Turbo na RAV4 D4D

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 11. Júla 2009, 09:43

ved aj toto je TDI motor.. :-) len sa inak oznacuje :-D no ak to taha, ide to, ak netaha, tak to nejde... ake jednoduche... ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

dsimo
nula
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2009, 23:25

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa dsimo » Sobota, 11. Júla 2009, 10:19

Ok to chapem, len nepocujem ten zvuk turba ako pri WW autach :)

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 11. Júla 2009, 10:29

vw pistia... asi mas namysli.... neviem, toyotu s turbom som nemal... zatial.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
mannheim
panic
Príspevky: 10
Dátum registrácie: Utorok, 24. Marca 2009, 21:42
Bydlisko: Trenčín
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa mannheim » Pondelok, 13. Júla 2009, 19:20

Takže story pokračuje, včerajší návrat z Vizovického festivalu bol tesne pred Starým Hrozenkovom poznačený znovu sa opakujúcou rovnakou závadou - rozsvietenie kontrolky VSC, kontrolky motora, úbytok výkonu....po zhasnutí motora a 5 minútach išlo auto naštartovať a prakticky v normálnom chode (ale so svietiacou kontrolkou motora) som došiel až domov, ráno rýchlo do servisu Toyota v TN (ako naschvál kontrolka po ceste zhasla) , kde mechanik auto prebehol na diagnostike s výsledkom, vysoký tlak do turba, bez zistenej príčiny. Autíčko sa vrátilo do Vrbového, a ja čakám, čo ďaľšie sa bude dať vymeniť na mojej RAVke. Zaujímavé je, že vždy sa závada prejaví až po niekoľkých desiatkach km, nikdy nie pri jazde v meste.

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 14. Júla 2009, 08:50

No vyzera to tak, ze turbo zacne robit hovanidy po dlhsej zatazi, kedze si to turbo repasoval mozno je problem tam, tazko povedat ci ti to dobre spravili. Mozno by stalo za to vyskusat tam nove turbo ale neviem ci sa k vyskusaniu len tak dostanes. Skus hlavne odsledovat kedy sa to prejavi, ci nie nahodou pri preradeni na vyssi rychlostny stupen. Mozno mas problem s blow-off ventilom wastegateom alebo s variobilnym natocenim lopatiek nenapada ma iny dovod preco by tam bol moc vysoky tlak. Aj ked neviem ci wastegate sa pouziva pri variobilnom natacani sa lopatiek turba.
Kazdopadne skus si vsimat v akom rezime ti zrazu vypne, lebo asi to nerobi z nicoho nic ked ides v ustalenych otackach.
Drzim palce nech to mas cim skor v poriadku.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 14. Júla 2009, 09:46

Žiadne BOV tam nie je.
V prdeli sú ventily common railu.
Skú nejaký čas tankovať "Sulfur Free" naftu.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 14. Júla 2009, 09:53

Potom co sa pouziva na znizenie prebytocneho tlaku turba. Viem ze BOV je dost tuningova terminologia ale musi tam existovat neaky ventil na vypustenie prebytocneho tlaku turba.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 14. Júla 2009, 10:27

Na to je integrovaný wastegate - to majú už peknýh pár rokov všetky turbá v konštrukcií....
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 14. Júla 2009, 10:58

Pokial som dobre pochopil tak wastegate je na odvod prebytocnych vyfukovych plynov.
Ja sa pytam ako je vyrieseny odvod prebytocneho vzduchu. Priklad preradenie z 2. pri 4500 ot na 4. do asi 2000 ot (Neviem realne hodnoty) potom co s tym nadbytocnym tlakom co ostal v roztocenom turbe? Ako nasiel som oznacenie SCV to uz je spravne?
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 11:25

bow pouzivaju len turbobenziny... tam, kde je skrtiaca klapka.. ta ked sa zatvori, vznika prebytocny tlak a ten brzdi turbo, prehrievaho, turbodiera a tak... ale dizel nema skrtiacku klapku, preto nema bow :-) laicky povedane
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 14. Júla 2009, 11:34

Ale kde - sú BOV aj na dízle, aj na benzíny, len s iným rozsahom hodnôt.
Však to wastegate práve nedovolí nikdy roztočiť to turbo do takých otáčok, aby vznikol problém...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 14. Júla 2009, 11:40

Praveze to sa mi neako nezda, lebo v celom systeme mas oneskorenia.
Mhol by to niekto popisat rozsiahlejsie alebo dat neaky normalny odkaz, lebo zatial som nic nenasiel.
A dalsia vec, naco potom sluzi SCV ventil v D4-D motoroch?
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa liguere » Utorok, 14. Júla 2009, 11:47

ano tak nejak by to malo fungovat. wastegate by mal "davkovat" na pohon turba len tolko vyfukovych plynov, kolko treba. cize mal by prebytocne vypustit priamo do vyfuku, nie cez turbo. a BOV sa tusim pouziva (okrem samozrejme tuning zazrakov, to je ina kategoria) najme tam kde je pretlak turba taky hodne vyssi, viac menej ako bezpecnostny ventil, ze ked to wastegate nestihol uregulovat (prudke ubratie plynu apod.). cize pri narocnejsich aplikaciach,kde sa pouziva vyssi tlak (sportove az pretekarske napr.)
abo nie? sak ma opravte, pripadne. snad z toho bude plodna diskusia a sa nieco naucime aj mozno mannheimovi helfneme ze na co sa zamerat

edit: hehe, ja som reagoval na rastov prispevok,ale kym som to dopisal,smutok tam supol dalsi post...no tu mas odkaz http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 12:38

Rasťo napísal:Ale kde - sú BOV aj na dízle, aj na benzíny, len s iným rozsahom hodnôt.
Však to wastegate práve nedovolí nikdy roztočiť to turbo do takých otáčok, aby vznikol problém...
ano? tak mi pliz vysvetli, naco to je na dizli! ;-) lebo fakt neviem... vzdy som vedel, ze to pouzivaju turbobenzinove!... ano, aj dizle, take, aby tam ten ts ts zvukovy efekt bol, ale to je bez funkcie... kedze pri turbobenzine ten bow zabranuje kompresor surge..
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 14. Júla 2009, 12:56

Boa Gabo - aj u dízla vzniká pri preraďovaní pretlak vo výstupe turba na starne IC (ak tam je) a ten pretlak tiež spôsobí sakra silné zabrzdenie točenia sa turba. Ten pretlak môžeš ale vypustiť rovnako ako u turbobenzínu cez BOV ak tam je a do značnej miery tak odstrániť turbolag
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných