alternator

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

alternator

Príspevok od používateľa Quade33 » Nedeľa, 22. Januára 2012, 19:55

Zdravicko,je mi to tu blbe stale pisat a vytvarat temy ale chcem sa spytat na nejaky silnejsi alternator do mojej toyotky. Mam dost velky dober a ked si pridam na radiu tak mam niekedy pocit kao keby mi to auto sekalo vzdy ako mi subwoofer spravi bum :D
Dakujem za nejaku tu radu. Ked uz to mam rozobrane preco to nezacat robit rovno od zakladov do kvality :)
(viem ze sa neoplati investovat do toho a dalsie veci okolo toho,ale ako moje hobby chcem nieco si konecne spravit sam a doslova bez pomoci nejakej velkej a byt konecne nato hrdy)
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: alternator

Príspevok od používateľa smutok » Nedeľa, 22. Januára 2012, 20:48

Skor by som isiel cestou kondenzatora, lebo mas hlavne problem s rychlym odberom, co ti silnejsi alternator nemusi vykryt. Nad tym by malo vyznam uvazovat ked ti nebude stihat dobijat baterku.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: alternator

Príspevok od používateľa Quade33 » Pondelok, 23. Januára 2012, 21:56

Ved to je to,pridam na subackoch a svetla blikaju dotoho,velmi velky odber,alternator uz mam repasovany tak mozno aj tym to moze byt ze nestiha dobijat... som z toho rovno nemocny niekedy... :D
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: alternator

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 23. Januára 2012, 22:26

No ty mas problem s velkym a rychlym odberom v spickach. Dobre nadimenzovany kondenzator by to mohol vyriesit. Problem s dobijanim som myslel vseobecne a to zistis hlavne tak, ze ti nebude stihat dobijat baterku.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: alternator

Príspevok od používateľa Quade33 » Utorok, 24. Januára 2012, 04:57

vyborne toto chapem,som sice elektrikar ale silnoprudar,cize s vypoctom odberu a velkostou koncenzatora by nemal byt problem... mam pri subwooferoch kapacitor 1faradovy na 2x400Wat,myslim ze ten to vsetko robi... (slaby je) ale niesom si isty,preto skusam rady.
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: alternator

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 24. Januára 2012, 08:17

1farad je slaby...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: alternator

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 24. Januára 2012, 08:50

quade, napis cely retazec, od zdroja po spotrebic, teda aky mas ALT, aku mas baterku (hlavne skratovy prud a vek), ake kable mas natiahnute k zosiku (zosikom), ako mas poriesene ukostrenie a ake mas zosiky a repro.
Ja to typujem na slabu baterku a tenky kabel k zosikom. ;-)

(Ja som mal cez leto Z4200 na 4xkompa a Z2200 na sub a neblikal som. Seriovy alt, baterka cca 55 mAh ale 50-tka kabel od baterky k zosikom. A ziadny kapacitor...)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: alternator

Príspevok od používateľa Quade33 » Utorok, 24. Januára 2012, 16:17

takze zosik mam magnat 1400W ediciu mono k tomu 2x 400W/200RMS magnat express 12 a kable mam v sade do 1600W,reproduktory 2x 320W (sencor :{) a v prednych dverach znacku magnat black edition 320W/80RMS s vyskovymi reproktorami cez vyhybku.
Radio starsieho typu som si radsej vymenil nech mam viacej equalizerov tam ako jeden ktory stoji za 2 veci,cim viacje nastaveni tym lepsie si myslim. Kable myslim ze niesu problem,skorej ten 1F kapacitor ako ste spomenuli,no budem musiet nieco poriesit,ale nechcem tam davat iba jeden,skorej by som dal dva,ale na jeden zosik no neviem,do serie keby som to zapojil ako by sa to chovalo ? neskusal to niekto uz ? :D
aby som nezabudol baterku mam jenox 62Ah,tak neviem,prosim o radu :D
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: alternator

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 24. Januára 2012, 18:53

pockaj, pockaj, takze mas jeden zosik MONO, tento:
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=9
a na nom mas zapojene 2 subaky, taketo:
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=9
teda, typujem ze tieto dva mas zapojene do 2Ohm, cize to bude najvacsi zrut...
Kable - CO ZNAMENA ze sada do 1600W? To je aky napajaci? Kolko mm2 ma prierez? Tych 1600W typujem podla marketingovych kecov tak 10 mm2. No neviem...
Tie repro Sencor to typujem na ovaly v zadnom plate, ci? Zivene su cim?
Tie v prednych dverach OK, ale cim su zivene? Pokial len radiom, tak to radio ich zdaleka neutiahne...
baterka vyzera byt dostatocna na ten jeden zosik, pokial nie je nejaka stara, resp. vyslahana. V zime rano startujes v pohode ci sa trapi?
pripadne skus ako blikaju svetla ked pustis hudbu s vypnutym motorom a ako blikaju ked s nastartovanym a aspon 2000 otacok na volnobehu. Alternator mas aky? Kolko ma Amperov?
Vychadza mi to, ze na tom kabli mas maximalny odber cca 40A, co nie je teda moc na blikanie svetiel. Pokial teda mas tie kompa a tie senkooory na radiu...
Takze ja to vidim na vyslahanu baterku a/alebo slaby kabel. To by som skusil najprv...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: alternator

Príspevok od používateľa Quade33 » Streda, 25. Januára 2012, 16:01

Reproduktory zo zosikom si presne trafil,tak mozem povedat ze mam hruby kabel asi tak ako si napisal bud je to 8 alebo 10mm2,bola to sada do auta,nemal som to pekne dlho rozobrane,ale bola tam 30A poistka ktoru som odpojil a dal som si tam 2x 16A istice,cez vypnuty motor mi to zralo celkom baterku,tak som si to dal na vypinace. (kabel rem sa odpojil ale stalo mi to niekde zrazo na kapacitor stavu)
Mam to zapojene na 2 ohmy,sencore su ovaly a su na plate,aj tie magnaty v prednych dverach mam pohanane iba radiom ale planujem tam dokupit http://www.audio.sk/?page=article&id=223 a prepojit to do svojho radia aj pod rizikom ze mi padne zaruka pri zasiahnuti dotoho. Cize to bude potom dalsi odber si myslim. Blika to aj ked mam vypnute svetla,to zase radio mi kedysi blikalo,ako nahradu som si musel natiahnut druhy kabel priamo k radiu od baterky,ale niesom si isty tym ze ked som zapajal zosilovac ci som mal automaticky zmenit aj hrubku kabla na kostru od baterky. Ak ma chapes dobre,od baterky na kostru auta hrubsi kabel v priemere toho kabla ktory vedie do zosilovaca,lebo ten som nechal original. Tenky strasne tenucky,ci ten len nerobi bordel doslova :D
baterku mam asi tka 2 roky maximalne... nezda sa mi byt nejaka extra zoslahana,ale tka necham sa radsej poucit,ako sa vravi nikto neni dokonaly :)
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: alternator

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 25. Januára 2012, 19:57

no neviem, celkom nahovno sa mi to cita a lusti, co pises... :D
Quade33 napísal:kabel rem sa odpojil ale stalo mi to niekde zrazo na kapacitor stavu
:arrow: tie 2x 16A istice mas naco? jeden je na zosik dozadu a druhy?
:arrow: samozrejme, mozes mat napajaci hruby ako chces, ked mas na zemnenie tenucky, tak ti aj cez 50-ku hruby napajaci poje tolko malo stavy ako cez ten tenucky zemniaci :!: :!: :!:
:arrow: ten kabel REM tam ma svoje opodstatnenie, ked mas dobre zapojene radio, teda ze sa vypne po vytiahnuti klucika zo zapalovania, tak tym REM kablom budes ovladat aj kapacitor aj zosik. Teda, pichnes klucik do zapalovania, zatocis na ACC a pusti sa radio. Radio cca sekundu po zapnuti posle signal cez REM kabel a zopne kapacitor a zosik. Vypnes klucik, vytiahnes ho, vypne sa radio a odber celej sustavy (radio, kap, zos) bude uplne mizerny. +/- NULA.
:?: Radio mas ake? Pokial nemas Alpine a chces henten zosik tak jedine ucvaknut koncovky a naletovat klasicke ISO (najlacnejsie) a zapojit medzi kabel z radia a kable z auta.
(inak podla mna je to kktina, este som nemal auto kde by som za radio bez problemov (miesto, teplo/prehrievanie) zmestil take nieco. A ver ze v Toy to nie je ako u koncernov :D )
Vedel by si mi nakreslit taku laicku schemu (ja nie som elektrikar), ako to mas cele pozapajane?
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: alternator

Príspevok od používateľa Quade33 » Štvrtok, 26. Januára 2012, 20:48

takze schema zapojenia je tu Obrázok taka laicka,ale zapajal som si to sam doslova,krabicka pi tych 2 reprakoch je vyhybka znacky magnat original k reprakom. Istice mam na privodny prud od baterky ku kapacitoru a zaroven odtial k zosiku. Mam kabel rozdeleny na 2 casti a mam to zapojene paralelne tie istice,takze ak chcem niekam ist musim ich zapnut ak chcem pocuvat. Co sa tyka toho uzemnenia nemal som nato prostriedky dostupne,ale uz mam,tak mozno iba tam bude ta chyba,pozri sa na to zapojenie ale zatial osm si tam nenasiel chybu,tak neviem,co sa tyka toho zosilovaca alpine mam to aj plane,zrusim zaroven aj tu zaruku ale vychvaluju to na forach tak preco to neskusit :) za kvalitu treba zaplatit a keby to bolo zle nieco tak to dam zase dohromady (zletujem a pospajam) ako elektrikar a zase to niekomu posuniem za nejaku slusnu cenu :)
Co sa tyka kablu rem mam to presne tak zapojene ako si to napisal,sam som si to robil,kedze niektore radia vyzaduju prepojit 2 kable na pripojke na radiu tak som si to spravil tak ze kable na radiu necham tak ako su,len som si trochu prerobil elektriku v aute za radiom,tak by nemal byt problem,cokoladky a isiel som :) Bohuzial ten kapacitor bral stale prud preto osm musel vymysliet nejaky vypinac nato... teraz ked si nastartujem tak si ho zapnem a nemusim sa bat ze sa kapacitor nabija a ja nenastartujem aspon. Istota je gulomet ako sa vravi. Pozri sa pripadne na tu schemu a myslim ze by si to mohol pochopit ak sa tomu rozumies :)
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: alternator

Príspevok od používateľa ondrik » Štvrtok, 26. Januára 2012, 21:18

no, vyzera to byt oki. Takze finalny verdikt, kapacitor odpoj, predaj niekomu a za utrzene peniaze si kup poriadny napajaci kabel (min. 16mm2, ale kludne daj 20-25 ) s rovnako hrubym zemniacim a pekne napajaci od baterky cez istic az do zosika, zemniaci rozrez na polku, jednu polku od baterky na kostru v aute (PORIADNE UKOSTRIT!!!) a druhu polku zemniaceho rovno do zosika a rovnako poriadne ukostrit...

Alebo kup iba minusovy /zemniaci/ kabel aspon taky hruby ako mas plusovy a ukostri nim baterku, kap a aj zosik. Nemoze blikat. Ak bude blikat aj tak, tak mas bateriu pred hranicou smrtelnosti, alebo ma nieco ine velky (mozno aj skratovy) odber vtedy ked mas zapnute radio. Ak mas merak (isto mas :) ) tak zmeraj odber na baterke ked budes mat radio aj secko zapnute na takej normalnej hlasitosti a zmeraj aj na takej zvysenej... Nemal by si mat viac ako 40 (a to je spicka)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

flexa
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 16. Januára 2012, 23:08

Re: alternator

Príspevok od používateľa flexa » Štvrtok, 26. Januára 2012, 23:42

moj nazor je podobny
najskor slaby kontakt na kostre...mozno slabe spoje
kapacitor by som nepredaval. neoplati sa a navyse ak ked je slaby, aspon nieco pomoze pri spickovych odberoch

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: alternator

Príspevok od používateľa Quade33 » Piatok, 27. Januára 2012, 16:11

chlapci vdaka,este dnes ak sa podari pokusim sa vymenit ten kabel,ale bohuzial nebudem moct nastartovat kedze motor stale opravujem. (mensi problem,dal som spodok motora dohromady a zabudol som dat do kluky vystredovacie kruzky :D tak doslova mensi problem,musim vytiahnut cely motor zase...) Dokazem to odmerat len pri vypnutom motore. Ale skusim to prv cez tie kable,kapacitor neni zly napad predavat,ale za tu cenu co sa teraz pohybuju tak myslim ze si pockam radsej a kupim neskorej nieco lepsie :)
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní