Strana 1 z 2

Trasenie a Alu-disky

Napísané: Piatok, 23. Januára 2009, 17:07
od používateľa danytn
Caute ,prosím vas neviete niekto poradit co mam spravit ,aby netraslo autom pri 2stupni medzi 1800 az 2400 otackami ??? robí to aj pri neutrale a uz nechal rozobrat auto nic ziadny mechanik nezistil ?? Su nove sviecky ,filter paliv.,??
A chcel by som vediet ci sa daju neako prihlasit 17 alu-disky ?? V Toyote mi povedali ze nie ?? dakujem

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 07:56
od používateľa liguere
trasenie - za jazdy ci aj ked stoji na tom neutrale? mozno uz niektory silentblok "nefunguje"

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 18:22
od používateľa danytn
ked stoji na mieste ,pokial ide auto na neutrali nic sa nedeje! a sem tam malinlo kolisu otacky??

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Sobota, 9. Mája 2009, 13:44
od používateľa macushik
No servus, tie alu disky si kukni na http://www.etopwheels.sk
Ale idu tam len 15" a 16". Ja som si dal 16tky a v pohode mi ich potom zapisali aj do TP. Inak 17ky tam das asi len "neoficialne"
:-)

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Sobota, 9. Mája 2009, 19:20
od používateľa Rasťo
Môj skromný tip - silentbloky motora - možno bude stačiť vymeniť ten predný...teda jedine ak sa Ti nechveje volant - to by bolo skôr nevyvážením kolies...

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 09:03
od používateľa shuster
Ja som pozeral v konfiguratore na ETOPe, ze da daju dat poniektore aj 17-tky na Paseo.
Najma tie najhorisie - Dezenty ;-)
Z AEZ sa daju len Tacany - tie sa mi nempacia. Dalej - DOTZ Shuriken a DOTZ Touge Graphite.
Ale strasne blbe rozmery su homologizovane: 225/35R17. To neviem ktory debilko vymyslel. Optimalnejsie su 205/40R17, aj ked sa trosku zvysi polomer kolesa. Ale aj tak mi tachac ukazuje viac ako skutocnost.
Co som pozeral na nete, tak na Pasea davaju prave 205/40R17.

Skoda ze niesu 17-tky AEZ Xylo alebo DOTZ Brands Hatch.

Nepozna niekto konfigurator na O.Z.-ty?

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 09:19
od používateľa Rasťo
OZ Racing je seriózna firma - tam sa nekupuje na základe konfigurátora - tak už človek musí vedieť čo chce a čo môže - nečakaj že Ti oficiálny dovozca OZ Racing na SK vydá nejaký certifikát - aj ETOP to má robené tak, že neviem na základe čoho im vôbec niekto nejaké certifikáty uznáva...to už rovno môže vydávať certifikáty aj predajca pneu...
PS: - osobne by som na paseo viac ako 15 palce nedával - auto stratí na dynamike...ale ak Ti ide o to, aby to len vypadalo dobre, keď to už dobre jazdiť nebude, tak budiž...

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 10:40
od používateľa shuster
Guru si tu sice ty, ale dynamika nieje o polomere disku ale skor o sirke gumy pokial vonkajsi obvod kolesa ostane rovnaky.
Akurat u tej mojej konfiguracie je malicko vacsi obvod.

Btw. ohladne zapisu do technicaku, si to ja budem musiet zariadit asi inymi cestickami, lebo su s tym furt problemy u nas na slovensku.

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 11:16
od používateľa Rasťo
Nie dynamika je o momente sily ktorá sa prenáša cez hmotu na vozovku - čím väčší priemer disku, tým väčšia hmotnosť. Čo si myslíš že ľahšie roztočíš? - 15 kg koleso, alebo 7 kg koleso??? Teraz to vynásob x4 - samo pri rovnakom obvodovom priemere. Šírka gumy je len o veľkosti kontaktnej plochy s vozovkou a o zväčšení adhézie...
Paseo je podvozkovo Corolla, takže so 16-tkami mám skúsenosť - bolo sakra cítiť keď som ich tam nahodil...samo sú to blatové ťažké Borbety - ako všetko kde je v zliatine namiesto horčíka použitá meď. Bolo veľmi zaujímavé porovnať jazdné vlastnosti na G6R pri použití týchto Borbetov a TTE 16 palcových diskov - tipni si s čím sa to auto správalo rozumnejšie na ceste - akcelerácia a brzdenie...

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 11:42
od používateľa shuster
Asi preto chcem disky z lahkych zliatin, aby boli aj lahsie. Je jasne ze kov je tazsi ako guma, ale o co je tam viacej kovu o to menej zase gumy ;-)
Co sa tyka hmotnosti, aj tak to najlepsie budem vediet ked si odvazim plechovy disk s gumou a porovnam do s liatym diskom s gumou. Dusik je asi tazsi, co? Ked to nafukam s dusikom :-D

Navyse sirka gumy nieje len o adhezii ale aj o valivom treciom odpore ;-)

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 13:17
od používateľa Rasťo
Tak myslím že hmotnosť Pneumixu je zanedbateľná... ;-)
Finta je v tom, že Ty budeš mať gro hmoty na kolese uložené na veľkom priemere - koleso, ktorého hmota je uložená blízko stredu sa dynamicky bude správať inak ako koleso, ktorého hmota je skoro na jeho obvode... ;-)
Keď budeš kupovať koleso, tak bacha na to aké zliatiny sa používajú! - firmy ako AEZ, Ronal a podbne nepoužívajú žiadnu "ľahkú" zliatinu - hliník v zliatine tvorí len okolo 15-20% - nehovoriac o tom, že horčík (Mg) tam nie je žiadny. To, že takéto kolesá nazývajú diskami z "ľahkých zliatin" je skôr výsmech zákazníkom a klamlivý reklamný ťah...

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 14:54
od používateľa shuster
Chcel som povodne AEZ xylo, ale luce prilis trcia.
Dufam ze O.Z. budu fakt z lahsich zliatin uz ked su take drahe.

Inac Rasto, kludne daj dajake znacky alebo typy diskov o krtorych vies, alebo si myslis, ze su dobre nech si to preklepnem aj ja.

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 15:00
od používateľa ondrik
tu mas hmotnosti roznych diskov roznych rozmerov:

Kód: Vybrať všetko

http://www.wheelweights.net/

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2009, 15:09
od používateľa shuster
Uf, hruuza stranka, ale maju tam aj hmotnosti

Re: Trasenie a Alu-disky

Napísané: Streda, 27. Mája 2009, 13:43
od používateľa shuster