Strana 1 z 1

Vole ventilov

Napísané: Streda, 20. Septembra 2006, 14:28
od používateľa Mexo
Ahojte.
Neviete mi poradit ako nastavit ventily na Stralete 1,3i 2e-e, r.v. 1991?

Napísané: Streda, 20. Septembra 2006, 15:22
od používateľa drgi
vola ventilov sa nastavuje takymi kruhovymi podlozkami, ktore sa vkladaju medzi vacku a ventil. na studenom motore sa listovymi mierkami zmeraju vole. ak su v norme, nic sa nemusi robit.
ak je niekde vacsia vola ako ma byt, musi sa dat dole rozvodovy remen, vackove hriadele, vybrat kruhove podlozky, zmerat ich, zlozitymi matematickymi ukonmi (hrubka podlozky + namerana vola - predpisana vola = hrubka novej podlozky) sa vypocitaju hrubky novych podloziek, povkladaju sa, vackove hriadele a rozvody sa namontuju naspat.
tolko teoria, teraz nieco z praxe:

na mojej corolle (1.3 2E-L, 1991, 242 000 km) ani na tatovej (1.8D, 1C, 1991, 226 000 km) ventily neklepu. moje som si daval kontrolovat asi pred rokom v Autogrande, stalo to 900 korun s tym, ze nebolo treba nic nastavovat. ked som chcel v Toyo nitre nastavovat vilu na otcovom motore, prijimaci technik so servisakom si popocuvali motor, povedali mi ze kontrola je tak 1.5 hodiny, s nastavovanim to bude 3-4 hodiny a netreba to, lebo oni mali od rukami corolly s najazdenymi 500 000 kilometrami, kde nebolo treba nastavovat volu. a ze ked velmi chcem, tak mi to zmeraju a pripadne nastavia, ale je to zbytocne :-)

zaver: odvez auto k nejakemu mechanikovi co neopravuje iba Zetory, a ten by mal vediet podla zvuku motora povedat, ze ventily nastavovat netreba.

Napísané: Streda, 20. Septembra 2006, 15:53
od používateľa wilson
a ti klepú, či prečo ich chceš nastavovať?

Napísané: Streda, 20. Septembra 2006, 17:31
od používateľa Mexo
Nie neklepu, ale chcel by som ich pozriet a mat istotu, ze su dobre nastavene lebo ich nikto nikdy urcite nekontroloval. Mam kolegu co ma novy Renault thalia a ked kontroloval ventily cca po roku tak nemal na ani jednom ziadnu volu a mala by tam byt. Ked su zle nastavene tak sa mozu podpalovat.

Napísané: Štvrtok, 21. Septembra 2006, 08:07
od používateľa Ado
ale ty nemaš thaliu :lol:

Napísané: Štvrtok, 21. Septembra 2006, 11:35
od používateľa Mexo
Ano nemam :o)
Ako som si precital od Drgiho prispevok tak nebudem asi nic riesit. Pokial sa to nastavuje tymi vlozkami tak si myslim, ze tam fakt nieje co nastavovat.

Velmo pekne Vam dakujem za odpovede :o).

Napísané: Štvrtok, 21. Septembra 2006, 11:43
od používateľa wilson
ved práve, máš japonca a ten sa opravuje až ked sa pokazí (ak vôbec). ja som asi pred rokom počul slabé klepotanie, ked som v nižších otáčkach do kopca ťahal, tak som to dal zoštelovať, ale inak by som do toho zbytočne nevŕtal. ak by s nimi niečo bolo, tak ťa motor určite upozorní s dostatočným predstihom :wink:
ako mňa napr.:
nedostatok oleja - semtam blik kontrolky, po čase svieti furt
nedostatok benzínu - - semtam blik kontrolky, po čase svieti furt
vybitý tlmič - ked ho začne byť cítiť, dá sa na nom bezpečne jazdiť min. mesiac
chujovinka na stabilizátore - potichučky klepoce, potom hlasnejšie a hlasnejšie.
geometria - tiež sa zhoršuje postupne a je ju aj vidieť na pneu
suma-sumárum, vždy som mal dosť času na opravu a nikdy ma nenapadlo dávať niečo len tak kontrolovať (teda okrem kvapalín), že sa to nikdy netoto. Je pravda, že chodím výhradne do toyota servisu, tak sa spolieham na nich, že šak vedieť čo majú okuknúť...

Re: Vole ventilov

Napísané: Štvrtok, 1. Júla 2010, 22:24
od používateľa Marcello
Vola ventilov ked ta upozorni je uz neskoro :) Tam predstih neexistuje, takze uviedol si spatne priklady :)
Ja rozmyslam tiez nad kontrolou ventilov, nakolko aj plan udrzby to vyzaduje ze treba vykonat kontrolu.

Re: Vole ventilov

Napísané: Piatok, 2. Júla 2010, 00:23
od používateľa chmelo
Áááááále existuje.....u vôle ventilov je to presne tak, ako píše Wilson....klepotanie/zvonenie sa neprejavuje zo dňa na deň a zhoršovanie nieje tak rapídne...mám 30 ročnú Hondu a u nej je štelovanie vôle ventilov jedným so servisných úkonov vykonávaných častejšie, ale to je OHV motor, takže trošku iná rozprávka. Chcem tým povedať, že aj keď sa vôle mierne zmenia, tak nič tragické sa nedeje...teda pokiaľ sa to odchytí a nelieta sa na tom ďalších X stoviek kilometrov...to už je potom priekak.
Zatiaľ sa mi nestalo, že by bolo treba na nejakej Toyke nastavovať ventily...na Karolíne I som dal skontrolovať vôle, keď mi klepali vždy okolo 3000 otáčok, ale nakoniec to bol predstih zapaľovania....ventily boli OK.

Re: Vole ventilov

Napísané: Piatok, 18. Septembra 2015, 12:30
od používateľa pindo
Ved na motore 2ee sa ventyly nastavuju klasicky srobikom a nie ziadnymi podlozkami aspon na mojom je to tak :)