RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
V roku 2005 som kupil novu Toyotu RAV4 D. Auto bolo vyberane starostlivo, pretoze s predchadzajucim (Europske) boli neuveritelne problemy. Toyotu som vyberal kvoli „udajnej“ spolahlivosti. Musim povedat ze zo zaciatku sa zdalo, ze som volil dobre. Problemy neboli skoro ziadne. Pravidelne prehladky v servise, vymena piskajuceho alternator. remena a nejake dalsie drobnosti. Az pri 60tis prvykrat kontrolka check engine. Auto stracalo vykon, hned som navstivil servis. Bolo mi povedane „velmi rychlo“, ze zlou kvalitou nafty boli poskodene SCV ventily v cerpadle. Tankoval som 90% Shell, OMV este malo Slovnaft, ziadne Jurki, Tankol a pod. Oprava prevedena v zaruke. Daval som si pozor na naftu 90% OMV Premium. Opatovna porucha cerpadla pri 115tis, tesne po zaruke. Este to spravili „v zaruke“, vymenou uvedenych ventilov. 135tis a porucha je tu opat, teraz to uz bolo horsie, auto neslo nastartovat. Po x zufalych pokusoch startovania jeden uspesny a okamzite do servisu aby som dosiel. Pisal som do toyota.cz, ti postupili problem na presetrenie do daneho servisu. Teraz je auto v servise rozobrate presne 25dni. Bolo mi povedane ze cerpadlo a strieky posielaju na tester do Kezmarku a ze je potrebne komplexne precistit palivovy system. Vysledok testu: cerpadlo v norme. To znamena tretia vymena SCV ventilov a mozno iba 10-15tis do dalsej poruchy. V Toyote na moje otazky odpovedali iba zla kvalita nafty a problem sa riesi.
Vyhladal som technika, ktory pracuje sice s cerpadlami Bosh aby som sa oboznamil o uvedenom probleme. Ten tvrdi ze cely problem je zalozeny na nekvalitnych cerpadlach DENSO. Pri natankovani nekvalitnej nafty s nedostatocnym mazanim sa uvedene ventily zadieraju a do palivoveho systemu sa dostavaju mikro castice kovu, ktore sposobuju dalsie odieranie uvedenych ventilov. Ani vymena celeho cerpadla problem celkom neriesi pretze „metaliza“ sa nachadza v celom palivovom systeme, vycistenie je problematicke ibaze ak by islo o vymenu nadrze, podavacieho cerpadla, trubiek, striekov , palivoveho cerpadla... Som z toho rozcarovany a co si myslim znacke Toyota nehovoriac. Naozaj neviem co teraz, auto ma 3 a pol roka a 135tis., nad. cena 1,1mil SK. Rozmyslam o vymene cerpadla ale netusim ako dlho vydrzi.
1.Vie niekto poradit dobrou radou (dakujem)?
2.Stretol sa niekto s uvedenym problemom?
3.Vie niekto, kde sa da zohnat palivove cerpadlo lacnejsie, v Toyote 1600€?
4.Ako je to so zarukou ak problemy este zacali pocas zaruky?
Pekne dakujem za informacie
Ospravedlnujem sa za obsirnost. Chcel som popisat problem.
Vyhladal som technika, ktory pracuje sice s cerpadlami Bosh aby som sa oboznamil o uvedenom probleme. Ten tvrdi ze cely problem je zalozeny na nekvalitnych cerpadlach DENSO. Pri natankovani nekvalitnej nafty s nedostatocnym mazanim sa uvedene ventily zadieraju a do palivoveho systemu sa dostavaju mikro castice kovu, ktore sposobuju dalsie odieranie uvedenych ventilov. Ani vymena celeho cerpadla problem celkom neriesi pretze „metaliza“ sa nachadza v celom palivovom systeme, vycistenie je problematicke ibaze ak by islo o vymenu nadrze, podavacieho cerpadla, trubiek, striekov , palivoveho cerpadla... Som z toho rozcarovany a co si myslim znacke Toyota nehovoriac. Naozaj neviem co teraz, auto ma 3 a pol roka a 135tis., nad. cena 1,1mil SK. Rozmyslam o vymene cerpadla ale netusim ako dlho vydrzi.
1.Vie niekto poradit dobrou radou (dakujem)?
2.Stretol sa niekto s uvedenym problemom?
3.Vie niekto, kde sa da zohnat palivove cerpadlo lacnejsie, v Toyote 1600€?
4.Ako je to so zarukou ak problemy este zacali pocas zaruky?
Pekne dakujem za informacie
Ospravedlnujem sa za obsirnost. Chcel som popisat problem.
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
nejaponska toyota... ze preco nekupime novu.. je mi to luto, ze tolko problemov.... sakra...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
ak uz tak nie Toyotu s "vynikajucim servisom"
- liguere
- toyoťák
- Príspevky: 814
- Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
- Bydlisko: presov
- Kontaktovať používateľa:
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
no to je novina. vsetci vsade tvrdia ze hentie nove motory by najradsej chodili na bezsirnu naftu. tebe tvrdia ze zlou naftou to malo maze. a ved predsa sira bola ta zlozka nafty, co maze hentie veci ako cerpadla atd. aspon teda pri starych motoroch to takto fungovalo...
to mi to pripada,akoby si tankoval prilis kvalitnu naftu,z malym obsahom siry,a uz to nemaze.....
kua kua to by takto malo fungovat pri starych piestovych cerpadlach a nie pri tychto novych zazrakoch modernej vedy a techniky
to mi to pripada,akoby si tankoval prilis kvalitnu naftu,z malym obsahom siry,a uz to nemaze.....
kua kua to by takto malo fungovat pri starych piestovych cerpadlach a nie pri tychto novych zazrakoch modernej vedy a techniky
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
Ahoj,odporúčam ohľadom toho čerpadla BOSCH Service Kežmarok, mal som tú česť a sú tam super ľudia. Okrem toho sú v.zastúpením Densa na Slovensku."Tvoje čerpadlo už poznajú ,kedže bolo na test práve tam" Prajem pevné nervy.
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
"Ten tvrdi ze cely problem je zalozeny na nekvalitnych cerpadlach DENSO. Pri natankovani nekvalitnej nafty s nedostatocnym mazanim sa..."
takze predsa je to len zlou naftou, nie? Nikto ma nepresvedci o tom, ze vo vychodnom bloku nie su horsie paliva ako v zapadnom. Staci natankovat naftu v Nemecku a ten rozdiel je citelny. Nechcem vidiet, co by spravili nemci s Toyotou keby im zadelila ze "tankujete zlu naftu, problem je vo vas". Uz by tam nepredali ani sijaci stroj...
takze predsa je to len zlou naftou, nie? Nikto ma nepresvedci o tom, ze vo vychodnom bloku nie su horsie paliva ako v zapadnom. Staci natankovat naftu v Nemecku a ten rozdiel je citelny. Nechcem vidiet, co by spravili nemci s Toyotou keby im zadelila ze "tankujete zlu naftu, problem je vo vas". Uz by tam nepredali ani sijaci stroj...
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
-
- nula
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: Piatok, 17. Decembra 2010, 09:07
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
zdravím priaznivcov toyoty!
ja mam tiež dosť ťažké srdce na moju RAV-ku r.v. 2002. je dovezená z nemecka a zo začiatku bolo všetko ok. raz som šiel na lyzovačku do nemecka, natankoval som naftu v nemecku na dialnici, a po príchode na slovensko to všetko začalo. horšie štartovala, žiadny výkon, proste palivové čerpadlo. ked mi povedali v servise koľko stojí nové čerpadlo, alebo jeho prečistenie, tak som skoro odpadol. tak som dal len prečistiť ventily, čo na chvílu pomohlo, ale len na chvíľu. prešiel nejaký čas, a teraz stojí ravka pred panelákom a už sa nedá ani naštartovať. normálne som zúfalý a toyotám vyrobeným v europe už absolútne neverím. pred tým som mal corollu 96, vyrobenú v japonsku a s nou som nemal ani najmenší problém.takže túto ravku asi už len predám a budem rád že sa jej zbavím, a už nechcem žiadny diesel. škoda. a to som myslel že toyoty sú najspolahlivejšie autá, teraz by som bral aj fábiu, s tou by som možno nemal také problémy.
ja mam tiež dosť ťažké srdce na moju RAV-ku r.v. 2002. je dovezená z nemecka a zo začiatku bolo všetko ok. raz som šiel na lyzovačku do nemecka, natankoval som naftu v nemecku na dialnici, a po príchode na slovensko to všetko začalo. horšie štartovala, žiadny výkon, proste palivové čerpadlo. ked mi povedali v servise koľko stojí nové čerpadlo, alebo jeho prečistenie, tak som skoro odpadol. tak som dal len prečistiť ventily, čo na chvílu pomohlo, ale len na chvíľu. prešiel nejaký čas, a teraz stojí ravka pred panelákom a už sa nedá ani naštartovať. normálne som zúfalý a toyotám vyrobeným v europe už absolútne neverím. pred tým som mal corollu 96, vyrobenú v japonsku a s nou som nemal ani najmenší problém.takže túto ravku asi už len predám a budem rád že sa jej zbavím, a už nechcem žiadny diesel. škoda. a to som myslel že toyoty sú najspolahlivejšie autá, teraz by som bral aj fábiu, s tou by som možno nemal také problémy.
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
To nám je všetkým ľúto, ale žiaľ je to s toykami po roku výroby 2000 dosť bieda...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- anitram
- panic
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: Utorok, 10. Novembra 2009, 19:51
- Bydlisko: Ružomberok
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
tak s touto skusenostou sa Bohuzial aj ja absolutne stotoznujem tiez mame ravku 2002jku diesel a blbne nam coraz viac predtym sme mali skodovky, tak si obcas povzdychneme, ze stara dobra skodovka... len ma teraz neukrizujte za nazor - peacelauterbach napísal:zdravím priaznivcov toyoty!
ja mam tiež dosť ťažké srdce na moju RAV-ku r.v. 2002. je dovezená z nemecka a zo začiatku bolo všetko ok. raz som šiel na lyzovačku do nemecka, natankoval som naftu v nemecku na dialnici, a po príchode na slovensko to všetko začalo. horšie štartovala, žiadny výkon, proste palivové čerpadlo. ked mi povedali v servise koľko stojí nové čerpadlo, alebo jeho prečistenie, tak som skoro odpadol. tak som dal len prečistiť ventily, čo na chvílu pomohlo, ale len na chvíľu. prešiel nejaký čas, a teraz stojí ravka pred panelákom a už sa nedá ani naštartovať. normálne som zúfalý a toyotám vyrobeným v europe už absolútne neverím. pred tým som mal corollu 96, vyrobenú v japonsku a s nou som nemal ani najmenší problém.takže túto ravku asi už len predám a budem rád že sa jej zbavím, a už nechcem žiadny diesel. škoda. a to som myslel že toyoty sú najspolahlivejšie autá, teraz by som bral aj fábiu, s tou by som možno nemal také problémy.
Toyota Rav4 2.0 D-4D 2002
Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
-
- panic
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: Utorok, 4. Septembra 2007, 13:34
- Bydlisko: Gelnica / Košice
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
Zdravím, problém ani nie je v čerpadle , ale v dvoch elektromagnetických ventiloch, ktoré sú upevnené na čerpadle každý pomocou dvoch skrutiek. Majú označenie SCV 1 (červený) a SCV2(zelený). Aj keď sú tieto ventily elektricky v poriadku ( odpor vinutia má byť 1,5 -1,7 Ohmu) vzniká na nich časom ( asi po 160 000 km) nejaká netesnosť, ktorej príčina môže, ale ani nemusí byť zlá nafta. Objavuje sa to aj na RAVkách vyrobených v Japonsku. V Toyota servise za výmenu oboch ventilov celkom zaplatíte cca 390,-€ a trvá to asi hodinu. Ventily si môžte tiež kúpiť v DENSO Kežmarok na tel.č. 0903 903 407 p. Hozzová. Jeden stojí cca 130,-€ a výmenu zvládne priemerne technický zdatný človek.
RAV 4 D-4D
Toyota Yaris
Mercedes Benz 411CDI
Ex. Dacia 1300
Ex. Avia 31 Caravan
Ex. Praga V3S
Ex. Toyota Corolla E10,r.v. 96,
Ex. Volvo FLC
Toyota Yaris
Mercedes Benz 411CDI
Ex. Dacia 1300
Ex. Avia 31 Caravan
Ex. Praga V3S
Ex. Toyota Corolla E10,r.v. 96,
Ex. Volvo FLC
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
Tak presne toto sme absolvovali a čuduj sa svete - nepomohlo to...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
-
- panic
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: Utorok, 4. Septembra 2007, 13:34
- Bydlisko: Gelnica / Košice
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
Samozrejme, nemusia byť na príčine iba SCV ventily. Diagnostika totiž neidentifikuje práve tieto ventily, ale ako chybu hlási palivové čerpadlo (Fuel pump), ktorého súčasťou sú uvedené ventily a tých príčin na čerpadle môže byť viac. Skúsenosť je taká, že výmena SCV ventilov väčšinou pomôže. Žiaľ prax väčšiny naších servisov je taká, že nehľadajú najprv príčinu a tú opravia, ale skúšajú najprv vymienať a čakajú na odozvu, no a niekedy sa trafia a niekedy nie. Známa metóda pokusov a omylov. Mal som možnosť vizuálne porovnať zlé a úplne nové ventily a rozdiel som samozrejme nepostrehol. Taktiež po napojení na napätie som rozdiel v pohybe posúvača ovládaného elektromagnetom ventila voľným okom nepostrehol. Ono pri malých prietokoch paliva, aké sú v automobilových motoroch sú aj prietočné plochy paliva a posuvy pohyblivých častí SCV ventilov veľmi malé a stačí úplne minimálna netesnosť ( napr. otlačené sedlo posúvača dlhodobo vystaveného mikronečistotám v palive) cez ktorú uniká tlak a výsledkom môže byť veľký a drahý problém.
RAV 4 D-4D
Toyota Yaris
Mercedes Benz 411CDI
Ex. Dacia 1300
Ex. Avia 31 Caravan
Ex. Praga V3S
Ex. Toyota Corolla E10,r.v. 96,
Ex. Volvo FLC
Toyota Yaris
Mercedes Benz 411CDI
Ex. Dacia 1300
Ex. Avia 31 Caravan
Ex. Praga V3S
Ex. Toyota Corolla E10,r.v. 96,
Ex. Volvo FLC
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
Welcome in a "perfect" world of Toyota diagnostics...perav napísal:Diagnostika totiž neidentifikuje práve tieto ventily, ale ako chybu hlási palivové čerpadlo (Fuel pump), ktorého súčasťou sú uvedené ventily a tých príčin na čerpadle môže byť viac.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Compact E10
- panic
- Príspevky: 82
- Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:26
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
Mozno poviem teraz blbost dieslom sa niako moc nerozumiem ale neda sa do Ravky prisposobit nejake ine cerpadlo? Lebo napr. do benzinaku das v podstate hocijake cerpadlo co tlaci rovnaky tlak a ked sa prisposobit. Ci takato moznost by sa nedala?
Toyota Corolla E10 4E-FE 16V, 55kW
Re: RAV4 2.0 D-4D, palivové čerpadlo
tiez som vlastnikom dieslu 100kw
po svojich trapeniach by som uz do dieslu nesiel, skoda ze pred 4 rokmi tie diesle boli lepsie voci benzinakom
teraz by som volil isto benzinak a rozmyslal by som aj nad tym ich automatom
po svojich trapeniach by som uz do dieslu nesiel, skoda ze pred 4 rokmi tie diesle boli lepsie voci benzinakom
teraz by som volil isto benzinak a rozmyslal by som aj nad tym ich automatom
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných