Prevodovky RAV4 III

všetko o tomto modeli
Lacike
nula
Príspevky: 7
Dátum registrácie: Pondelok, 28. Septembra 2020, 13:32

Prevodovky RAV4 III

Príspevok od používateľa Lacike » Piatok, 16. Októbra 2020, 10:44

Nazdar všetci,

potrebujem od vás poradiť, ktorá prevodovka je najspoľahlivejšia v RAV-ke 3.gen. s motorom 2.0 VVTi 112, alebo už novšia 116kw kde už je CVT automat narozdiel od 112kw kde je klasický 4st. hydromeničový automat, alebo klasika 5st. manuál :-) ktorý z nich je spoľahlivý aj po 150 000km
Auto bude používane ako všetky iné + sem tam nespevnené cesty (poľovačky) nie off-road! Veď na to ani RAVka nie je určená :-))) 6st. manuál iba s dieselom a ten nechcem, lebo nie sú spoľahlivé! O 5st. manuále veľmi nie je čo, iba či je spoľahlivý, ale o dvoch automatoch by som rád vedel, či sú okrem spoľahlivosti vhodné aj mimo cestu, najmä CVT-čka a zas 4st. AT nič nerobí s motorom možno vysokú spotrebu ?

Neviem, poraďte na ktorú sa viac zameriavať a hľadať auto s ňou :-))) veľká vďaka!

sysel777
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 28. Augusta 2017, 16:21

Re: Prevodovky RAV4 III

Príspevok od používateľa sysel777 » Utorok, 27. Októbra 2020, 19:39

Ahoj,
mám osobnú skúsenosť s obidvoma, tak ti snáď pomôžem.
V rodine sme mali RAV4 2006 so 4 stupňovým hydromeničom a následne aj RAV4 2011 facelift s CVTčkou.
Vždy to boli sekundárne autá v rodine, čiže sme s nimi nejaké veľké trasy nenajazdili, prvú sme predali po 7 rokoch s 45tis km a druhú po 5 rokoch so 60tis km.
Z tohto dôvodu ti neviem povedať, ako to bude so životnosťou, ale ak by som kúpil jazdenku, pre istotu by som išiel do staršieho hydromeniča.
Bavil som sa o tejto prevodovke s chlapmi v "japgarage", povedali mi, že tie 4stupňové automaty sú "blbuvzdorné", a vydržia státisíce. Aj prípadná oprava bude lacnejšia a spravia ti ju hocikde. CVT prevodovku môžeš maximálne vymeniť za nový kus (stojí tuším 2500e bez roboty, vyrába ich firma Aisin).
Bavil som sa na túto tému aj so servisákom v Toyota Autogrand, povedal mi, že nevideli pokazenú CVT prevodovku - na druhej strane, všetko to boli relatívne malé nájazdy (výnimočne nad 200 tis km, ale napríklad nevideli auto s CVT nad 300 tis km). To by hydromenič v pohode dosiahol.

Čiže spoľahlivosť je určite lepšia u starého 4st automatu.

V ostatnom je samozrejme lepšie CVT (mám ju aj momentálne na Corolle 2017). Práve vďaka skúsenosti s RAVkou 2011 som išiel zámerne do corolly s CVT.
V meste je to ideálne riešenie, tomu sa žiadna prevodovka nevyrovná.
Na diaľnici tiež super, pri 130ke čakať otáčky asi 2500, pri starom 4st. automate je to niečo nad 3000 (čo je stále dobré číslo na 4 st. automat).
V teréne je podľa mňa lepšia CVT, lebo si vieš lepšie prispôsobovať a dávkovať výkon a krútiaci moment.

Takže, ak ti ide primárne o životnosť a dlhovekosť, určite 4st automat. Má vyššiu spotrebu, radí pomalšie, ale ušetríš na prípadnom servise.
CVT ak bude fungovať bezchybne tak paráda, akurát nikde nemáš istotu, ako sa k nemu správal pôvodný majiteľ.
Ja ak by som išiel do jazdenej RAV4, asi by som siahol po istote - 4st. automat.
CVT len vtedy, ak by malo auto do povedzme 100 tis. km, a aspoň raz mala prevodovka menený olej, čo nikto nerobí.

Len pre zaujímavosť, výrobca CVT firma Aisin predpisuje interval výmeny oleja 60 tis km, ale v každom autorizáku toyoty ma s tým vysmiali a povedali, že olej je tam "doživotný". Práve z tohto dôvodu by som sa jazdenky s CVT bál, lebo ak takéto koniny hovoria každému, tak žiadna jazdenka v ponuke zaručene olej menený v CVT nemala...
Je to totiž dosť drahý úkon, do CVT ide 15 litrov oleja (robí sa komplet preplach), a celá záležitosť stojí cca 600e -v neautorizovanom servise (tolko to stojí na corollu, za RAVku si možno vypýtajú ešte viac).
Ak by som aj kúpil jazdenku s CVT, okamžite by som riešil olej (čiže aj na to si treba vyčleniť rozpočet).

Lacike
nula
Príspevky: 7
Dátum registrácie: Pondelok, 28. Septembra 2020, 13:32

Re: Prevodovky RAV4 III

Príspevok od používateľa Lacike » Streda, 28. Októbra 2020, 09:46

Ďakujem že si napísal :-) aké si tam mal prosím ta motorizácie ? S tými automat. prevodovkami je to neistota kupovať to ako jazdené to je pravda...a ešte keď to má veľa km., musíš poznať servisnú históriu toho daného auta aby si ako tak vylúčil dodatočne závady potom a tiež vymeni oleja.

sysel777
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 28. Augusta 2017, 16:21

Re: Prevodovky RAV4 III

Príspevok od používateľa sysel777 » Streda, 28. Októbra 2020, 13:38

v obidvoch prípadoch to boli 2,0 benzíny.
Prvy bol 2,0 VVTi 154 koni, druhy bol uz ten modernizovany o par koni silnejsi.
Podla mna ale uplne identicke motory :D

Lacike
nula
Príspevky: 7
Dátum registrácie: Pondelok, 28. Septembra 2020, 13:32

Re: Prevodovky RAV4 III

Príspevok od používateľa Lacike » Štvrtok, 29. Októbra 2020, 14:49

A spotreba pri tých automatoch bola aká ?

sysel777
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 28. Augusta 2017, 16:21

Re: Prevodovky RAV4 III

Príspevok od používateľa sysel777 » Nedeľa, 1. Novembra 2020, 12:54

v priemere okolo tých 9l.
Ale drvivú väčšinu času jazdené po BA.

Lacike
nula
Príspevky: 7
Dátum registrácie: Pondelok, 28. Septembra 2020, 13:32

Re: Prevodovky RAV4 III

Príspevok od používateľa Lacike » Nedeľa, 1. Novembra 2020, 13:33

To je akceptovateľné...prosim ta, napísal som ti spravu, tak ak vieš, tak napíš :-) vďaka.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný