Strana 1 z 2

Chladiaca kvapalina

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2006, 21:30
od používateľa Mexo
Ahojte,
mohol by mi prosim niekto poradit, ako sa da vyprazdnit komplet chladiaci system na 2E-E? Nasiel som akurat vypustaci ventilcok na chladici, ale tym nevypustim vsetku vodu. Ma to este niekde vypustaci srob alebo nieco? Ak ano, kde?

Napísané: Streda, 18. Októbra 2006, 08:01
od používateľa kici
Pozri sa na to takto. Ten vypustaci sroub dole na chladici je najnizsie, takze by malo vyjst skoro vsetko, este odpojit spodnu hadicu, tam ti zostane este nejake to decko (robil som to). Pochybujem, zeby tam bolo este nieco ine, co by vypustilo toho viac.
Preco to potrebujes uplne vypustit?

Napísané: Streda, 18. Októbra 2006, 08:25
od používateľa Mexo
No ako som tak na to pozeral tak to nebude asi vsetko, lebo ten vypustaci ventil je sice najnizsiem ale hadica co ide z motora na chladic je k motoru pripojena dost vysoko a pochybujem, ze voda je len v hlave, mala by byt asi aj v bloku. Potrebujem to vypustit cele preto, lebo tam mam zmes o ktorej neviem aku a ked som menil termostat tak som len vodu dolieval a to co tam mam vyzera ako keby sa motor pozvracal, tak nech je tam nieco solidne. Podla udajov by tam malo byt 5 litrov vody, z chladica som vypustil cca 2 litre.

Napísané: Streda, 18. Októbra 2006, 09:46
od používateľa kici
Ja ked som menil chladic, tak som nalieval urcite cez 3litre. A to tam mam teraz trosku mensi chladic. Inak ti neviem pomoct.

Napísané: Streda, 18. Októbra 2006, 22:10
od používateľa Mexo
Tak si odpoviem sam :o).
Ak niekto chcete vypustit komplet chladiaci system z motora 1,3i 12Valve 2E-E, treba otvorit kurenie, otvorit chladic. Vypustit chladic (ma na spodku vypustaci ventil) a pod olejovym filtrom je na bloku motora vypustaci srob na vodu. Ten treba vysrobovat, a mate do sucha vypustene. Ten srob moze byt dost problem vysrobovat. Vtedy sa najlepsie osvedcila stara brzdovka. Ked ten srob budete davat nazad tak je dobre ho omotat teflonovou paskou, aby na buduce siel povolit.
Ak je voda v motore hrdzava, je dobre dat do motora pripravok na preplachnutie motora, motor zohriat az kym 2, 3 razy nezapne ventilator. Potom vypustit, nechat vychladnut a napustit zmesou nemrznucej kvapaliny a destilovanej vody. Ten pripravok odstrani aj hrdzu ulozenu na vnutornej strane hadic. Je zbytocne pouzivat lacne (nekvalitne) pripravky. Ked sa Vam nechce tolko minat, da sa to aj tak, ze sa cca na 3 litre vody da 0,5 litra nemrznucej zmesi a tym sa napusti motor a pojazdi sa niekolko dni. Potom sa to vypusti a opat naplni. Je to rovnaky ucinok ako nekvalitny cistic a hlavne neriskujete, ze by ste naliali do motora nieco agresivne.
Este je treba dodat, ze je potrebne mat zapnute aj kurene aby sa aj to preplachlo.
Motor vraj hrdzavie preto, lebo sa tam nedava nemrznuca zmes, ktora zabranuje vzniku hrdze a jej usadzovanu a tiez inych necistot.

Totok mi dneska porozpraval jeden clovek, co sa cely zivot venuje toyotam.

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2006, 07:55
od používateľa wilson
a akú nemrznúcu kvapalinu ti odporučil? lebo mňa to tiež čaká...

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2006, 08:08
od používateľa drgi
wilson napísal:a akú nemrznúcu kvapalinu ti odporučil? lebo mňa to tiež čaká...
pre E9 ma ist kvapalina na baze ethylenglykolu a musi byt vhodna pre hlinikove motory. v 1.3 mam cervenu, v 1.6 mam zelenu, tak si vyber.

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2006, 08:17
od používateľa wilson
hlavne takú čo nie je agresívna na hadice, lebo tá čo som tam mal mi z hadice spravila rešeto. také malé dieročky ako po ihle, ale cickalo to tadial... tiež bola červená...

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2006, 09:16
od používateľa kici
A co hovorite na alycol superAL alebo tak nejak sa to vola.

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2006, 15:15
od používateľa Mexo
No ked sa este vyrabal Alykol tak boli dva. Alykol a Alykol AL. Rozdiel bol v tom, ze ten prvy bol agresivny na hlinik a ked sa dal do skodovky tak cca po roku a pol odchadzalo tesnenie pod hlavou. Tak ja osobne zo zasady davam chladiacu pre hlinikove hlavy.

Re: Chladiaca kvapalina

Napísané: Štvrtok, 30. Októbra 2008, 08:32
od používateľa tofak
ahojte, ak mate skusenosti s pripravkami
na cistenie chladiacej sustavy tak napiste
konkretny vyrobok.Dik.

Re: Chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 11:13
od používateľa tofak
Ahojte, lenze ked si vsimnete kde je vyrazeny typ motora 2E, tam kde sa spaja s
prevodoukou, tak motor neni hlinikovy, je to liatina!!!!!
Tak ako vlastne to s tou nemrzkou je??????
Vlastne vsetok matros okolo valcov je z liatiny :D

Re: Chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 13:00
od používateľa Rasťo
Áno áno - je to liatina - bacha na to...
Ono u chladiacich zmesí ide hlavne o ich korozívnosť pri kontakte s materiálom motora, preto robia okolo toho takú vedu.
Najjednoduchšie riešenie je kúpiť destilku a čistý glykol a zmiešať to v nejakom slušnom pomere 4:1 - 5:1 - to by malo bohate stačiť na tie ukrutné zimy čo tu posledné roky máme...
Čo sa čistenia chladiacej sústavy týka, tak my sme s tatkom pri vyberaní motora vždy len motor prepláchli destilkou a všetko bolo OK - samo z toho vyliezol riaden hnoj... :?

Re: Chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 17:49
od používateľa tofak
Rasťo napísal:Áno áno - je to liatina - bacha na to...
Ono u chladiacich zmesí ide hlavne o ich korozívnosť pri kontakte s materiálom motora, preto robia okolo toho takú vedu.
Najjednoduchšie riešenie je kúpiť destilku a čistý glykol a zmiešať to v nejakom slušnom pomere 4:1 - 5:1 - to by malo bohate stačiť na tie ukrutné zimy čo tu posledné roky máme...
Čo sa čistenia chladiacej sústavy týka, tak my sme s tatkom pri vyberaní motora vždy len motor prepláchli destilkou a všetko bolo OK - samo z toho vyliezol riaden hnoj... :?
A co teda radis, podla coho sa to ma vyberat....podla materialu hlavy, alebo motora???
Ved ked si to tak vezmes stare Skody mali liatinovu hlavu, ale motor bol hlinik :D
islo sa podla hlavy.

Re: Chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 18:06
od používateľa Rasťo
Pokiaľ si pamätám ako som tatkovi na Shellke kupoval chladiačku, tak tam mali viac druhou s popisom - a boli tam aj chladiačky na motory ktoré majú rozdielny materiál hlavy a bloku, ale tam by som asi niečo také nekupoval - je to tam predražené. Bez ohľadu na typ motoru by som išiel do tohto: http://olejposta.sk/r_1851.html