Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Zdravim
Na mojej Yaris 2000 1,0l mi vyskocila chybova kontrolka na panely je to oranzova a znazornuje motor. Ked som zasiel za znamim co ma taky maly pocitac na napojenie na auto a zistenie chyby tak vyskocili 2 chyby a to P1300 a P1305 co mi na googly vyhodilo ze znamena : Chyba zapalovacieho obvodu, co teda moze byt cokolvek. mne moje auto robi to , ze netaha ako predtym potom mi tak skakavo sa rano rozbieha, bere odost viac benzinu a motor ide casto do velmi nizkych otacok co az citit na traseni auta. Myslel som si ze ide na 3 valce ale tak som skusal pocas zapnuteho motora vytahovat kabliky od kazdej sviecky jeden po druhom a na moje prekvapenie pri kazdej mi motor zhasol (musel som po kazdej nastartovat) teda nzamena to to ze ide na vsetky 4 valce takze asi nieje chyba v svieckach.
Chcem sa opytat ci neviete poradit co to moze byt?
Prosiim o pomoc
Na mojej Yaris 2000 1,0l mi vyskocila chybova kontrolka na panely je to oranzova a znazornuje motor. Ked som zasiel za znamim co ma taky maly pocitac na napojenie na auto a zistenie chyby tak vyskocili 2 chyby a to P1300 a P1305 co mi na googly vyhodilo ze znamena : Chyba zapalovacieho obvodu, co teda moze byt cokolvek. mne moje auto robi to , ze netaha ako predtym potom mi tak skakavo sa rano rozbieha, bere odost viac benzinu a motor ide casto do velmi nizkych otacok co az citit na traseni auta. Myslel som si ze ide na 3 valce ale tak som skusal pocas zapnuteho motora vytahovat kabliky od kazdej sviecky jeden po druhom a na moje prekvapenie pri kazdej mi motor zhasol (musel som po kazdej nastartovat) teda nzamena to to ze ide na vsetky 4 valce takze asi nieje chyba v svieckach.
Chcem sa opytat ci neviete poradit co to moze byt?
Prosiim o pomoc
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
No podla tohto ti odchadzaju cievky na 1. a 2. valci, alebo maju zly konektor.
http://engine-codes.com/p1300_toyota.html
http://engine-codes.com/p1305_toyota.html
Vyskusal by som ich vymenit za funkcne z ineho auta aby sa zistilo, ci je naozaj tam problem.
Pripadne skus prehodit cievky z 1. a 2. na 3. a 4. a potom skus nacitat chybove kody po neakej dobe jazdenia.
Pokial ti odisli, tak by som vymenil vsetky 4, lebo podla mna zvysne dve odijdu onedlho.
http://engine-codes.com/p1300_toyota.html
http://engine-codes.com/p1305_toyota.html
Vyskusal by som ich vymenit za funkcne z ineho auta aby sa zistilo, ci je naozaj tam problem.
Pripadne skus prehodit cievky z 1. a 2. na 3. a 4. a potom skus nacitat chybove kody po neakej dobe jazdenia.
Pokial ti odisli, tak by som vymenil vsetky 4, lebo podla mna zvysne dve odijdu onedlho.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Dakujem Este ma tak napadlo, ci to nemoze byt vada na jednom zo senzorov hriadelovy pozicny senzor alebo klukovy uhlovy senzor? Ci nahodou jeden z nich nemoze davat zle informacie pre riadiacu jednotku a ona zle vypocitava casovanie iskier na jednotlive sviecky. Ci myslite ze je to skor cievkami? Fakt diky za pomoc
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Co som pozeral manual, tak moze to byt aj chybnymi senzormi.
Tam treba zmerat odpor ale neviem aka je predpisana hodnota pre tvoj motor.
Ale ten senzor by sa mal prejavovat tak, ze tie chybne cievky sa budu menit, pripadne bude este vyskakovat chyba detonacii.
Kazdopadne najjednoduchsie riesenie mas vynulovat chyby prehodit cievky z 1. a 2. na 3. a 4. a naopak. Potom pojazdit a ked vyskoci chyba, tak pozriet aka.
Pokial to budu chyby na 3. a 4. valci, tak to budu tie cievky. Pokial sa zopakuju chyby na 1. a 2. tak treba patrat dalej.
Moze to byt aj zly kontakt pripadne odchadzajuca riadiaca jednotka ale aj chybny senzor polohy.
Tam treba zmerat odpor ale neviem aka je predpisana hodnota pre tvoj motor.
Ale ten senzor by sa mal prejavovat tak, ze tie chybne cievky sa budu menit, pripadne bude este vyskakovat chyba detonacii.
Kazdopadne najjednoduchsie riesenie mas vynulovat chyby prehodit cievky z 1. a 2. na 3. a 4. a naopak. Potom pojazdit a ked vyskoci chyba, tak pozriet aka.
Pokial to budu chyby na 3. a 4. valci, tak to budu tie cievky. Pokial sa zopakuju chyby na 1. a 2. tak treba patrat dalej.
Moze to byt aj zly kontakt pripadne odchadzajuca riadiaca jednotka ale aj chybny senzor polohy.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
No tak presiel cas a ja som daco poskusal... najprv som vymenil cievky z 1 a 2 na 3 a 4 a kontrolka sa mi uz neobjavila ale motor stale bezi vo velmi nizkych otackach.... tak kedze sa uz chybove hlasenie neobjavilo myslel som si ze to je tymi cievkami a kupil som nove... lenze dnes som ich zalozil nastartujem auto trosicku lepsie taha ale ked som zohrial motor tak zase ked vyplo sitic tak otazky zase klesli na velmi male ( da sa to vidiet tak ze ked svietim tak na volnobehu bezplynu mi svetla menej svietia alebo fukar ide slabsie - ked pridam plyn zase sa lepsie rozsvietia a fukar tiez pride.. ) medzi casom som sa dostal k hriadelovemu pozicnemu senzoru a aj ten som vymenil a nic to iste... toto je zahada nechapem uz...
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Velmi nizke otacky to je kolko? Volnobeh je pravidelny, alobo skace?
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Pri teplom motore na volnobehu ukazuje len tu taku dlhu ciaru a sem tam ojedinele naskoci mala ciarka cize 500 a sem tam 600..
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Este ma napada problematicke vstreky, bolo by dobre ich dat skontrolovat.
Dalej uz asi neviem. Su tam aj dalsie veci ktore by to mohli ovplyvnovat, ale to uz treba diagnostikovat priamo na aute s niekym kto sa v tom naozaj vyzna.
Dalej uz asi neviem. Su tam aj dalsie veci ktore by to mohli ovplyvnovat, ale to uz treba diagnostikovat priamo na aute s niekym kto sa v tom naozaj vyzna.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
este ma napadlo ci sa neda na karburatore nastavit lepsia zmes a ci by otacky nestupli?
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chybove hlasenia P1300 a P1305 - Prosim o pomoc
Tam nie je karburator, je to elektronicke vstrekavanie, takze moze byt problem zo zle fungujucymi vstrekmi ale nemusi to byt tym.
Problem moze byt aj kvoli zle fungujecemu snimacu teploty vzduchu napriklad alebo chybnemu podtlaku a este dalsie veci co ma teraz nenapadnu.
Skratka problem moze byt v tom, ze bud sa palive nevstriekuje tak ako to pozaduje RJ kvolichybe vstriekovacov, alebo to moze byt problem zlych informacii ktore dostava RJ.
Neda sa to urcit takto od pocitaca, treba serioznejsiu diagnostiku a urcite viac informacii.
Ako sa chova auto pocas jazdy, aka je spotreba, je pokles vykonu alebo nie, co robi olej a t.d.
Pohladaj si schopneho mechanika vo svojom okoli a prejdi si tie veci s nim.
Problem moze byt aj kvoli zle fungujecemu snimacu teploty vzduchu napriklad alebo chybnemu podtlaku a este dalsie veci co ma teraz nenapadnu.
Skratka problem moze byt v tom, ze bud sa palive nevstriekuje tak ako to pozaduje RJ kvolichybe vstriekovacov, alebo to moze byt problem zlych informacii ktore dostava RJ.
Neda sa to urcit takto od pocitaca, treba serioznejsiu diagnostiku a urcite viac informacii.
Ako sa chova auto pocas jazdy, aka je spotreba, je pokles vykonu alebo nie, co robi olej a t.d.
Pohladaj si schopneho mechanika vo svojom okoli a prejdi si tie veci s nim.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní