Strana 1 z 2

Prevodovky RAV4 III

Napísané: Piatok, 16. Októbra 2020, 10:44
od používateľa Lacike
Nazdar všetci,

potrebujem od vás poradiť, ktorá prevodovka je najspoľahlivejšia v RAV-ke 3.gen. s motorom 2.0 VVTi 112, alebo už novšia 116kw kde už je CVT automat narozdiel od 112kw kde je klasický 4st. hydromeničový automat, alebo klasika 5st. manuál :-) ktorý z nich je spoľahlivý aj po 150 000km
Auto bude používane ako všetky iné + sem tam nespevnené cesty (poľovačky) nie off-road! Veď na to ani RAVka nie je určená :-))) 6st. manuál iba s dieselom a ten nechcem, lebo nie sú spoľahlivé! O 5st. manuále veľmi nie je čo, iba či je spoľahlivý, ale o dvoch automatoch by som rád vedel, či sú okrem spoľahlivosti vhodné aj mimo cestu, najmä CVT-čka a zas 4st. AT nič nerobí s motorom možno vysokú spotrebu ?

Neviem, poraďte na ktorú sa viac zameriavať a hľadať auto s ňou :-))) veľká vďaka!

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Utorok, 27. Októbra 2020, 19:39
od používateľa sysel777
Ahoj,
mám osobnú skúsenosť s obidvoma, tak ti snáď pomôžem.
V rodine sme mali RAV4 2006 so 4 stupňovým hydromeničom a následne aj RAV4 2011 facelift s CVTčkou.
Vždy to boli sekundárne autá v rodine, čiže sme s nimi nejaké veľké trasy nenajazdili, prvú sme predali po 7 rokoch s 45tis km a druhú po 5 rokoch so 60tis km.
Z tohto dôvodu ti neviem povedať, ako to bude so životnosťou, ale ak by som kúpil jazdenku, pre istotu by som išiel do staršieho hydromeniča.
Bavil som sa o tejto prevodovke s chlapmi v "japgarage", povedali mi, že tie 4stupňové automaty sú "blbuvzdorné", a vydržia státisíce. Aj prípadná oprava bude lacnejšia a spravia ti ju hocikde. CVT prevodovku môžeš maximálne vymeniť za nový kus (stojí tuším 2500e bez roboty, vyrába ich firma Aisin).
Bavil som sa na túto tému aj so servisákom v Toyota Autogrand, povedal mi, že nevideli pokazenú CVT prevodovku - na druhej strane, všetko to boli relatívne malé nájazdy (výnimočne nad 200 tis km, ale napríklad nevideli auto s CVT nad 300 tis km). To by hydromenič v pohode dosiahol.

Čiže spoľahlivosť je určite lepšia u starého 4st automatu.

V ostatnom je samozrejme lepšie CVT (mám ju aj momentálne na Corolle 2017). Práve vďaka skúsenosti s RAVkou 2011 som išiel zámerne do corolly s CVT.
V meste je to ideálne riešenie, tomu sa žiadna prevodovka nevyrovná.
Na diaľnici tiež super, pri 130ke čakať otáčky asi 2500, pri starom 4st. automate je to niečo nad 3000 (čo je stále dobré číslo na 4 st. automat).
V teréne je podľa mňa lepšia CVT, lebo si vieš lepšie prispôsobovať a dávkovať výkon a krútiaci moment.

Takže, ak ti ide primárne o životnosť a dlhovekosť, určite 4st automat. Má vyššiu spotrebu, radí pomalšie, ale ušetríš na prípadnom servise.
CVT ak bude fungovať bezchybne tak paráda, akurát nikde nemáš istotu, ako sa k nemu správal pôvodný majiteľ.
Ja ak by som išiel do jazdenej RAV4, asi by som siahol po istote - 4st. automat.
CVT len vtedy, ak by malo auto do povedzme 100 tis. km, a aspoň raz mala prevodovka menený olej, čo nikto nerobí.

Len pre zaujímavosť, výrobca CVT firma Aisin predpisuje interval výmeny oleja 60 tis km, ale v každom autorizáku toyoty ma s tým vysmiali a povedali, že olej je tam "doživotný". Práve z tohto dôvodu by som sa jazdenky s CVT bál, lebo ak takéto koniny hovoria každému, tak žiadna jazdenka v ponuke zaručene olej menený v CVT nemala...
Je to totiž dosť drahý úkon, do CVT ide 15 litrov oleja (robí sa komplet preplach), a celá záležitosť stojí cca 600e -v neautorizovanom servise (tolko to stojí na corollu, za RAVku si možno vypýtajú ešte viac).
Ak by som aj kúpil jazdenku s CVT, okamžite by som riešil olej (čiže aj na to si treba vyčleniť rozpočet).

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Streda, 28. Októbra 2020, 09:46
od používateľa Lacike
Ďakujem že si napísal :-) aké si tam mal prosím ta motorizácie ? S tými automat. prevodovkami je to neistota kupovať to ako jazdené to je pravda...a ešte keď to má veľa km., musíš poznať servisnú históriu toho daného auta aby si ako tak vylúčil dodatočne závady potom a tiež vymeni oleja.

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Streda, 28. Októbra 2020, 13:38
od používateľa sysel777
v obidvoch prípadoch to boli 2,0 benzíny.
Prvy bol 2,0 VVTi 154 koni, druhy bol uz ten modernizovany o par koni silnejsi.
Podla mna ale uplne identicke motory :D

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Štvrtok, 29. Októbra 2020, 14:49
od používateľa Lacike
A spotreba pri tých automatoch bola aká ?

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Nedeľa, 1. Novembra 2020, 12:54
od používateľa sysel777
v priemere okolo tých 9l.
Ale drvivú väčšinu času jazdené po BA.

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Nedeľa, 1. Novembra 2020, 13:33
od používateľa Lacike
To je akceptovateľné...prosim ta, napísal som ti spravu, tak ak vieš, tak napíš :-) vďaka.

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Pondelok, 30. Novembra 2020, 19:04
od používateľa Sokol
Mám dvojlitrový benzín so 4-stupňovým automatom,teda hydromenič.
Spotreba mimo mesto 7,5-8-8,5.Mesto 9,5-10-10,5 ale často mám tažsiu nohu a v aute vačšinou cela rodina-4os+2 psy a batožina.
Používam aj na poľné cesty aj zabahnené,na rybačky.Myslim,že do terénu je automat fajn.Zdvihol som ho inými pružinami v povodných tlmičoch o 3cm.
Tento motor samozrejme vtedy s nižším výkonom a v manuáli som mal v Avensise myslím zo 12 rokov a v poddstate bez problémov,len raz mi klesali otáčky na voľnobehu.Myslím,že som vtedy prečistil škrtiacu klapku,dal aditívum do benzinu a bolo to OK.Urobilo to niekde okolo 280tisíc km..2,0 benzínove motory od Toyoty su vynikajúce.

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Pondelok, 30. Novembra 2020, 20:07
od používateľa Lacike
Máš súkromnú správu :-)

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Pondelok, 30. Novembra 2020, 20:48
od používateľa Sokol
V teréne sa da a zapinam na blate aj napevno 4x4.Zapínať 4x4 to vie aj pri preklze automaticky.Minule po daždi hore kopcom na blate a pri výraznom bočnom náklone som mal problém,že sa pretáčali odľahčené kolesá na ľavej strane,a žaťažené,ktore som potreboval,tak veľmi nie.Ale tam zas nie je uzávierka taká asi,čo prinuti ísť kolesá totálne na pevno.Bol to však extrém a mal som letné bežné cestné pneu.Nakoniec sme vykopali ryhy pod odľahčenou stranou,auto už malo slabší náklon a podarilo sa z toho dostať.Vypustil som aj tlak v pneu určite aj viac ako o polovicu.Pokiaĺ nie si v náklonoch a priveĺkých strminách na blate,tak to prejde.
Podvozok som zdíhal,lebo často sú na revíroch vyjazdené hlboké koĺaje a každý cm sa vtedý zíde,aby si niečo neodtrhol,prípadne neľahol na brucho.
Automat kvoli manželke,aby mohla aj ona šoférovať.CVT som nechcel,kvoli vraj obmedzenej životnosti a aj kvoli rezerve na dverách,ktorá by mi tam chýbala :D Páči sa mi to koleso na zadných dverách :D S Manuálom by takisto nemal byť žiadny problém.

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Streda, 2. Decembra 2020, 15:58
od používateľa Lacike
Máš ju od nova? Km máš na nej koľko prosím ta? A mal si za ten čas aj nejakú vážnejšiu poruchu na aute ? Ja som na tom tak, že aby bolo úplne bez korózie, ale tak skôr korodovali prvé dva modely...na výbave nezáleží, len aby nemala kožený interiér :D zjazdový asistent poteší, neviem či to bolo od výbavy, alebo ako...s prevodovkou som na tom tak, že pokiaľ bude dobrý stav tak mi je jedno keď aj AT4 bude, ale z hľadiska údržby a spoľahlivosti by som preferoval skôr manuál 5st. ako 4 v automate...to musia byť dosť dlhé tie prevody keďže sú tam len 4. V teréne je lepšie keď ich je tam viacej, najlepšie 6, ale diesel nechcem !!! Ty by si ho vymenil za manuál? Menil si v nej už olej, pripadne mal si s nou niečo s čím si musel do servisu? Tam sa neviem najviac rozhodnúť či hľadať v automate, alebo sa spoľahnúť na manuál :-))) predsa len už nebude mať 100 000km Dik.

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Štvrtok, 10. Decembra 2020, 23:00
od používateľa Sokol
Fuuu.Mám ju od nejakych cca 140000 km a teraz mam 155000.Mam ju 2 roky.Jazdim na nej teraz pomenej,lebo mam aj služobné auto.Po kupe som dal vymenit oleje v motore,diferencialoch,v automatickej prevodovke,kontrola brzdovej.Nehnije,len je sem tam oklepkana od kamienov zo zimnych ciest.Ten automat nema nejake rychle reakcie ale je fajn,žiadny problem.Kupoval som automat kvoli manželke a pripustam,ze mozno aj kvoli sebe pre pohodlnost v meste,kedze byvam v Košiciach a semaforov je plno.Zjazdovy asistent mam,obcas ho zapnem len tak aby nezlenivel,ale inak ho ani netreba.Kozeny interier mam,ale pod zadkom je tusim perforovany,tak to az taku neplechu v lete nerobi.Mal som problem s naoko stlacenou nadrzou zo spodku,v spojitosti s dobabranym plavakom ,kedze ukazoval potom bludy.Po vymene nadrze sa to stalo zas,ale uz som neveril,ze by som ju udrel v terene,tak mechanik a nasiel hrdzou upchatu odvzusnovaciu hadicu a potrvrdil moje podozrenie na podtlak a nasledne prehnutie nadrze.Sila.Kym sme na to prisli,stalo ma to dve odbabrane nadrze.Original okolo 700,nahrada druhovyroba tusim necelych 200.Ak nepotrebujes automat,tak kludne hladaj aj manual,aj tak ich je na trhu viac.Na druhej strane som ohladne hydromenica stareho,ktory som vyslovene chcel,necital o nejakych problemoch.Cvt som velmi nechcel.Ak nechces diesel aj tak Ti benzinovych vyskoci dost malo,ale diesel som nechcel a aj som vedel,ake maju diesle v Toyotach problemy.
Sorry,ze tak neskoro som odpisal,nechodievam tu uz tak casto ko kedysi.
V terene mi netreba vela prevodov,ved idem tak max do 40-50,vacsinou vsak rychlost chodze.
Odkial si?

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Štvrtok, 10. Decembra 2020, 23:20
od používateľa Lacike
Nádrž je plastová ?

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2020, 17:01
od používateľa Sokol
Plechová.

Re: Prevodovky RAV4 III

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2020, 18:59
od používateľa Lacike
A ten podvozok si zvyšoval len výmenou pružín na pôvodné tlmiče? O koľko ty to takto zdvihlo? Všetko ostatné ostalo pôvodné? A čo auto, ako sa správa po výmene, pripadne mi daj bližšie info k tím pružinám, som zvedavý na ne :-) ak ťa môžem poprosiť :D vďaka.