Takže,ja som mal takéto problémi na mojej starletke tiež a konečne je funkčná - pokúsim sa teda zdokumentovať celý postup aj s foto
Problém---- vynechával valec,ubúdala voda i ojl -- predpoklad - tesnenie
nasledovala demontáž hlavy a tiež mi to celé skočilo jak si písal v inom topicu . zoradenie valcov v spol. vačiek,takže označenie rozv. remena bolo zbytočné
INAK : Japonci majú asi radi číslo 12 --- na celej oprave bolo všetko takmer na 12 ku klúč
jeden šrobovák a velmi dobre sa pracovalo s elektronikou,nedajú sa pomiešať konektory , sú rozdielne , niektoré dokonca farebne odlíšené.
takže takto :
1: demontáž (odstrojenie hlavy valcov , odpojenie konektorov,klinového remena alternátora,rozdelovača a všetkých častí,ktoré prekážali
Dal som dole rozvodový remen a odstránil staré tesnenie --- valec č 1 bol pravdaže plný vody
Pacient je tu
2 týždne čakania na nové tesnenie som si skracoval s odmastnením motora , potrubí,odstránil som koroziu , zabrúsil som do hladka obe strany ako na valcoch tak isto aj nad ventilmi , nastriekal 4fun niektoré časti.Cez nippon mi došiel nový klin. remen na alternátor aj tesnenie pod dekel hlavy.
Nič som zabrusovať nedával .... motor ma 144 000 km a zdalo sa byť že nie je blok prehnutý alebo niečo deformované -- možno som to podcenil, s toho dôvodu som dal moment doťahu na 80 Nm ked by stačilo aj 60,no uvidíme sa to onedlho ukáže.
nové tesnenie bolo na mieste - jemne potreť z oboch strán olejom mohol som nasadiť už nastriekanú a očistenú hlavu
pozapájal som všetky konektory,osadil chladič a teraz prišlo na zriadenie ventilov a valcov
POSTUP :
1. Zarazil ma plastový dekel pod ktorý sa nedalo ku šponovákom rozvodového remena dostať,že sa nedá dať dole bez odmontovania ozubeného kolesa,ALE neskor som zistil,že on ani dole ísť nemusí--- je v nom taký malý priestor,kde som si musel vyrobiť prípravok,ktorým viem pohodlne šponovák odsunúť a remen uvolniť.
2. Na ozubenom kole sú dva zárezy aj zvonka aj zvnútra jeden, tie treba nastaviť na stred --- na plastovom kryte je taká značka ---- pri starlete sa všetko dáva na stred a je označene velmi pekne....
3. Ak je značka na strede a valec č1 a valec č4 sú hore treba ešte pootočiť ozubeným kolesom na vačkovke tak,aby palec bol na 1ke,koleso pekne skočí samé a je tam tiež značka diera v kolese a tá musí byť v rovnobežnej polohe na stred so šrobom veka ventilov
4. ked to je takto zladene prípravkom v tvare písmena L --odporúčam dosť tvrdý kov,nkolko šponovák remena má hovadský tlak , odtlačiť tento šponovák a natiahnuť rozvodový remen --- jeden šancu nemá práca pre doch. Ale bacha nech vám tá značka neutečie a nepohne sa motorom nech to je stále na strede.
5. ked je remen hore skúsiť pretočiť motor a skontrolovať či všetko spolu hrá , ale malo by
6. predzápal --- rozdelovač dať na stred --tiež je tam značka ani na doraz hore ani dole - presne na stred.... potom až doladiť volnobeh na saní
7. Tu som sa trocha zabrzdil bo na nastavenie ventilov nestačí klasická mierka oni to maju také iné tenšie ,no ako som točil motorom preskúšával som ventili akú majú volu ručne .... jeden bol úplne mrrrrtvy a bez vole tak som ho od oka povolil --- ako lepšie aby bol trocha volnejší ako keby nešiel alebo ešte niečo horšie
8. Nakoniec sa osadilo veko ventilov,doliali tekutiny,ojl,voda,zapojila sa batery a cvak ... na šupu pradie jak hodinky.
NO A NAKONIEC PONUKA -- KEBY BOL KRIVý BLOK A UROBILO TO ZNOVA TAK JE AUTO NA ODPIS A PREDAJ NA SúCIASTKY AK BY NIEKTO MAL ZAUJEM NECHAJTE MI KONTAKT A DOHODNEME SA