Dva dni s Yarisom 2 1.0 Base Cool
Napísané: Piatok, 15. Februára 2008, 16:29
Chcel by som sa len podelit o dojem z tohoto vozitka po takom kratkom case:
Vzhľadom na to, že mám nabúrané auto a potreboval som ist mimo BA, zapozičal som si z Autograndu Toyotu Yaris II za 1250 Sk na deň. Auto malo natankovanú plnú nádrž, takže som mal o starosť menej. Prvé, čo ma prekvapilo bola absencia centrálu a diaľkového odomykania vozidla, takže som musel okolo toho behať ako okolo môjho starého veterána. Pre nás rozmaznaných je to otrava . Prvé naštartovanie v mojom podaní bolo tak trošku trapasom. Vyradil rýchlosť a pri pustenej spojke otočil kľúčom. Nič sa nestalo a tak som sa zadumal hrozne moc v čom je problém ved moja E11 štartuje hneď. Potom ma napadlo ako priateľkin brat štartoval mopeda a bez spojky to nešlo tak som svoj pokus z opakoval so stlačenou spojkou a ejhľa prcek naskočil. Prvý pocit so šoférovania toho malého vozidla bol naozaj zvláštny. Posilňovač riadenia aj bŕz mi prisiel oproti E11 dost silny a chvilku mi trvalo kym som si zvykol na jeho vrtochy. Jednou z veci, ktore mi nedaju opomenut je reakcia na stlacenie plynoveho pedala. Vsimol som si to na krizovatke. Ked som jemne pridal plyn, auto akoby sekundu cakalo s odozvou. Tachometer v strede je jednou so specialit Yarisou alebo aspon odtial tento system poznam, ale da sa na to rychlo zvyknut. Teda az na otackomer ten mi robil trosku problem. Vsetko mi prislo celkom intuitivne. Len elektricke ovladanie spatnych zrkadiel bolo na moj vkus odveci umiestnene – zle sa mi s nim manipulovalo. Auticko je celkom zive. Len pri 130tke ked clovek stlaci plyn neda uz zo seba tak vela ako moja E11, ale tak co by clovek cakal od 1.0 motora ze. Kufor ak sa da ten prdavy odkladaci priestor tak nazvat je neskutocne maly. Nastastie sa mi tam stredne velky nakup z tesca vliezol. V kabine som mal pri mojej vyske pocit, ze mam velke auto a nie take prditko. Nielenže som mal vela priestoru okolo seba ale aj kopu odkladacich miest a suplickov. Neviem ako sa citia ludia vzadu ale mama si nestazovala. Co ma prekvapilo bola aj vyska sedenia ktora bola znacne vyssia ako u mojho ohnostroja. Spotreba popravde nebola nic moc. Od 5-8 litrov priemerne 7.2 co je na taky susen celkom dost. Kurenie sa zato vyznamenalo kedze auticko bolo chvilku po nastartovani vykurene az az. Spracovanie plastov mi prislo normalne na kategoriu auta v ktorej sa yaris pohybuje jedine co ma trosku zarazilo bola nerovnost plochy pred volantom co by som u auta s 34 tisíc na tachaci necakal. Ale zas auto je z pozicovne takze ktovie. Rovnako zahadna pre mna bola vec radenia 3ky. Spojku som stlacil na doraz a napriek tomu to islo tazsie. Niekedy az s pocitom, ze ju tam davam nasilu. Kto vie mozno efekt autopozicovne a mozno je to len nejaka vada kulisy alebo co.
Moj zaver je, ze ak nepotrebujete nic velke vozit, alebo len hladate male auticko tak yaris je celkom dobra volba.
Vzhľadom na to, že mám nabúrané auto a potreboval som ist mimo BA, zapozičal som si z Autograndu Toyotu Yaris II za 1250 Sk na deň. Auto malo natankovanú plnú nádrž, takže som mal o starosť menej. Prvé, čo ma prekvapilo bola absencia centrálu a diaľkového odomykania vozidla, takže som musel okolo toho behať ako okolo môjho starého veterána. Pre nás rozmaznaných je to otrava . Prvé naštartovanie v mojom podaní bolo tak trošku trapasom. Vyradil rýchlosť a pri pustenej spojke otočil kľúčom. Nič sa nestalo a tak som sa zadumal hrozne moc v čom je problém ved moja E11 štartuje hneď. Potom ma napadlo ako priateľkin brat štartoval mopeda a bez spojky to nešlo tak som svoj pokus z opakoval so stlačenou spojkou a ejhľa prcek naskočil. Prvý pocit so šoférovania toho malého vozidla bol naozaj zvláštny. Posilňovač riadenia aj bŕz mi prisiel oproti E11 dost silny a chvilku mi trvalo kym som si zvykol na jeho vrtochy. Jednou z veci, ktore mi nedaju opomenut je reakcia na stlacenie plynoveho pedala. Vsimol som si to na krizovatke. Ked som jemne pridal plyn, auto akoby sekundu cakalo s odozvou. Tachometer v strede je jednou so specialit Yarisou alebo aspon odtial tento system poznam, ale da sa na to rychlo zvyknut. Teda az na otackomer ten mi robil trosku problem. Vsetko mi prislo celkom intuitivne. Len elektricke ovladanie spatnych zrkadiel bolo na moj vkus odveci umiestnene – zle sa mi s nim manipulovalo. Auticko je celkom zive. Len pri 130tke ked clovek stlaci plyn neda uz zo seba tak vela ako moja E11, ale tak co by clovek cakal od 1.0 motora ze. Kufor ak sa da ten prdavy odkladaci priestor tak nazvat je neskutocne maly. Nastastie sa mi tam stredne velky nakup z tesca vliezol. V kabine som mal pri mojej vyske pocit, ze mam velke auto a nie take prditko. Nielenže som mal vela priestoru okolo seba ale aj kopu odkladacich miest a suplickov. Neviem ako sa citia ludia vzadu ale mama si nestazovala. Co ma prekvapilo bola aj vyska sedenia ktora bola znacne vyssia ako u mojho ohnostroja. Spotreba popravde nebola nic moc. Od 5-8 litrov priemerne 7.2 co je na taky susen celkom dost. Kurenie sa zato vyznamenalo kedze auticko bolo chvilku po nastartovani vykurene az az. Spracovanie plastov mi prislo normalne na kategoriu auta v ktorej sa yaris pohybuje jedine co ma trosku zarazilo bola nerovnost plochy pred volantom co by som u auta s 34 tisíc na tachaci necakal. Ale zas auto je z pozicovne takze ktovie. Rovnako zahadna pre mna bola vec radenia 3ky. Spojku som stlacil na doraz a napriek tomu to islo tazsie. Niekedy az s pocitom, ze ju tam davam nasilu. Kto vie mozno efekt autopozicovne a mozno je to len nejaka vada kulisy alebo co.
Moj zaver je, ze ak nepotrebujete nic velke vozit, alebo len hladate male auticko tak yaris je celkom dobra volba.