Strana 1 z 2
Trasenie a Alu-disky
Napísané: Piatok, 23. Januára 2009, 17:07
od používateľa danytn
Caute ,prosím vas neviete niekto poradit co mam spravit ,aby netraslo autom pri 2stupni medzi 1800 az 2400 otackami ??? robí to aj pri neutrale a uz nechal rozobrat auto nic ziadny mechanik nezistil ?? Su nove sviecky ,filter paliv.,??
A chcel by som vediet ci sa daju neako prihlasit 17 alu-disky ?? V Toyote mi povedali ze nie ?? dakujem
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 07:56
od používateľa liguere
trasenie - za jazdy ci aj ked stoji na tom neutrale? mozno uz niektory silentblok "nefunguje"
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 18:22
od používateľa danytn
ked stoji na mieste ,pokial ide auto na neutrali nic sa nedeje! a sem tam malinlo kolisu otacky??
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Sobota, 9. Mája 2009, 13:44
od používateľa macushik
No servus, tie alu disky si kukni na
http://www.etopwheels.sk
Ale idu tam len 15" a 16". Ja som si dal 16tky a v pohode mi ich potom zapisali aj do TP. Inak 17ky tam das asi len "neoficialne"
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Sobota, 9. Mája 2009, 19:20
od používateľa Rasťo
Môj skromný tip - silentbloky motora - možno bude stačiť vymeniť ten predný...teda jedine ak sa Ti nechveje volant - to by bolo skôr nevyvážením kolies...
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 09:03
od používateľa shuster
Ja som pozeral v konfiguratore na ETOPe, ze da daju dat poniektore aj 17-tky na Paseo.
Najma tie najhorisie - Dezenty
Z AEZ sa daju len Tacany - tie sa mi nempacia. Dalej - DOTZ Shuriken a DOTZ Touge Graphite.
Ale strasne blbe rozmery su homologizovane: 225/35R17. To neviem ktory debilko vymyslel. Optimalnejsie su 205/40R17, aj ked sa trosku zvysi polomer kolesa. Ale aj tak mi tachac ukazuje viac ako skutocnost.
Co som pozeral na nete, tak na Pasea davaju prave 205/40R17.
Skoda ze niesu 17-tky AEZ Xylo alebo DOTZ Brands Hatch.
Nepozna niekto konfigurator na O.Z.-ty?
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 09:19
od používateľa Rasťo
OZ Racing je seriózna firma - tam sa nekupuje na základe konfigurátora - tak už človek musí vedieť čo chce a čo môže - nečakaj že Ti oficiálny dovozca OZ Racing na SK vydá nejaký certifikát - aj ETOP to má robené tak, že neviem na základe čoho im vôbec niekto nejaké certifikáty uznáva...to už rovno môže vydávať certifikáty aj predajca pneu...
PS: - osobne by som na paseo viac ako 15 palce nedával - auto stratí na dynamike...ale ak Ti ide o to, aby to len vypadalo dobre, keď to už dobre jazdiť nebude, tak budiž...
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 10:40
od používateľa shuster
Guru si tu sice ty, ale dynamika nieje o polomere disku ale skor o sirke gumy pokial vonkajsi obvod kolesa ostane rovnaky.
Akurat u tej mojej konfiguracie je malicko vacsi obvod.
Btw. ohladne zapisu do technicaku, si to ja budem musiet zariadit asi inymi cestickami, lebo su s tym furt problemy u nas na slovensku.
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 11:16
od používateľa Rasťo
Nie dynamika je o momente sily ktorá sa prenáša cez hmotu na vozovku - čím väčší priemer disku, tým väčšia hmotnosť. Čo si myslíš že ľahšie roztočíš? - 15 kg koleso, alebo 7 kg koleso??? Teraz to vynásob x4 - samo pri rovnakom obvodovom priemere. Šírka gumy je len o veľkosti kontaktnej plochy s vozovkou a o zväčšení adhézie...
Paseo je podvozkovo Corolla, takže so 16-tkami mám skúsenosť - bolo sakra cítiť keď som ich tam nahodil...samo sú to blatové ťažké Borbety - ako všetko kde je v zliatine namiesto horčíka použitá meď. Bolo veľmi zaujímavé porovnať jazdné vlastnosti na G6R pri použití týchto Borbetov a TTE 16 palcových diskov - tipni si s čím sa to auto správalo rozumnejšie na ceste - akcelerácia a brzdenie...
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 11:42
od používateľa shuster
Asi preto chcem disky z lahkych zliatin, aby boli aj lahsie. Je jasne ze kov je tazsi ako guma, ale o co je tam viacej kovu o to menej zase gumy
Co sa tyka hmotnosti, aj tak to najlepsie budem vediet ked si odvazim plechovy disk s gumou a porovnam do s liatym diskom s gumou. Dusik je asi tazsi, co? Ked to nafukam s dusikom
Navyse sirka gumy nieje len o adhezii ale aj o valivom treciom odpore
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 13:17
od používateľa Rasťo
Tak myslím že hmotnosť Pneumixu je zanedbateľná...
Finta je v tom, že Ty budeš mať gro hmoty na kolese uložené na veľkom priemere - koleso, ktorého hmota je uložená blízko stredu sa dynamicky bude správať inak ako koleso, ktorého hmota je skoro na jeho obvode...
Keď budeš kupovať koleso, tak bacha na to aké zliatiny sa používajú! - firmy ako AEZ, Ronal a podbne nepoužívajú žiadnu "ľahkú" zliatinu - hliník v zliatine tvorí len okolo 15-20% - nehovoriac o tom, že horčík (Mg) tam nie je žiadny. To, že takéto kolesá nazývajú diskami z "ľahkých zliatin" je skôr výsmech zákazníkom a klamlivý reklamný ťah...
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 14:54
od používateľa shuster
Chcel som povodne AEZ xylo, ale luce prilis trcia.
Dufam ze O.Z. budu fakt z lahsich zliatin uz ked su take drahe.
Inac Rasto, kludne daj dajake znacky alebo typy diskov o krtorych vies, alebo si myslis, ze su dobre nech si to preklepnem aj ja.
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 15:00
od používateľa ondrik
tu mas hmotnosti roznych diskov roznych rozmerov:
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 15:09
od používateľa shuster
Uf, hruuza stranka, ale maju tam aj hmotnosti
Re: Trasenie a Alu-disky
Napísané: Streda, 27. Mája 2009, 13:43
od používateľa shuster