som sa aj ja zamyslal, vsak vsade teraz frcia recenzie na 330e a kazda hovori, ake je to super auto, ze takto sa maju stavat hybridne auta. A ono to nakoniec moze byt vsetko inak, ze ten "blby" Toyotacky hybrid moze byt ten spolahlivy a davajuci zmysel, a ten "dokonaly" od BMW skor imidzovka a z dlhodobeho hladiska to nemusi byt vobec nejake spolahlive riesenie.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Utorok, 11. Júla 2017, 19:05
od používateľa Bebo
No pokial viem, tak Toyota dodava BMW hybridy a BMW Toyote diesle.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Streda, 12. Júla 2017, 09:12
od používateľa ondrik
hej hej, tak nejak. A dokonca tusim spolu vyvijaju "dalsieho nastupcu supry" :D ... ale je rozdiel hybrid v priuse a hybrid v x5. LS600HL tiez nebude mat spotrebu 4 litre a dojazd ako prius ;-)

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Streda, 12. Júla 2017, 14:05
od používateľa Bebo
ondrik napísal: Streda, 12. Júla 2017, 09:12 ale je rozdiel hybrid v priuse a hybrid v x5. LS600HL tiez nebude mat spotrebu 4 litre a dojazd ako prius
To je jasne :). Btw. pozrel som spotrebu LS600h na spritmonitore a priemer je 11,9 l/100km, co je podla mna na 2,5 tonove auto s 5 litrovym osemvalcom a celkovym vykonom 445 PS super cislo.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 13. Júla 2017, 14:43
od používateľa Bebo
Podla stavu volantu a paky to na 80k km teda nevyzera.
https://www.autobazar.eu/toyota-previa- ... preference

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 20. Júla 2017, 14:18
od používateľa mishki
Ahojte,
co si myslite o tomto kusku? resp. o predajcovi v BA?
https://www.autobazar.eu/toyota-corolla ... 15675.html
to iste na bazosi
https://auto.bazos.sk/inzerat/75424248/ ... -M5-5d.php

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 20. Júla 2017, 18:31
od používateľa spider207
Ak je kupene v SR a ma komplet historiu tak nech hodia VINko a mozes sa rovno popytat v autorizaku preco su vodicove dvere "mierne" odlisnej farby. Kedze je to autobazar tak by ma museli velmi dlho presviedcat o opodstatnenosti tej ceny.

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Streda, 25. Októbra 2017, 23:23
od používateľa Bebo
Previa I s JDM upravami a zaujimavym pokecom :)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Re: Toyoty v autobazaroch

Napísané: Štvrtok, 26. Októbra 2017, 11:34
od používateľa AndyGTP
Ak by niekto zhanal RX, tak tento konkretny kus mozem odporucit. Dobry zdroj, naozaj neburane, zachovale a niekolko dni som to mal doma pozicane.
https://auto.bazos.sk/inzerat/78082501/Lexus-RX400h.php