Presnosť rýchlomeru

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa liguere » Streda, 1. Júla 2009, 12:22

no niektore favority boli na toto uzasne....na tachaci 140 a ides v skutocnosti len 120...ale ten pocit, ze favom idem 180+ :lol:

akurat vcera ma jeden obiehal na stvorprudovke. ledva sa okolo mna preplazil (tipujem rozdiel rychlosti 2-3kmh)...ja som mal necelych 110 na tacho, videl som mu na pristrojovku, mal tam nad 120

inak moj avensis ma podla tych vtipnych info meracov rychlosti pri cestach odchylku takych +7az8, co je teda aj dost podla mna
(pri cca 60 tacho mi tie tabule nameraju, no kedy ako, 52 abo 53)
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Mysiak
začiatočník
Príspevky: 296
Dátum registrácie: Sobota, 8. Novembra 2008, 15:42
Bydlisko: SVK

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa Mysiak » Piatok, 3. Júla 2009, 17:25

Na aurise mam tiez odchýlku ccccccca 6km/h,zatial podla toho stlpu pri ceste co ukazuje rýchlost.
Auris 1.6,MT5

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa grexos » Piatok, 3. Júla 2009, 17:36

na kazdom aute existuje odchylka techometra. aj policia ma predpisane niekolko percentne odchylky pri merani. viem ze v CR je to 2-3%. U mojho auta je to tiez tak 5,6-10 (tych 10 bol extrem kdesi v CR :)) ale zaznamenal som to len pri rychlostiach nad 50km/h a viac
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 6. Júla 2009, 09:41

Odchylky tachometra su v principe dvoch typov.
1. je odchylka nastavena vyrobcom, mala by byt konstantna pri vsetkych rychlostiach.
2. je odchylka pri inom rozmere pneumatik nez na ktore vyrobca nastavoval tachometer. Tato odchylka rastie s rastucou rychlostou.

Tu prvu odchylku mam tak +5 km/h pri akejkolvek rychlosti.
ten druhy typ mame na corolle e11 aj ked su tam pneumatiky podla TP ale asi iny rozmer nez tam bol povodne nasadeny. kazdopadne pri rychlostiach pod 50 je to minimalna odchylka aale ani som ju nemeral ale pri takej 150, 160 km/h to robi okolo 12-15 km/h rozdiel od toho co ukazoval GPS. Pri 80 to bolo okolo 5-7. Teraz uz si to presne nepamatam.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
janok
panic
Príspevky: 30
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Júna 2009, 09:52

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa janok » Pondelok, 6. Júla 2009, 09:59

mne podla gps vychadza odchylka cca 4km/hod
yaris 1.33 M/T 2009

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa liguere » Pondelok, 6. Júla 2009, 10:05

ono by to podla nejakych tych predpisov malo byt plus minus 5% ta odchylka.kvoli "bezpecnosti" penazenky vyrobcovia robia skor plus ako minus.
zeby mal niekto konstantnu odchylku v kilometroch (ze aj pri 50 je to napr. +4 aj pri 150 je to +4),to je veeeelka nahoda
ono trochu inak to funguje pri lanku a trochu inak pri elektronickom rychlomere. ten eletrofonicky bazmek by teoreticky mohli tak nejak naladit,ze to bude ukazovat aj s tou konstantnou odchylkou. lanko ale tazko. tam mas nahon od prevodovky(rozvodovky),mas presne dany pocet zubov na kolieskach a tym aj prevod,tam nic nedoladis. no a samozrejme, ten prevod musi byt na pocet zubov ktory je cele cislo, cize len nahodou moze byt presny. a aj to len pri urcitych rychlostiach. do toho vstupuju trenia,straty,krutenie lanka...
takze su tu vselijake moznosti, napr. ukazuje "relativne" presne pri nizsich rychlostiach a dobludu to lieta pri vysokych (lebo 5% z 50 je nieco ine ako 5% zo 150, potom ale tu mozu tie spominane trenie a skrutenie lanka tomu "pomoct" a bude to trebars len 4% pri 150). alebo ten prevod moze byt tak navrhnuty,ze pri nizsich rychlostiach to ubera,co je dobre na vyhnutie sa pokuty,ale pri 200 to ukazuje uz dost menej (co sice pocitovo moze nasrat),ale to je uz jedno ci dostanes pokutu za 200 alebo 190....alebo prave naopak,mas na tachaci 220 a ides len 190. zmierme sa s tym,ze to nie su prave najpresnejsie systemy

vyjadrim sa ku kolegovi. nemyslim ze ako pise smutok tato odchylka by bola konstantna. no a ak ma niekto ine kolesa....to je uz iny pribeh. takemu moze ukazovat dokonca uplne presne, ved ak ma od vyroby tacho odchylku napr.4% a das si vacsie kolesa,akurat to pokryje ten rozdiel
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 6. Júla 2009, 11:14

Nevidim ziaden problem pri elektronickych systemoch aby bola odchylka skoro rovnaka pri roznych rychlostiach, alebo lepsie povedane dana skoro (vysvetlim nizsie) absolutnym cislom a nie percentom.
Ber to tak, ze ked chces zistit rychlost musis vediet kolko krat sa ti otoci koleso. Ako budeme merat pocet otacek kolesa je druha vec aj ked velmi podstatna lebo pri prepocte cez prevodove pomery v prevodovke mozu vznikat dalsie chyby.
Takze vieme zmerat kolko krat sa nam otoci koleso a ked to vynasobime obvodom ktory predpokladame, ze sa nemeni dostaneme rychlost ktorou auto aktualne ide. Je to to iste ako ked nastavujes tachometer na bicykli, musis nastavit ake ma koleso obvod lebo snimas len kolko krat sa ti otocilo koleso.
Takze pokial vyrobca nastavi obvod kolesa (konstanta) ktorym pocita rychlost zhodne s obvodom (premenna) spravne nahusteneho kolesa na aute v pohybe mas odchylku skoro absolutnu.
Skoro je len preto, ze obvod kolesa sa v case moze menit opotrebovanim alebo nahustenim ale v reale su to velmi male odchylky aj ked autobusari by vedeli porozpravat svoje k malym odchylkam. Ale cim mensia odchylka medzi konstantou a premennou tym mensia odchylka pri zobrazeni rychlosti.
Konkretny priklad:
kolesa(corolla E12) 195/60 R15
obvod: 1932 mm
a 195/55 R16
rozdiel polomeru: +3 mm
obvod: 1951 mm
rozdiel obvodu: +19 mm +0,98 %
Tachometer nastaveny na obvod 1930 mm
Pri rychlostiach 50, 100 a 150 km/h
tachometrova rychlost, otacky kolies prepocet z tachometra , realna rychlost 1, realna rychlost 2
50, 25.90673575, 50.05, 50.54
100, 51.81347150, 100.10, 101.09
150, 77.72020725, 150.16, 151.63

Tu je videt, ze pri dodrzani rozmeru tie odchylky su minimalne co v reale nie je mozne zmerat takze sa to javi ako konstantne.

Po tych prepoctoch musim este raz zmerat rychlosti na tej e11 lebo vobec sa mi nezda ten rozdiel co som popisoval. Ale kazdopadn treba este ratat s tym, ze tachometer je umelo nadhodnoteny o povedzme 5 km/h aby sofer bol chraneny proti prekroceniu rychlosti.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Matt
nula
Príspevky: 2
Dátum registrácie: Sobota, 30. Júna 2007, 21:30

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa Matt » Pondelok, 6. Júla 2009, 11:30

Na mojom Yarise 04, nepresnosť tachometra je podľa rýchlosti. Pri napr. 40 km/h je nepresnosť 4 km hodinu (samozrejme nadol, teda reálne 36 km/h). Pri 60 km/h 5km/h (reálne 55 km/h), pri 100 km/h 6 km/h (reálne 94 km/h) a pri 130 km/h 8 km/h (reálne 122 km/h). Pár krát ma to zachránilo pred pokutou. Cez obec jazdím bez problémov tachometrových 60 km/h, niekoľkokrát som stretol radar, ale zatiaľ ma nikdy nezastavili (kvôli rýchlosti).

Používateľov profilový obrázok
lion74
panic
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Utorok, 7. Októbra 2008, 00:09
Bydlisko: Košice

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa lion74 » Pondelok, 6. Júla 2009, 13:03

Este je tu jedna moznost. Pri zmene velkosti pneu som mal moznost na sluzobnom mondeu 2.5 uz s digitalnym pocitadlom dat si to naformatovat v servise na dany priemer kolesa. Ti co maju na vyber podla tech.preukazu viacero velkosti tak je to nastavene predpokladam na stred aj ked tie obvody kolies sa pri tych alternativnych pneu az tak velmi nelisia, odhliadnuc od nejakych extremov, ak si chlapci daju namiesto 14" 17" tak uz tam je rozdiel badatelny. Momentalne poznam chlapca co mal na Fobii 17" a dal ich pred tyzdnom dole ze naprava v prdeli. Sa nedivim som mu povedal :D .
______________________________
Honda Accord 1.8i F18B3
Toyota Corolla 1.4 4E-FE
ex:Honda Accord 2.0 EX A20A1

Skype:jeanluck74

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 6. Júla 2009, 14:01

Myslim, ze to nastavuju skor na standartny rozmer pneu ktory sa montuje v tovarne aj ked je tam moznost viacerych rozmerov.
V pripade alternativnych rozmerov a velkych diskov obvod kolesa by mal byt zachovany v rozmedzi okolo 3% od povodneho obvodu a to plati aj pre 13" aj pre 17" disky.
Samozrejme su pripady ked to nie je dodrzane, tak potom naozaj treba menit nastavenia tachometra.
Ale najjednoduchsie riesenie je zobrat si GPS navigaciu a pozriet ake su odchylky tachometra od GPS rychlosti v roznych rezimoch. U kazdeho auta to moze byt ine.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
eman22
začiatočník
Príspevky: 282
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Mája 2009, 12:17

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa eman22 » Pondelok, 6. Júla 2009, 16:22

Podla mna problem nenastane napr ked obujes
disky R14 xxx/65 alebo R15 xxx/60 alebo R16 xxx/55 alebo R17 xxx/50 mas priemer kolesa stale rovnaky.
Uz ide iba o to ci to vydrzia polosi a seriove podvozky zmenu z R14 na R17. Ale na rychlost by to pri spravne nafukanej pneu nemalo mat vplyv.

Napr ked som mal Fabku II mal som v technicaku tri priemery diskov a kolies
Doporuceny R14 xxx/60
alternativne R15 xxx/55 a R16 xxx/50 a samozrejme k nim prisluchajuce disky.
Toyota Auris 1,4D4D, r.v. 2010 6MT
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x

Používateľov profilový obrázok
lion74
panic
Príspevky: 22
Dátum registrácie: Utorok, 7. Októbra 2008, 00:09
Bydlisko: Košice

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa lion74 » Pondelok, 6. Júla 2009, 17:33

No ano. Ja som mal na mysli skor take tuzingove nahrady bez zmyslu kde si hodia aj priemer vacsi aj sirku len aby to dobre vyzeralo. Jazdnym vlastnostiam a komfortu jazdy to vacsinou poskodi. Nehovoriac o vykone, spotrebe, opotrebovani a pod...
______________________________
Honda Accord 1.8i F18B3
Toyota Corolla 1.4 4E-FE
ex:Honda Accord 2.0 EX A20A1

Skype:jeanluck74

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 7. Júla 2009, 08:41

eman22 nemas uplne pravdu xxx nemoze byt lubovolne cislo.
Lebo rovnaky polomer budu mat gumy R15 xxx/60 aj yyy/50 zalezi od sirky.
Aby sme sa rozumeli pozrite si http://www.e-pneu.sk/tech_podpora.php aby bolo jasne co ktore cislo na pneumatike znamena.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa liguere » Utorok, 7. Júla 2009, 10:02

teoreticke vypocty smutok....este tu mame taku fintu,ze deformacia pneu - zatazene koleso (hmotnostou auta,ako inak) - skus zmerat vzdialenost od zeme po stred kolesa a od stredu po vrch gumy - vlastne ani netreba merat,to kazdy vidi ze je to dole troxu "spucene" (uz som zabudol jak sa to volalo, nejaky xxxx polomer...budes to vediet,podla tvojich prispevkov tu vsade na fore tipujem ze chodis na technicku fakultu).
cize 195/60 R15 ma sice teoreticky obvod 1932 mm ale v skutocnosti sa odvaluje z deformaciou a ten polomer je trosku mensi,tym aj "pracovny" obvod vyjde trosku mensi. tu vplyva aj opotrebenie pneu, tlak v pneu, tvrdost zmesy, aj profil (nizkoprofilove pneu sa deformuju menej vyrazne)
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Presnosť rýchlomeru

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 7. Júla 2009, 10:25

Tu technicku som uz vychodil konkretne FEI.
Inac ano mas pravdu, je tam deformacia, len si treba uvedomit, ze ta pneumatika sa vzdy stlaca rovnako. teba ako tak nezaujma polomer v hornej a spodnej casti ale celkovy obvod ktory sa pohybuje po caste a ten bude stale rovnaky.
Ano vypocty su teoreticke ale su velmi blizke realite len tie obvody budu mozno trochu ine v reale aj ked myslim si, ze nie ale nechce sa mi to overovat.
Ale bez rozdielu ci obvod 195/60 R15 bude 1932mm alebo 1925mm tak 195/55 R16 bude stale okolo 0.98% vacsi. Ano mozem sa tu natahovat ohladom stlacitelnosti bocnice pri nizsiom profile ale to budu naozaj zanedbatelne zmeny vzhladom na obvod kolesa.
No trochu pre priblizenie z prostredia bicyklov http://blog-maro.blogspot.com/2008/01/c ... olesa.html

Ale v konecnom dosledku je to uplne jedno, treba sa zmierit s tym, ze tachometer neukazuje presne a pri trochu rozdielnych pneumatikach ma rastucu chybu pri rastucej rychlosti.

EDIT:
Este pre doplnenie http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer su tam uvedene aj chyby vo vypoctoch aj normy podla ktorych sa nastavuje tachometer
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných