Chladiaca kvapalina
Chladiaca kvapalina
Ahojte,
mohol by mi prosim niekto poradit, ako sa da vyprazdnit komplet chladiaci system na 2E-E? Nasiel som akurat vypustaci ventilcok na chladici, ale tym nevypustim vsetku vodu. Ma to este niekde vypustaci srob alebo nieco? Ak ano, kde?
mohol by mi prosim niekto poradit, ako sa da vyprazdnit komplet chladiaci system na 2E-E? Nasiel som akurat vypustaci ventilcok na chladici, ale tym nevypustim vsetku vodu. Ma to este niekde vypustaci srob alebo nieco? Ak ano, kde?
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
Pozri sa na to takto. Ten vypustaci sroub dole na chladici je najnizsie, takze by malo vyjst skoro vsetko, este odpojit spodnu hadicu, tam ti zostane este nejake to decko (robil som to). Pochybujem, zeby tam bolo este nieco ine, co by vypustilo toho viac.
Preco to potrebujes uplne vypustit?
Preco to potrebujes uplne vypustit?
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
No ako som tak na to pozeral tak to nebude asi vsetko, lebo ten vypustaci ventil je sice najnizsiem ale hadica co ide z motora na chladic je k motoru pripojena dost vysoko a pochybujem, ze voda je len v hlave, mala by byt asi aj v bloku. Potrebujem to vypustit cele preto, lebo tam mam zmes o ktorej neviem aku a ked som menil termostat tak som len vodu dolieval a to co tam mam vyzera ako keby sa motor pozvracal, tak nech je tam nieco solidne. Podla udajov by tam malo byt 5 litrov vody, z chladica som vypustil cca 2 litre.
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
Tak si odpoviem sam ).
Ak niekto chcete vypustit komplet chladiaci system z motora 1,3i 12Valve 2E-E, treba otvorit kurenie, otvorit chladic. Vypustit chladic (ma na spodku vypustaci ventil) a pod olejovym filtrom je na bloku motora vypustaci srob na vodu. Ten treba vysrobovat, a mate do sucha vypustene. Ten srob moze byt dost problem vysrobovat. Vtedy sa najlepsie osvedcila stara brzdovka. Ked ten srob budete davat nazad tak je dobre ho omotat teflonovou paskou, aby na buduce siel povolit.
Ak je voda v motore hrdzava, je dobre dat do motora pripravok na preplachnutie motora, motor zohriat az kym 2, 3 razy nezapne ventilator. Potom vypustit, nechat vychladnut a napustit zmesou nemrznucej kvapaliny a destilovanej vody. Ten pripravok odstrani aj hrdzu ulozenu na vnutornej strane hadic. Je zbytocne pouzivat lacne (nekvalitne) pripravky. Ked sa Vam nechce tolko minat, da sa to aj tak, ze sa cca na 3 litre vody da 0,5 litra nemrznucej zmesi a tym sa napusti motor a pojazdi sa niekolko dni. Potom sa to vypusti a opat naplni. Je to rovnaky ucinok ako nekvalitny cistic a hlavne neriskujete, ze by ste naliali do motora nieco agresivne.
Este je treba dodat, ze je potrebne mat zapnute aj kurene aby sa aj to preplachlo.
Motor vraj hrdzavie preto, lebo sa tam nedava nemrznuca zmes, ktora zabranuje vzniku hrdze a jej usadzovanu a tiez inych necistot.
Totok mi dneska porozpraval jeden clovek, co sa cely zivot venuje toyotam.
Ak niekto chcete vypustit komplet chladiaci system z motora 1,3i 12Valve 2E-E, treba otvorit kurenie, otvorit chladic. Vypustit chladic (ma na spodku vypustaci ventil) a pod olejovym filtrom je na bloku motora vypustaci srob na vodu. Ten treba vysrobovat, a mate do sucha vypustene. Ten srob moze byt dost problem vysrobovat. Vtedy sa najlepsie osvedcila stara brzdovka. Ked ten srob budete davat nazad tak je dobre ho omotat teflonovou paskou, aby na buduce siel povolit.
Ak je voda v motore hrdzava, je dobre dat do motora pripravok na preplachnutie motora, motor zohriat az kym 2, 3 razy nezapne ventilator. Potom vypustit, nechat vychladnut a napustit zmesou nemrznucej kvapaliny a destilovanej vody. Ten pripravok odstrani aj hrdzu ulozenu na vnutornej strane hadic. Je zbytocne pouzivat lacne (nekvalitne) pripravky. Ked sa Vam nechce tolko minat, da sa to aj tak, ze sa cca na 3 litre vody da 0,5 litra nemrznucej zmesi a tym sa napusti motor a pojazdi sa niekolko dni. Potom sa to vypusti a opat naplni. Je to rovnaky ucinok ako nekvalitny cistic a hlavne neriskujete, ze by ste naliali do motora nieco agresivne.
Este je treba dodat, ze je potrebne mat zapnute aj kurene aby sa aj to preplachlo.
Motor vraj hrdzavie preto, lebo sa tam nedava nemrznuca zmes, ktora zabranuje vzniku hrdze a jej usadzovanu a tiez inych necistot.
Totok mi dneska porozpraval jeden clovek, co sa cely zivot venuje toyotam.
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
- wilson
- Toyota guru
- Príspevky: 1013
- Dátum registrácie: Streda, 13. Apríla 2005, 10:52
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
hlavne takú čo nie je agresívna na hadice, lebo tá čo som tam mal mi z hadice spravila rešeto. také malé dieročky ako po ihle, ale cickalo to tadial... tiež bola červená...
Rommster 1.2 TSI 2012
MB Vito 111 CDI 2004
Previa D-4D 2002
Ex: Mondeo MK3 2004, sedan, 2.2TDCI, Titanium X
Ex: E10 1997, sedan, 1.3 EFI
MB Vito 111 CDI 2004
Previa D-4D 2002
Ex: Mondeo MK3 2004, sedan, 2.2TDCI, Titanium X
Ex: E10 1997, sedan, 1.3 EFI
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Chladiaca kvapalina
ahojte, ak mate skusenosti s pripravkami
na cistenie chladiacej sustavy tak napiste
konkretny vyrobok.Dik.
na cistenie chladiacej sustavy tak napiste
konkretny vyrobok.Dik.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Chladiaca kvapalina
Ahojte, lenze ked si vsimnete kde je vyrazeny typ motora 2E, tam kde sa spaja s
prevodoukou, tak motor neni hlinikovy, je to liatina!!!!!
Tak ako vlastne to s tou nemrzkou je??????
Vlastne vsetok matros okolo valcov je z liatiny
prevodoukou, tak motor neni hlinikovy, je to liatina!!!!!
Tak ako vlastne to s tou nemrzkou je??????
Vlastne vsetok matros okolo valcov je z liatiny
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chladiaca kvapalina
Áno áno - je to liatina - bacha na to...
Ono u chladiacich zmesí ide hlavne o ich korozívnosť pri kontakte s materiálom motora, preto robia okolo toho takú vedu.
Najjednoduchšie riešenie je kúpiť destilku a čistý glykol a zmiešať to v nejakom slušnom pomere 4:1 - 5:1 - to by malo bohate stačiť na tie ukrutné zimy čo tu posledné roky máme...
Čo sa čistenia chladiacej sústavy týka, tak my sme s tatkom pri vyberaní motora vždy len motor prepláchli destilkou a všetko bolo OK - samo z toho vyliezol riaden hnoj...
Ono u chladiacich zmesí ide hlavne o ich korozívnosť pri kontakte s materiálom motora, preto robia okolo toho takú vedu.
Najjednoduchšie riešenie je kúpiť destilku a čistý glykol a zmiešať to v nejakom slušnom pomere 4:1 - 5:1 - to by malo bohate stačiť na tie ukrutné zimy čo tu posledné roky máme...
Čo sa čistenia chladiacej sústavy týka, tak my sme s tatkom pri vyberaní motora vždy len motor prepláchli destilkou a všetko bolo OK - samo z toho vyliezol riaden hnoj...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Chladiaca kvapalina
A co teda radis, podla coho sa to ma vyberat....podla materialu hlavy, alebo motora???Rasťo napísal:Áno áno - je to liatina - bacha na to...
Ono u chladiacich zmesí ide hlavne o ich korozívnosť pri kontakte s materiálom motora, preto robia okolo toho takú vedu.
Najjednoduchšie riešenie je kúpiť destilku a čistý glykol a zmiešať to v nejakom slušnom pomere 4:1 - 5:1 - to by malo bohate stačiť na tie ukrutné zimy čo tu posledné roky máme...
Čo sa čistenia chladiacej sústavy týka, tak my sme s tatkom pri vyberaní motora vždy len motor prepláchli destilkou a všetko bolo OK - samo z toho vyliezol riaden hnoj...
Ved ked si to tak vezmes stare Skody mali liatinovu hlavu, ale motor bol hlinik
islo sa podla hlavy.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chladiaca kvapalina
Pokiaľ si pamätám ako som tatkovi na Shellke kupoval chladiačku, tak tam mali viac druhou s popisom - a boli tam aj chladiačky na motory ktoré majú rozdielny materiál hlavy a bloku, ale tam by som asi niečo také nekupoval - je to tam predražené. Bez ohľadu na typ motoru by som išiel do tohto: http://olejposta.sk/r_1851.html
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní