Turbo na RAV4 D4D

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa liguere » Utorok, 14. Júla 2009, 13:07

no ale u dizlov to nie je az take zle, lebo skrtiaca klapka neblokuje potrubie a tento pretlak sa relativne vpohode dostane do valcov,staci ze sa otvori ventil. na druhej strane,je tam zbytocny. teda by sa dalo povedat,ze BOV moze ale nemusi byt, u dizla. zavisi asi aky je to motor, ake toci otacky (ci kamionovych 1500 alebo su to LeMans specialy), pri akych tlakoch turbo pracuje... a druha vec je, ze nie vsetky BOV su tuzerske puf puf hracicky co kvoli efektu vypustaju zvuk a vzduch do atmosfery, ale mozu ho pekne vracat spat do sania. cize ak si myslime, ze toto auto ho nema lebo ho nepocut, nemusi to byt celkom tak
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 13:09

ano? a co otvara ten bow u dizlu? kezde pri benzine je to podtlak za skrtiacou klapkou...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa liguere » Utorok, 14. Júla 2009, 13:10

gabo, BOV je otvarany pretlakom v potrubi. na to tam je,aby vypustil prebytocny tlak
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 13:15

dig ale dizel to nema!!! je to tam zbytocne a uz sa otom ani nebavme.. je to tak a nezmenime to ;-) ... ano, ked to nepocujes, je to tam na benzine.. akurat je to bypass, ze to vracia do sania.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 13:16

liguere napísal:gabo, BOV je otvarany pretlakom v potrubi. na to tam je,aby vypustil prebytocny tlak
pretlakom v potrubi? tazko.. ovladany je podtlakom za skrtiacou klapkou..
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 14. Júla 2009, 13:18

U dízla je BOV trochu inej konštrukcie a otvára ho fakt pretlak v potrubí - je to proste niečo ako obyč pretlakový ventil s fakt minimom okolitých ovládacích sereprčičiek oproti benzínu...
A Gabo ver že to funguje - chalani majú vedľa VW dielňu a sám som pri jazde na VW TDi cítil ten rozdiel po namontovaní BOV a práve tam bola minimálna tuzérska zvuková kulisa - proste to zaberali rýchlejšie (a o dosť) pri preraďovaní...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 13:20

dobre, mozno nejaky upgrade comu neverim, ze je to nejak funkcne, ale to je moj nazor.. ale kde to maju seriove turbodiesle a kde to ma tato ravka??? ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 14. Júla 2009, 13:21

Gabo tu nik netvrdí že RAV-ka niečo také má...prvé Toyoťácke dízle dokonca ani IC nemali... :lol:
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 13:24

ic nema ani moje ducato z 2004.. :-D no hej, ale ako sa to teda sem dostalo? preco sa spomina bow u kravky? nechapem...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa liguere » Utorok, 14. Júla 2009, 13:26

ved som to aj zhruba tak napisal. ze u dizla nema az take opodstatnenie, v beznych aplikaciach, aj ked ja osobne by som ho dal asi aj do dizla, takeho fajnovejsieho - je to predsa len anti-surge ventil, jeho funkcia je drzat tlak v potrubi na rozumnej hodnote, lebo prilis vysoky tlak v potrubi brzdi turbo (ved ked nema kam davat, tak nebude) no potom ked ho zrazu potrebujes, tak sa toci pomaly = turbodiera, a tu chcu urcite vsetci co najmensiu, aj na dizloch. ale tam to asi dost zavisi od pracovneho tlaku, asi 1,9 so 66kw to nemal, ale ten 96 kW to uz mohol mat (netvrdim,neviem na isto,ale tipujem). ten uz asi fical s trochu inym tlakom turba (ano sak aj s inym turbom)

jak sme si to pekne vysvetlili :lol:

kurnik kym ja daco napisem furt sa tam objavi kopu prispevkov...
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 13:30

len neviem, kde na dizli nastane pretlak... medzi cim? teda turbom a? fakt neviem. :(
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa liguere » Utorok, 14. Júla 2009, 14:01

v potrubi na turbodizli je skoro furt pretlak,nie?ved ked turbo tlaci,tak je tam pretlak. moja predstava je asi takato:
tocis 3500, turbo tlaci jak najate, pri preradovani stlacis spojku, tocis zrazu 900 na volnobehu, ale turbo je roztocene a tlaci jak najate dalej. wastegate sice moze znizit na zaklade toho trochu otacky,ale mas uz natlacene v potrubi, tento vzduch nestiha celkom odist do valcov,lebo sacie ventily sa otvaraju na volnobehu menej casto ako tomu bolo pred preradenim. toto by nemal byt problem pri "beznych" aplikaciach. ale ked motor pouziva vyssie tlaky, moze sa dostat do tej fazy ze vznika to spominane brzdenie turba. a tu by sa ziadalo otvorit BOV, turbo sa moze tocit akoby naprazdno tu chvilku a je vlastne hned po preradeni pripravene davat tlaku kolko len chces
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 14:35

no presne toto tam nenastava... resp je to zanedbatelne, kedze pri otvorenych ventiloch to ide doprdele hned... ale pri skrtiacej klapke tam mas rovnu stenu nedaleko ic, turba... a odtial nema vobec kam ten tlak ujst, len sa hromadi a brzdi, hreje... ujde len cez bow, ktory otvori prave riadiaca hadicka zpoza skrtiacej klapky... a to co tvrdi rasto, ten pretlakovy ventil, tiez neviem nejak logicky pochopit... pretlakovy ventil vypusta len po dosiahnuti urciteho hranicneho tlaku... ale ten tlak nedosiahne pri ubrati plynu, ked uz ani turbo netlaci nasilu, len volnobehom... u dizla uberies plyn a tlak v sani ide hned doprdele prec... jedine nejake elektormagneticky riadene "BOW" do toho dizla, spojene s plynovym pedalom, nejakym sposobom, aby hned pri ubrani otvorilo saciu vetvu "iked bude mat prepustit minimum, ak vobec... pochybujem!"
rasto, prosim ta, kontaktuj VW tdi dielnu, popis mu tuto diskusiu, nech nejako zareaguje.. fakt ma to zaujima,, kedze ja som zil v tejto teorii, ktoru som vyssie opisal... prax mam len velmi malu v tomto smere, ale uz uz sa natom pracuje :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 14. Júla 2009, 15:09

S tym pretlakom je to zaujmave. Pokial to je tak ako popisuje Gabo tak prebytok tlaku by tam nemal nastavat, len podla mna tam dochadza k urcitemu oneskoreniu poklesu tlaku co moze mat za nasledok brzdenie turbiny aj ked mozno je to naozaj zanedbatelne. Mna by zaujmala realna realizacia v D4-D motoroch. Ake komponenty su tam pouzite a kde su zapojene uz samotne fungovanie snad z toho pochopim. Teoria mi je uplne jasna aj rozdiely v jednotlivych rieseniach "BOV" ventilov aj ako funguje variabilna geometria lopatiek.
Viete niekto dat link kde su informacie o jednotlivych sucastkach motora 2.2 D4-D potom by som mohol byt mudrejsi. :)
Inac pokial tu niekto neda jednotlive komponenty okolo turba tak akakolvek dalsia hadka je bezpredmetna.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Turbo na RAV4 D4D

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 14. Júla 2009, 15:57

no prebytok tlaku by tam mal byt zanedbatelny, minimalny... komponenty? fuh... jedine servismanual, alebo nieco take... no snicim takym som sa nestretol na D4D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných