Strana 3 z 4

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:07
od používateľa liguere
no ale u dizlov to nie je az take zle, lebo skrtiaca klapka neblokuje potrubie a tento pretlak sa relativne vpohode dostane do valcov,staci ze sa otvori ventil. na druhej strane,je tam zbytocny. teda by sa dalo povedat,ze BOV moze ale nemusi byt, u dizla. zavisi asi aky je to motor, ake toci otacky (ci kamionovych 1500 alebo su to LeMans specialy), pri akych tlakoch turbo pracuje... a druha vec je, ze nie vsetky BOV su tuzerske puf puf hracicky co kvoli efektu vypustaju zvuk a vzduch do atmosfery, ale mozu ho pekne vracat spat do sania. cize ak si myslime, ze toto auto ho nema lebo ho nepocut, nemusi to byt celkom tak

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:09
od používateľa Gabriel Nagy
ano? a co otvara ten bow u dizlu? kezde pri benzine je to podtlak za skrtiacou klapkou...

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:10
od používateľa liguere
gabo, BOV je otvarany pretlakom v potrubi. na to tam je,aby vypustil prebytocny tlak

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:15
od používateľa Gabriel Nagy
dig ale dizel to nema!!! je to tam zbytocne a uz sa otom ani nebavme.. je to tak a nezmenime to ;-) ... ano, ked to nepocujes, je to tam na benzine.. akurat je to bypass, ze to vracia do sania.

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:16
od používateľa Gabriel Nagy
liguere napísal:gabo, BOV je otvarany pretlakom v potrubi. na to tam je,aby vypustil prebytocny tlak
pretlakom v potrubi? tazko.. ovladany je podtlakom za skrtiacou klapkou..

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:18
od používateľa Rasťo
U dízla je BOV trochu inej konštrukcie a otvára ho fakt pretlak v potrubí - je to proste niečo ako obyč pretlakový ventil s fakt minimom okolitých ovládacích sereprčičiek oproti benzínu...
A Gabo ver že to funguje - chalani majú vedľa VW dielňu a sám som pri jazde na VW TDi cítil ten rozdiel po namontovaní BOV a práve tam bola minimálna tuzérska zvuková kulisa - proste to zaberali rýchlejšie (a o dosť) pri preraďovaní...

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:20
od používateľa Gabriel Nagy
dobre, mozno nejaky upgrade comu neverim, ze je to nejak funkcne, ale to je moj nazor.. ale kde to maju seriove turbodiesle a kde to ma tato ravka??? ;-)

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:21
od používateľa Rasťo
Gabo tu nik netvrdí že RAV-ka niečo také má...prvé Toyoťácke dízle dokonca ani IC nemali... :lol:

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:24
od používateľa Gabriel Nagy
ic nema ani moje ducato z 2004.. :-D no hej, ale ako sa to teda sem dostalo? preco sa spomina bow u kravky? nechapem...

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:26
od používateľa liguere
ved som to aj zhruba tak napisal. ze u dizla nema az take opodstatnenie, v beznych aplikaciach, aj ked ja osobne by som ho dal asi aj do dizla, takeho fajnovejsieho - je to predsa len anti-surge ventil, jeho funkcia je drzat tlak v potrubi na rozumnej hodnote, lebo prilis vysoky tlak v potrubi brzdi turbo (ved ked nema kam davat, tak nebude) no potom ked ho zrazu potrebujes, tak sa toci pomaly = turbodiera, a tu chcu urcite vsetci co najmensiu, aj na dizloch. ale tam to asi dost zavisi od pracovneho tlaku, asi 1,9 so 66kw to nemal, ale ten 96 kW to uz mohol mat (netvrdim,neviem na isto,ale tipujem). ten uz asi fical s trochu inym tlakom turba (ano sak aj s inym turbom)

jak sme si to pekne vysvetlili :lol:

kurnik kym ja daco napisem furt sa tam objavi kopu prispevkov...

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 13:30
od používateľa Gabriel Nagy
len neviem, kde na dizli nastane pretlak... medzi cim? teda turbom a? fakt neviem. :(

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 14:01
od používateľa liguere
v potrubi na turbodizli je skoro furt pretlak,nie?ved ked turbo tlaci,tak je tam pretlak. moja predstava je asi takato:
tocis 3500, turbo tlaci jak najate, pri preradovani stlacis spojku, tocis zrazu 900 na volnobehu, ale turbo je roztocene a tlaci jak najate dalej. wastegate sice moze znizit na zaklade toho trochu otacky,ale mas uz natlacene v potrubi, tento vzduch nestiha celkom odist do valcov,lebo sacie ventily sa otvaraju na volnobehu menej casto ako tomu bolo pred preradenim. toto by nemal byt problem pri "beznych" aplikaciach. ale ked motor pouziva vyssie tlaky, moze sa dostat do tej fazy ze vznika to spominane brzdenie turba. a tu by sa ziadalo otvorit BOV, turbo sa moze tocit akoby naprazdno tu chvilku a je vlastne hned po preradeni pripravene davat tlaku kolko len chces

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 14:35
od používateľa Gabriel Nagy
no presne toto tam nenastava... resp je to zanedbatelne, kedze pri otvorenych ventiloch to ide doprdele hned... ale pri skrtiacej klapke tam mas rovnu stenu nedaleko ic, turba... a odtial nema vobec kam ten tlak ujst, len sa hromadi a brzdi, hreje... ujde len cez bow, ktory otvori prave riadiaca hadicka zpoza skrtiacej klapky... a to co tvrdi rasto, ten pretlakovy ventil, tiez neviem nejak logicky pochopit... pretlakovy ventil vypusta len po dosiahnuti urciteho hranicneho tlaku... ale ten tlak nedosiahne pri ubrati plynu, ked uz ani turbo netlaci nasilu, len volnobehom... u dizla uberies plyn a tlak v sani ide hned doprdele prec... jedine nejake elektormagneticky riadene "BOW" do toho dizla, spojene s plynovym pedalom, nejakym sposobom, aby hned pri ubrani otvorilo saciu vetvu "iked bude mat prepustit minimum, ak vobec... pochybujem!"
rasto, prosim ta, kontaktuj VW tdi dielnu, popis mu tuto diskusiu, nech nejako zareaguje.. fakt ma to zaujima,, kedze ja som zil v tejto teorii, ktoru som vyssie opisal... prax mam len velmi malu v tomto smere, ale uz uz sa natom pracuje :-)

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 15:09
od používateľa smutok
S tym pretlakom je to zaujmave. Pokial to je tak ako popisuje Gabo tak prebytok tlaku by tam nemal nastavat, len podla mna tam dochadza k urcitemu oneskoreniu poklesu tlaku co moze mat za nasledok brzdenie turbiny aj ked mozno je to naozaj zanedbatelne. Mna by zaujmala realna realizacia v D4-D motoroch. Ake komponenty su tam pouzite a kde su zapojene uz samotne fungovanie snad z toho pochopim. Teoria mi je uplne jasna aj rozdiely v jednotlivych rieseniach "BOV" ventilov aj ako funguje variabilna geometria lopatiek.
Viete niekto dat link kde su informacie o jednotlivych sucastkach motora 2.2 D4-D potom by som mohol byt mudrejsi. :)
Inac pokial tu niekto neda jednotlive komponenty okolo turba tak akakolvek dalsia hadka je bezpredmetna.

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 15:57
od používateľa Gabriel Nagy
no prebytok tlaku by tam mal byt zanedbatelny, minimalny... komponenty? fuh... jedine servismanual, alebo nieco take... no snicim takym som sa nestretol na D4D