Toyoty v autobazaroch

autá na predaj, ...
Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa ondrik » Piatok, 23. Júna 2017, 10:30

spider207 napísal:
Piatok, 23. Júna 2017, 08:31
Tak toto ma dojalo, hybrid + LPG? Nechapem... by ma zaujimalo kto to kupi.
https://www.autobazar.eu/toyota-auris-t ... 07828.html
Presne tak, aj mna to dojalo... :D :D :D
...co ti poviem, dlhe trasy 2,5€/100km, cisto po meste 3-3,5€/100km... To dojme vela ludi... A po 8 rokoch na celice, s priemerkou 10,5l/100km ma to dojima stale viac a viac...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
dusan555
začiatočník
Príspevky: 221
Dátum registrácie: Nedeľa, 3. Januára 2010, 12:21
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa dusan555 » Piatok, 23. Júna 2017, 19:18

Chalan čo to predáva má aj taxi službu, kde má len priusy a všetky na LPG. A chodí vysmiaty ako lečo. Tiež sa už vážne zaoberám s touto alternatívou pre RXo, lebo ani neviem kde, ale za pol roka čo ho mám som najazdil už 12t km a tam už vidím pomerne rýchly návrat investície.
Avensis T25 2,0 VVTi D4
Yaris II 1,3 VVT-i Sol
Yaris 1,3 VVT-i - EX
Celica T23 kompresor - EX

Používateľov profilový obrázok
Bebo
Toyota guru
Príspevky: 1015
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 14:36
Bydlisko: MT

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa Bebo » Sobota, 24. Júna 2017, 10:15

dusan555 napísal:
Piatok, 23. Júna 2017, 19:18
za pol roka čo ho mám som najazdil už 12t km a tam už vidím pomerne rýchly návrat investície.
Pri takom najazde to odhadujem okolo roka. Mne sa to pri podobnom rocnom najazde na RX300, ktore ma ale vyssiu spotrebu ako 400h, vratilo za 10 mesiacov.
Toyota RAV4 Hybrid AWD Selection
Toyota Previa 2,4 XL

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa spider207 » Utorok, 27. Júna 2017, 21:44

Neviem, v tomto som dost asi konzerva, beriem hybrid, beriem benzin+lpg, ale hybrid+lpg sa mi zda uz moc prekombinovane. Nemam skusenosti, takze nemozem sudit a takisto aj moj najazd je nizky, takze asi preto mi pride divne.. mozno keby som najazdil 30tis rocne tak by som na to pozeral inak.

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa kuki » Streda, 28. Júna 2017, 10:42

Som na tom nejak tak podobne ako spider. Trosku sa rozpisem, pofilozofujem, nehnevajte sa.

Uplne rozumiem tomu, ze sa clovek snazi zadovazit si auto, ktore ma co najmensie naklady na palivo. Cim viac clovek najzadi, tym je snaha minimalizovat naklady vyssia. To je uplne jasne. Na druhej strane, touto snahou si clovek na seba vzdy prinasa aj casovane bomby. Uz len ked porovnam benzin a dizlak, tak kupou dizlaku beriem nizsiu spotrebu ale s nou aj riziko drahej opravy v buducnosti, ktora by u benzinaku nebola (vstreky, DPF, dvojhmota, pripadne aj turbo, ak by ho benzinak nemal). Nikto dopredu nevie povedat, ci sa nieco z tych veci pokazi, a kedy. Ale nizsia spotreba je viac menej ista. A tak vela ludi to riziko prijima, lebo je pravdepodobnejsie, ze v konecnom dosledku usetria. U hybridu je dalsie pridane riziko - baterky, u LPG zas moznost pripalenia ventilov pripadne celkova destrukcia motora, plus nevyhoda v podobe nemoznosti parkovania v podzemnych garazach. No a potom je tu este fakt, ze cim "setrivejsie" auto, tym vyssia nakupna cena. Dizlak je zvycajne drahsi ako benzin, hybrid je drahsi ako dizlak...

Ked si to vsetko clovek da dokopy, pride na stare zname - nic nie je zadarmo. Ak by som robil 100 tisic kilometrov rocne, na sukromnom aute, urcite by som zvazoval aj hybrid + lpg. Ale pravdupovediac, ovela viac by ma trapilo to, ze 100 tisic kilometrov rocne za volantom je sialena strata casu. Hladal by som sposob, ako by som nemusel jazdit 100 tisic rocne, a nie ako si to moct dovolit. Cas je pre mna neporovnatelne vzacnejsi ako peniaze. A nie je to preto, lebo som zdedil nejaky hotel alebo sprivatizoval Slovnaft. Ked budem na smrtelnej posteli, nebudem spominat na to, ako dobre som usetril ked som hodiny a dni sedel za volantom hybridu s lpg. Prijat na seba vsetky casovane bomby, nemoct ist do podzemky, a hlavne byt v aute, ktore sa pravdepodobne trapi, lebo sa snazi maximalne setrit, a ktore ma nebavi soferovat, to je jednoducho v mojich ociach ovela vacsia strata, ako usetrene Eura. A niekedy sa ani tie usetrene Eura nedostavia. Jeden priklad za vsetky - dvaja znami si +- naraz kupili Mondea, jeden 2.0 benzin (atmosfericky), druhy 2.0 TDCi. Ten s TDCi samozrejme obhajoval vyssi krutak a deklaroval polovicnu spotrebu voci benzinu. V skutocnosti sa ale ukazalo, ze TDCI jazdi za 6,5l na 100 km, 2.0 benzin za 8,5l na 100 km, takze polovicna spotreba ostala v risi snov. Cca po 4 rokoch prisla u TDCi nejaka zavada na vstrekoch, a ta potom nejak poskodila motor (detialy nepoznam). Vysledok bola oprava za 2000 Eur. Tato oprava uplne anulovala rozdiel v spotrebe za tie 4 roky. Kratko na to sa ozvalo DPF, co uz majitel riesit nechel, tak to vyriesil po slovensky - auta sa zbavil a problem prenechal naslednikovi. Ten 2.0 benzin je dodnes u povodneho majitela (8-my rok teraz), a jazdi bez jedinej zavady. Ano ano, to je len jeden priklad, urcite mate inu skusenost a vedeli by ste argumentovat, ze pokazit sa moze aj benzin alebo ze ten hybrid alebo LPG, ktory mate, jazdi ako hodinky. Uplne suhlasim, ze veci mozu byt aj inak. Ale opat, je to len o pravdepodobnosti. A o tom, ci je vam vzacnejsi cas alebo peniaze.

Ja som zvolil inu cestu. Nie kazdy to tak moze spravit, to viem. Teda vlastne asi malokto to tak moze spravit, takze mam naozaj stastie, ze som mohol. Mam auto, ktore zerie v dlhodobom priemere 10l na 100 km. Chodim s nim aj do obchodu, aj deti rozvazat, aj do prace, aj na slalom, aj na okruh... proste vsade, kde chcem ist. Mohli by ste si povedat, ze to je nelogicke, ze naco ist s 270 konovym hothatchom do obchodu alebo cez ucpatu a rozbitu BA do roboty atd. A rozumel by som tomu, preco to hovorite. Ale pre mna ma vyssiu cenu soferovat auto, ktore "milujem" pri kazdej moznej prilezitosti, ako sporenie nakladov. Kazda jedna jazda mi robi radost, kazdu jednu jazdu sa troska odviazem, podrzim plyn na podlahe... Som stastny, ze som vzdy v aute, v ktorom aj chcem byt, ze si ho uzivam maximalne ako sa len da, kym ho mam. A ano, mam to stastie, ze hoci sa nijak neobmedzujem, rocne najazdim dokopy asi tak 8000km. A teda mi je skoro jedno, kolko ma stoji km jazdy.

Nakoniec je to teda vzdy o tom, v akej je clovek situacii, a co mu je cennejsie. Rozumiem uplne kazdej volbe. Ale zachadzanie do extremov sa vacsinou vypomsti. Cela situacia okolo setrenia nakladov na palivo je aj tak sposobena tym, ze v porovnani s nasimi platmi na Slovensku je palivo proste prilis drahe. Keby nebolo, vsetci jazdime v osemvalcoch ako americania. Bohuzial, dosledkom toho, ze su pre nas veci drahe, je to, ze mame vytvorenu mentalitu, ktora nam hovori, ze hlavny ciel je niekde na niecom usetrit. Niekedy akoby sme zabudali, ze setrenie cohokolvek nie je vobec zabava a samo o sebe ani ziadny ciel. Ale ako sprosti setrime a setrime a "tesime" sa z toho, ze co sme kupili v akcii, aj ked sme vlastne nekupili to, co sme chceli, lebo to v akcii nebolo. A potom zachadzame do extremov a miesto vymeny vykuchavame DPF, lebo za lacno jazdit chceme, ale casovane bomby s tym spojene uz nechceme. Nemame zodpovednost za to, co robime. V jeden den vykuchame DPF, v druhy den placeme, ked niekto z rodiny umiera na rakovinu. Do suvisu si to nedame. Ani na misku vah, ze co je vlastne dolezitejsie. Usetrili sme, a to je vrcholom ludskeho snazenia, je to ta najvyssia cnost. Ci?

Povedal som to v uvode, zopakujem to, nehnevajte sa. Nikoho som nechcel nahnevat ani nic podobne. Mal som proste chut nieco napisat, a tak nejak som si myslel, ze aj viem, o com. Respektujem, ak kategoricky nesuhlasite s mojim nazorom.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 28. Júna 2017, 11:49

Plne chapem, kuki aj spider, bol som podobneho nazoru, v podstate stale som. K mojmu priusu, ja som ho nechcel kvoli spotrebe, nechcem setrit. setrit sa ma na niecom podstatnejsom ako na sebe, svojom case, a pohodli. Ako som pisal v teme ked som zhanal prius, "Prius chcem kvoli technike, spolahlivosti, a proste chcem nieco aspon trochu odlisne od konzumu. Aurisov tu beha plna rit...." Prius ako taky mi ucaroval hlavne technikou a dizajnom (ano, aj dizajnom, aj ked nan som sa musel asi pol roka vyspavat :D ) vobec som neriesil ci to ma spotrebu 3,8 podla papierov, alebo 4,5 realne, alebo 5-6 na dialnici. 8 rokov jazdim aj celicu, kde mam dlhodobo 10-11, bol som na nej v taliansku, v chorvatsku na dovolenkach, bol som severnom polsku, a cojaviek kde kade v riti, aj ked na dvore stala ochtafia 1,9tdi ktoru som si mohol pozicat a ist "za lacno" do daleka, nestalo to za ten usetreny benzin. Priusa som vobec nechcel s plynom. Ale suhra nahod, suvislosti a slovesky trh s ojetinami priniesli aj plyn. Ked som ho kupoval, a mlady mi hovoril ake je to ppci s plynom, ako chodia za 2eura na 100km, vravim mu tak si ho kludne vymontuj, ja to ani nescem. :D
No ale kedze uz ho mam, tak som si nan zvykol a teraz sa okrem ineho tesim aj zo spotreby. Jazdim viac, ako som jazdil na celice, a ano, psychologia zafungovala a tiez si obcas poviem s drahou ze sak podme sa tam a tam pozriet, spravime si vylet za 4 eura :D Robime si z toho viacmenej srandu, nez ze by sme to brali vazne ze wow ake lacne vozenie. Vsetci vieme ako to na SK chodi a kolko stoji taky nedelny vylet s rodinkou na hociaku atrakciu, s papkanim atd... Preto vravim ze tych posratych 5euro na benzin neriesim, dal by som aj 15, je to o inom ako za kazdu cenu setrit na palive. To by som sedel doma a nevozil sa...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 28. Júna 2017, 19:56

Zaujimave nazory. V podstate beriem od oboch nieco, ci uz kuki alebo ondrik. Ku Kukimu - nie kazdy musi mat auto, ktore je radost soferovat resp. pozna pojem radost z jazdy. Dovolim si tvrdit, ze 90% vodicov (a aj znamych v mojom okoli) nie su autickari a riesia najma nizku spotrebu. Ale som rad, ze sa tu najde niekto kto vie ocenit, ze peniaze nie su vsetko a naopak cas je benefit. Preto chapem tu poznamku s najazdom 100tis km rocne. Ku ondrikovi - hybrid u mna detto, nekupoval by som to kvoli spotrebe, proste nejako som psychicky dozrel na tu technologiu (a momentalne by som ju aj celkom vyuzil pri rozvazani deciek po meste). Zvazoval by som nejake jazdene CT alebo idealne IS300h (k Lexusu by som sa rad niekedy vratil), ale realne - bolo by to zbytocny luxus. Stacila by nejaka Auriska a pre radost GT86 (hybrid a sportovost mi nejako nejde dokopy).
Suma sumarum - som rad, ze ste mi tu objasnili dovody preco moze mat zmysel aj hybrid + lpg. Aj ked by som pravdepodobne nebol cielova skupina pre taketo auto, ludi s tymto nazorom respektujem a nemam problem uznat, ze niekomu takato kombinacia moze davat zmysel.

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1309
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa tofak » Štvrtok, 29. Júna 2017, 11:41

No a vozili ste sa niekto na tom? Ani ja som sa nevozil ale tu v Kostanoch mame 3 Priusi a vidim ako sa v pohode vrhaju cez krizovatku bez zvuku takze osobne si myslim , ze elektromotor ma vyssi krutak a lepsie akceleruje, tak preco by nemohol mat ondro radost z jazdy! Akceleracia jak svina a hluk ziaden, ved chcem aby auto zrychlovalo ked sa doknem plynu a nie revalo na mna ze uz budem zrychlovat niekedy.
Ked v aute budu 200kw elektomotory a dokaze ich nabit 1,5 motor na plyn ( inak sa cudujem ze to vobec spravil ako benzinak a nie hned ako plynak),
tak budem spokojny , ze myniem len trochu plynu a nesmradim detom na dvore.
Ondro prst hore , viem ze si nesiel po tom a plyn bola len ceresnicka na torte ( tak preco nie ) a ta spotreba je kurna navykova, takze si v ri.i pri dalsom aute, uz len MHD :-) na cierno :-)
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa spider207 » Štvrtok, 29. Júna 2017, 16:57

Ja som sa praveze vozil, ci uz CT200h alebo IS300h. Obe skvele auta ako daily car, ale ako auta pre radost si ja osobne predstavujem nieco ine ako konstantny hukot motora. Z hladiska fyziky je to ok, super krutak uz od 0 otacok, bezstupnova prevodovka atd, ale pre mna sportove auto znamena, ze vo mne vyvola nejake emocie s tym suvisiace. Co hybrid rozhodne u mna nerobi, narozdiel od spominanej GT86. Ale ked vratim s5 k teme, v podstate ako tak kukam momentalne trh, mal by som problem veru zohnat ci uz nejaky solidny hybrid alebo GT86 za (pre mna) prijatelnu cenu :)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa ondrik » Štvrtok, 29. Júna 2017, 17:09

a ako tak sledujem "Prius trh SK" mal by si problem veru zohnat prius bez LPG :D :D :D :D :D :D
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Bebo
Toyota guru
Príspevky: 1015
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 14:36
Bydlisko: MT

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa Bebo » Štvrtok, 29. Júna 2017, 23:43

spider207 napísal:
Štvrtok, 29. Júna 2017, 16:57
pre mna sportove auto znamena, ze vo mne vyvola nejake emocie s tym suvisiace. Co hybrid rozhodne u mna nerobi,
Myslim, ze pri takom LC500h by si to mal aj s emociami :) . Ja som ich mal uz len ked som pri nom stal :D .
Toyota RAV4 Hybrid AWD Selection
Toyota Previa 2,4 XL

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 30. Júna 2017, 11:34

Vsetko je to subjektivne. Jazdil som uz viacere cisto elektricke auta, aj viacere hybridy, emocie ale nesli zo ziadneho. Spider to pekne povedal, zazitok z jazdy je tvoreny ovela viac vecami ako len silnym zatahom motora. Potrebujes aj hluk, preradovanie rychlosti a s tym spojene "sklbnutie", vibracie od motora, a ked to je benzin, tak aj trosku smradu :-D Staci ked clovek ide na elektricke motokary a potom na benzinove. Rozdiel je priepastny. Ale poznam ludi, ktori na elektricke nedaju dopustit, takze ako som pisal, respektujem kazdy nazor. Mne rychle elektricke auto ani hybrid nehovori nic. Nedavno som mal moznost krasneho porovnania, napisem nizsie.

ondrik - mne sa Prius (ta generacia, co mas ty) tiez paci. Na autosalone som ho svojho casu dost vela okukoval. Ale zena ho napriklad nemoze vystat. Ked hovoris, ze si chcel spolahlivost, nemyslis si, ze benzinovy Auris by bol spolahlivejsi ako zlozity Prius? Lebo toto mna najviac odradza od kupy takeho auta. Stale myslim na to, ze co ak sa to pokazi. Na slovensku to nikto nebude vediet opravit, len rad radom vymienat metodou pokus-omyl. Musel by som nakoniec vymenit pol auta, zaplatit jedno cele a dufat, ze to aspon chvilku vydrzi opravene. A tie baterky skor ci neskor odidu, ak ked sa nic nepokazi.

spider - ano, suhlasim, stale menej ludi ma radost zo soferovania. Automobilky sa stale vbiac snazia, aby sme nesoferovali, ale len sa nechali viezt. Zrovna vcera o tom bol krasny clanok v EVO magazine. Je to skoda, Nie je to totiz len o pohodli a o tom, ci niekto ma alebo nema vasen soferovat. Je to o tom, ze clovek sa potrebuje trenovat, aj v soferovani, aj v premyslani. Ak nieco soferuje za nas a premysla za nas, my osprostievame. A veci, ktore nas osprostuju je stale viac.

Potom je tu este dalsia vec, co sa aspon teda hybridov tyka. Minuly mesiac som mal na tyzden pozicanu novu X5 4.0e (plugin hybrid). V papieroch mala napisanu priemerku 3,4 l / 100 km. Znie to uzasne, samozrejme mi bolo jasne, ze to je mokry sen a realita bude horsia. Ale necakal som, o kolko horsia. Schvalne, zastante na chvilku v citani a tipnite si, aku som s tym dosiahol za ten tyzden priemernu spotrebu. A nie, nejazdil som rychlo, jazdil som uplne predpisovo, bez klimy, po Bratislave s minimom zapch. Pripraveni? 12,5 l na 100 km! Alebo inak, skoro 4x tolko, ako deklaruju! Hovoril som so zastupcom BMW a on mi povedal, ze 3,4 l na 100 km dosiahnem iba pri jazdach do 20km a iba ak pred kazdou jazdou auto odchadza plne nabite. Kukal som na neho v nemom uzase. Neexistuje jediny clovek, ktory by toto vedel splnit. Povedal som mu, ze keby som si za svoje peniaze kupil drahy hybrid, a zistil, ze ma spotrebu vyssiu ako o 20 tisic lacnejsi dizlak, tak by som sa citil oklamany a auto by som chcel vratit. Ceresnickou na torte bolo, ze ked som tu X5 vratil, dostal som na tyzden X4 M40i, co je auto, z ktoreho emocie teda rohodne idu az necakane (kuknite si najeke videa, ma to neskutcny zvuk). Je to turbeny benzinovy 6-valec s 360 konmi v 2-tonovej kasni s pohonom na vsetky styri - teda cokolvek len nie recept na usporne auto. Jazdil som s tym uplne inym stylom ako s tou X5 (nedalo sa s tym ist pomaly), ale rovnake trasy. Po tyzdni som sa dostal na 14,0 l na 100 km. Viem si prestavit, ze rovnakym jazdnym stylom ako v X5, by som sa aj s tou X4 dostal na tych 12,5 l na 100 km. A asi ani nemusim hovorit, ze aky obrovsky rozdiel bol v emociach pri jazde X5-kou hybrid vs X4 M40i. Nie, ta X4 nie je zdaleka idealne spotrove auto, ale aj tak to bolo neporovnatelne, uznal to aj sam pan z BMW. Mat na to peniaze a chciet taky typ auta - preco by som si mal vybrat sterilnu a o dost drahsiu X5 hybrid s +- rovnakou spotrebou ako zabavnu, lacnejsiu a podstatne lepsie jazdiacu X4 M40i?

Z tejto skusenosti by som vyhodnotil, ze hybrid je draha konina, marketingovy tah, nezmysel. Bebo alebo aj ini, ako ste na tom so svojimi hybridmi? Funguju tak, ako maju? Nabijate ich? O kolko si myslite, ze by stupla spotreba, ak by ste mali rovnake auto, ale len so spalovakom? Ja sa priznam, ze kym som mal moznost vyskusat, bol som presvedcany, ze hybrid je naozaj usporny. Takto zly vysledok som fakt necakal.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2414
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa ondrik » Piatok, 30. Júna 2017, 13:01

No, mal si plugin hybrid, to poprve, a v nespravnom aute, to podruhe... :D
ja mam klasicky hybrid, ktory sa dobija rekuperaciou. Pre mna (resp. pre zenu) to ma opodstatnenie. Prirklad, ideme z domu do tesca, co je asi 5-6km. Nastartujem, do tesca dojdem na benzin (uvadzam priklad bez LPG), palubak ukazuje spotrebu 4,2 za poslednu jazdu. Pocas tejto jazdy sa dobije baterka na tolko, ze ked idem z tesca, idem asi 2km na benzin, potom sa prepne elektrika a domov dojdem na elektriku. Palubak ukaze spotrebu za poslednu jazdu 2,8. Dalsi priklad, z prace idem na postu, co je asi 1km od mojej prace, alebo pre obedy na salas oproti, co je tiez tak do 1km. Otocim to na elektrike, bez toho ze by sa zaol benzin (samozrejme ked je dost stavy v baterke). Sme male mesto, vsetko je tu blizko, zapchy su skoro az potesenim, kedze ich stretnem raz za dva tyzdne. Postojim a kukam co sa deje v meste, lebo inokedy nemam kedy :D :D :D
Ked som to robil na celice, ani sa nestihla zohriat... Vysrat sa na spotrebu, chudak motor...
Hybridny motor v priuse, samotny spalovaci agregat pracuje na trochu inom principe (atkinsonov cyklus), ako bezny 1,8 spalovak, vytlaceny vykonom na maximum. Aj preto je myslim menej poruchovy ako klasicky. Aspon to som sa docital po nete... Dalej, nie je tam spojka, alternator, prevodovka je v podstate jednoduhsia bez kopy ozubenych koliecok a prevodov, starter je dost inak konstruovany, bez zotrvacnika, cize opat lepsia zivotnost...
A povedzme si to otvorene, ako su na tom tie benzinove motory toyotacke? Co ta 1,8-ma v celice??? Uz v tom mam taky gulas, ktore su dobre a ktore zle, ze sa v tom stracam. (o dizlakoch nehovorim)
No a jasne, najvacsi strasiak, baterka... ked odide, aj na to je kopa rieseni, a nie vzdy ju treba vymenit, nie vzdy celu, a nie vzdy v autorizaku :-) Hybridservisov je uz aj po CZ/SK kopa, poliaci maju kopu kompletnych a preverenych bateri za +/- 500 eur, daju sa objednat samotne clanky a vymenit zle v kazdej baterii... Je to strasiak co vyzera zlozito a nakladne, ale je to celkom primitivne riesene... Hlavne ked vychadza podobne ako bezna vymena spojky
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa spider207 » Pondelok, 3. Júla 2017, 19:43

Bebo napísal:
Štvrtok, 29. Júna 2017, 23:43
Myslim, ze pri takom LC500h by si to mal aj s emociami :) . Ja som ich mal uz len ked som pri nom stal :D .
Z hladiska dizajnu mozno ano, ale z hladiska radosti z jazdy urcite nie. To mam overene.
kuki napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 11:34
.. Potrebujes aj hluk, preradovanie rychlosti a s tym spojene "sklbnutie", vibracie od motora...
Nie kazdy to nutne potrebuje, ale pokial mne osobne ide o zazitok z jazdy tak preferujem klasicku manualnu prevodovku, (tocivy) atmosfericky motor, pohon zadnych kolies a teda komunikativne riadenie a presne radenie. Vykon je z mojho pohladu az na druhom mieste (alebo mozno aj tretom).
kuki napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 11:34
Automobilky sa stale vbiac snazia, aby sme nesoferovali, ale len sa nechali viezt... Je to o tom, ze clovek sa potrebuje trenovat, aj v soferovani, aj v premyslani...
Suhlas, mna najviac bavilo pri IS200, ze to auto ma nutilo premyslat a neustale sa (chciet) zlepsovat ako vodic (vyuzitie charakteristiky motora, medziplyny, ale tiez aj technika uspornej jazdy atd...). Mna ide rozhodit napr. aj z automatickeho zapnutia svetiel (a este na dodatocne montovanych LEDkach), ja ked sadnem do auta tak 1. zapnem si pas, 2. po nastartovani zapnem svetla. Nikto ma nikdy neucil, pride mi to ako jedna zo zakladnych cinnosti pred tym ako sa s autom pohnem.
kuki napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 11:34
(Ondrik) Ked hovoris, ze si chcel spolahlivost, nemyslis si, ze benzinovy Auris by bol spolahlivejsi ako zlozity Prius? Lebo toto mna najviac odradza od kupy takeho auta.
Z hladiska tych suciastok (prevodovka a pod) som cital rovnake veci ako pise Ondrik. Ked si zoberies, ze prvy Prius tu je od nejakeho 95teho a stale patri medzi velmi spolahlive auta (najde niekto stovky alebo aspon desiatky clankov napr. o vymenach baterii??) tak by som pri 4tej generacii hybridu aj bol nachylny verit, ze tie auta nieco znesu.
kuki napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 11:34
Z tejto skusenosti by som vyhodnotil, ze hybrid je draha konina, marketingovy tah, nezmysel. Bebo alebo aj ini, ako ste na tom so svojimi hybridmi?
Tu by som si dovolil nesuhlasit, podla mna moze mat zmysel a ako pisem vyssie, ani s tou spolahlivostou alebo zivotnostou bateriek to asi nie je az take zle. Tu sa ale bavime skor o rekuperacii energie, a teda podpore pomocou elektromotora, nie o cisto elektrickych automobiloch prip. plug-in hybridoch. Pri cisto elektromobiloch by som bol mozno opatrnejsi, navyse kazdy riesi baterie a dojazd, ale malo kompetentnych riesi infrastrukturu. To bude alfa a omega z hladiska prezitia tejto technologie. A tu mi davaju hybridy (benzin+elektro) rozhodne vacsi zmysel.

ADMIN: myslim, ze by ste to mohli presunut do nejakej vseobecnej sekcie s temou hybridy, je to velmi zaujimava debata, ale myslim, ze predsa len nepatri sem

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyoty v autobazaroch

Príspevok od používateľa kuki » Pondelok, 3. Júla 2017, 20:08

ondrik napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 13:01
No, mal si plugin hybrid, to poprve, a v nespravnom aute, to podruhe... :D
Aj si to myslim, ale aj bez dobijania by snad malo to auto byt efektivnejsie.
ondrik napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 13:01
ja mam klasicky hybrid, ktory sa dobija rekuperaciou. Pre mna (resp. pre zenu) to ma opodstatnenie. Prirklad, ideme z domu do tesca, co je asi 5-6km. Nastartujem, do tesca dojdem na benzin (uvadzam priklad bez LPG), palubak ukazuje spotrebu 4,2 za poslednu jazdu. Pocas tejto jazdy sa dobije baterka na tolko, ze ked idem z tesca, idem asi 2km na benzin, potom sa prepne elektrika a domov dojdem na elektriku. Palubak ukaze spotrebu za poslednu jazdu 2,8.
Tomuto priznam sa nerozumiem. Zena ma Hondu City, 1.4, 83 koni tusim, vazi ani nie 1200 kg. Ked by s nou isla 3 km do Tesca, tak to bude za 5,5 l na 100 km prinajlepsom. Mas vacsi objem, vykon, hmotnost a este aj cestou dobijas baterky - takze vsetko hovori v tvoj neprospech. Ale prejdes taku trasu za 4,2 l na 100 km. Nerozumiem ako to je mozne. To ten Atkinsov cyklus robi taky rozdiel?
ondrik napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 13:01
Hybridny motor v priuse, samotny spalovaci agregat pracuje na trochu inom principe (atkinsonov cyklus), ako bezny 1,8 spalovak, vytlaceny vykonom na maximum. Aj preto je myslim menej poruchovy ako klasicky. Aspon to som sa docital po nete... Dalej, nie je tam spojka, alternator, prevodovka je v podstate jednoduhsia bez kopy ozubenych koliecok a prevodov, starter je dost inak konstruovany, bez zotrvacnika, cize opat lepsia zivotnost...
A povedzme si to otvorene, ako su na tom tie benzinove motory toyotacke? Co ta 1,8-ma v celice??? Uz v tom mam taky gulas, ktore su dobre a ktore zle, ze sa v tom stracam. (o dizlakoch nehovorim)
Takto som nad tym neuvazoval. mas pravdu, hybrid znie ako zlozitejsi system ako klasicky spalovak, ale mas pravdu, ze vela veci tam aj chyba, a teda sa nemozu pokazit.
ondrik napísal:
Piatok, 30. Júna 2017, 13:01
No a jasne, najvacsi strasiak, baterka... ked odide, aj na to je kopa rieseni, a nie vzdy ju treba vymenit, nie vzdy celu, a nie vzdy v autorizaku :-) Hybridservisov je uz aj po CZ/SK kopa, poliaci maju kopu kompletnych a preverenych bateri za +/- 500 eur, daju sa objednat samotne clanky a vymenit zle v kazdej baterii... Je to strasiak co vyzera zlozito a nakladne, ale je to celkom primitivne riesene... Hlavne ked vychadza podobne ako bezna vymena spojky
Tohto by som sa aj nadalej bal. Tusim sa vravi, ze origo autobateria vydrzi vela, aftermarket uz nie. Ak to je tak aj s bateriami v hybridnom ustrojenstve, tak by som asi volil origo. Ale je dobre, ze existuju alternativy.

Dik ondrik za objasnenie.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní