Vole ventilov
Vole ventilov
Ahojte.
Neviete mi poradit ako nastavit ventily na Stralete 1,3i 2e-e, r.v. 1991?
Neviete mi poradit ako nastavit ventily na Stralete 1,3i 2e-e, r.v. 1991?
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
vola ventilov sa nastavuje takymi kruhovymi podlozkami, ktore sa vkladaju medzi vacku a ventil. na studenom motore sa listovymi mierkami zmeraju vole. ak su v norme, nic sa nemusi robit.
ak je niekde vacsia vola ako ma byt, musi sa dat dole rozvodovy remen, vackove hriadele, vybrat kruhove podlozky, zmerat ich, zlozitymi matematickymi ukonmi (hrubka podlozky + namerana vola - predpisana vola = hrubka novej podlozky) sa vypocitaju hrubky novych podloziek, povkladaju sa, vackove hriadele a rozvody sa namontuju naspat.
tolko teoria, teraz nieco z praxe:
na mojej corolle (1.3 2E-L, 1991, 242 000 km) ani na tatovej (1.8D, 1C, 1991, 226 000 km) ventily neklepu. moje som si daval kontrolovat asi pred rokom v Autogrande, stalo to 900 korun s tym, ze nebolo treba nic nastavovat. ked som chcel v Toyo nitre nastavovat vilu na otcovom motore, prijimaci technik so servisakom si popocuvali motor, povedali mi ze kontrola je tak 1.5 hodiny, s nastavovanim to bude 3-4 hodiny a netreba to, lebo oni mali od rukami corolly s najazdenymi 500 000 kilometrami, kde nebolo treba nastavovat volu. a ze ked velmi chcem, tak mi to zmeraju a pripadne nastavia, ale je to zbytocne
zaver: odvez auto k nejakemu mechanikovi co neopravuje iba Zetory, a ten by mal vediet podla zvuku motora povedat, ze ventily nastavovat netreba.
ak je niekde vacsia vola ako ma byt, musi sa dat dole rozvodovy remen, vackove hriadele, vybrat kruhove podlozky, zmerat ich, zlozitymi matematickymi ukonmi (hrubka podlozky + namerana vola - predpisana vola = hrubka novej podlozky) sa vypocitaju hrubky novych podloziek, povkladaju sa, vackove hriadele a rozvody sa namontuju naspat.
tolko teoria, teraz nieco z praxe:
na mojej corolle (1.3 2E-L, 1991, 242 000 km) ani na tatovej (1.8D, 1C, 1991, 226 000 km) ventily neklepu. moje som si daval kontrolovat asi pred rokom v Autogrande, stalo to 900 korun s tym, ze nebolo treba nic nastavovat. ked som chcel v Toyo nitre nastavovat vilu na otcovom motore, prijimaci technik so servisakom si popocuvali motor, povedali mi ze kontrola je tak 1.5 hodiny, s nastavovanim to bude 3-4 hodiny a netreba to, lebo oni mali od rukami corolly s najazdenymi 500 000 kilometrami, kde nebolo treba nastavovat volu. a ze ked velmi chcem, tak mi to zmeraju a pripadne nastavia, ale je to zbytocne
zaver: odvez auto k nejakemu mechanikovi co neopravuje iba Zetory, a ten by mal vediet podla zvuku motora povedat, ze ventily nastavovat netreba.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- wilson
- Toyota guru
- Príspevky: 1013
- Dátum registrácie: Streda, 13. Apríla 2005, 10:52
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
ved práve, máš japonca a ten sa opravuje až ked sa pokazí (ak vôbec). ja som asi pred rokom počul slabé klepotanie, ked som v nižších otáčkach do kopca ťahal, tak som to dal zoštelovať, ale inak by som do toho zbytočne nevŕtal. ak by s nimi niečo bolo, tak ťa motor určite upozorní s dostatočným predstihom
ako mňa napr.:
nedostatok oleja - semtam blik kontrolky, po čase svieti furt
nedostatok benzínu - - semtam blik kontrolky, po čase svieti furt
vybitý tlmič - ked ho začne byť cítiť, dá sa na nom bezpečne jazdiť min. mesiac
chujovinka na stabilizátore - potichučky klepoce, potom hlasnejšie a hlasnejšie.
geometria - tiež sa zhoršuje postupne a je ju aj vidieť na pneu
suma-sumárum, vždy som mal dosť času na opravu a nikdy ma nenapadlo dávať niečo len tak kontrolovať (teda okrem kvapalín), že sa to nikdy netoto. Je pravda, že chodím výhradne do toyota servisu, tak sa spolieham na nich, že šak vedieť čo majú okuknúť...
ako mňa napr.:
nedostatok oleja - semtam blik kontrolky, po čase svieti furt
nedostatok benzínu - - semtam blik kontrolky, po čase svieti furt
vybitý tlmič - ked ho začne byť cítiť, dá sa na nom bezpečne jazdiť min. mesiac
chujovinka na stabilizátore - potichučky klepoce, potom hlasnejšie a hlasnejšie.
geometria - tiež sa zhoršuje postupne a je ju aj vidieť na pneu
suma-sumárum, vždy som mal dosť času na opravu a nikdy ma nenapadlo dávať niečo len tak kontrolovať (teda okrem kvapalín), že sa to nikdy netoto. Je pravda, že chodím výhradne do toyota servisu, tak sa spolieham na nich, že šak vedieť čo majú okuknúť...
Rommster 1.2 TSI 2012
MB Vito 111 CDI 2004
Previa D-4D 2002
Ex: Mondeo MK3 2004, sedan, 2.2TDCI, Titanium X
Ex: E10 1997, sedan, 1.3 EFI
MB Vito 111 CDI 2004
Previa D-4D 2002
Ex: Mondeo MK3 2004, sedan, 2.2TDCI, Titanium X
Ex: E10 1997, sedan, 1.3 EFI
- Marcello
- panic
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: Pondelok, 3. Novembra 2008, 20:54
- Bydlisko: West Slovakia
Re: Vole ventilov
Vola ventilov ked ta upozorni je uz neskoro Tam predstih neexistuje, takze uviedol si spatne priklady
Ja rozmyslam tiez nad kontrolou ventilov, nakolko aj plan udrzby to vyzaduje ze treba vykonat kontrolu.
Ja rozmyslam tiez nad kontrolou ventilov, nakolko aj plan udrzby to vyzaduje ze treba vykonat kontrolu.
PREVIA 05´, 2.4 VVTi 16V - 116kW /LPG seq./
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Vole ventilov
Áááááále existuje.....u vôle ventilov je to presne tak, ako píše Wilson....klepotanie/zvonenie sa neprejavuje zo dňa na deň a zhoršovanie nieje tak rapídne...mám 30 ročnú Hondu a u nej je štelovanie vôle ventilov jedným so servisných úkonov vykonávaných častejšie, ale to je OHV motor, takže trošku iná rozprávka. Chcem tým povedať, že aj keď sa vôle mierne zmenia, tak nič tragické sa nedeje...teda pokiaľ sa to odchytí a nelieta sa na tom ďalších X stoviek kilometrov...to už je potom priekak.
Zatiaľ sa mi nestalo, že by bolo treba na nejakej Toyke nastavovať ventily...na Karolíne I som dal skontrolovať vôle, keď mi klepali vždy okolo 3000 otáčok, ale nakoniec to bol predstih zapaľovania....ventily boli OK.
Zatiaľ sa mi nestalo, že by bolo treba na nejakej Toyke nastavovať ventily...na Karolíne I som dal skontrolovať vôle, keď mi klepali vždy okolo 3000 otáčok, ale nakoniec to bol predstih zapaľovania....ventily boli OK.
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Re: Vole ventilov
Ved na motore 2ee sa ventyly nastavuju klasicky srobikom a nie ziadnymi podlozkami aspon na mojom je to tak
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný